Het is uit!

26-05-2010 09:48 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even van me afschrijven..

laten.

..
Ik had 10 jaar geleden hetzelfde "soort"vriendje.

Heel gezellig,veel stappen (in zijn eigen cafe)super verliefd,maar serieuze zaken als samenwonen/werk ging hij uit de weg.

Uiteindelijk werd ik "gedumpt"en ging ik dood van verdriet terwijl hij elke avond achter de bar stond te feesten.

Gelukkig kwam ik toen mijn huidige man tegen en kregen we 2 kindjes.

Ik kom mijn ex vriendje nog wel eens tegen in de stad (ik met kind in buggy) en dan ben ik binnen 5 minuten uitgepraat want hij leeft nog steeds hetzelfde stap leventje,terwijl ik al diverse levensfases verder ben.vind 'm wel nog steeds een lekker ding,maar zo kinderachtig in doen&laten.

Niet echt een opbeurend verhaal.maar ik weet hoe je je voelt,en over een tijdje voel je je beter met of zonder hem.

Sterkte
quote:winniedepoo schreef op 26 mei 2010 @ 14:19:

Nee zo bedoel ik het niet. Zijn carrieredrive vind ik juist iets heel moois en hem en 1 van de redenen waarom hij mij aantrekt. Het beginnen van een nachtclub zonder overleg met je partner, zonder daar over te praten vind ik wel een negatieve eigenschap. Ook al ziet hij dit als iets zakelijks; ik word daar onbewust wel in meegetrokken. Zijn zakelijke besprekingen vinden veel in het cafe plaats, en dalijk ook in die club. Ik wil niet iedere avond in de club hangen, maar wil ik dan wel dat mijn vriend dat doet?? Misschien ben ik te narrow-minded..ik weet het gewoon echt niet !!

als ik dit zo lees lijkt het me meer dat jullie (levensstijl) gewoon niet bij elkaar passen.

En nu kom je daar achter door het hele nachtclub gedoe.

Maar als dat er niet geweest was was hij nog steeds diezelfde man met die ideeën en dromen en doelen..

was je er misschien later achter gekomen door iets anders wat op zijn of jouw pad kwam...

Hoe moeilijk het ook is en hoeveel gevoel er (wederzijds) ook is...soms is dat niet genoeg om een leven te delen.

Zou je een lat relatie met hem nog wel willen?
Hm, weet ik niet... Ligt er ook aan in hoeverre ik er mee te maken zou hebben/last van zou hebben en of er ook leuke kanten aan zouden zitten, moeilijk in te schatten hoe dat er precies uit ziet...

Maar inderdaad, het belangrijkste is of jij het ziet zitten. Soms match je gewoon niet genoeg qua manier van leven en ben je beide beter af met iemand die ongeveer hetzelfde wil. Het lijkt erop dat hij wel serieus was met jou, maar blijkbaar wil hij dit wel echt heel graag. En jij heel graag niet. Misschien is er een compromis mogelijk waar jullie je beiden goed bij voelen? Bijvoorbeeld dat hij ook eens in de zoveel tijd speciaal voor jou/jullie samen tijd uit trekt? Maar als jullie allebei zoveel water bij de wijn moeten doen dat het niet leuk meer is, dan is uit elkaar gaan lijkt me de beste conclusie die jullie hadden kunnen trekken. Ondanks dat jullie verder een leuke relatie hadden misschien.

Als hij nog zo tof reageert, zoals zo lijkt te zijn uit het berichtje dat hij stuurde, hou je er misschien een heel toffe vriendschap aan over. Dat is ook wat waard. Succes met jullie keuze in ieder geval.
f
anoniem_106356 wijzigde dit bericht op 26-05-2010 19:01
Reden: d
% gewijzigd
quote:winniedepoo schreef op 26 mei 2010 @ 10:01:

Te hard van stapel gelopen, geen gezamelijk toekomstvisie, niet genoeg gecommuniceerd...klop allemaal. Enorm veel leermomentjes. Maar auw, wel harde!

Daar zou je nog over kunnen praten en samen van leren. Dat samenwonen nu niet werkt, wil niet zeggen dat een relatie ook niet kan werken toch? Misschien als jullie wat langer aparte huishoudens voeren, dat jullie de ruimte krijgen elkaar echt te leren kennen, te communiceren en naar samenwonen toe te groeien?

Ratio: idd. beter voor allebei (althans op dit moment)

Emotie: weet dat er van beide kanten nog veel gevoelens zijn. Dat voel je. Wat overwint?

Waarom alles opgeven, als die man zo geweldig is? Dan laat hem lekker uitgaan, waarom ook niet?

Tenzij het een beperking is voor zijn functioneren overdag zie ik geen probleem. Lekker leven en laten leven. En vooral NIET claimen en zeuren, zouden heel goed kunnen helpen hierbij.

Ik denk ook eigenlijk wel, dat hij andere opties had gezien als hij echt zo gek op je is. Dan was het niet zo dramatisch gestopt. Dus was is er meer aan de hand. Is de liefde toch niet zo groot, of speelde er eigenlijk meer dan alleen dat nachtleven?

Het was zijn app., hij woont tijdelijk bij een vriend, ik ben op zoek naar huurapp.Succes met het zoeken, hoop dat je snel iets gevonden hebt. Kun je niet voor een tijdelijke kamer kijken en vandaar uit verder? Dan kan hij weer snel zijn eigen woning in. Dat lijkt me voor hem ook het meest prettig.
quote:winniedepoo schreef op 26 mei 2010 @ 10:47:

biebelie: daar heb je ook helemaal gelijk in, maar het gaat er ook om of ik me daar happy bij voel. Ik zou mezelf en hem voorliegen als ik zou zeggen: doe maar. Dan heb ik hem, maar ben ik zelf niet happy.Wat maakt dat jij je niet happy voelt, als hij dingen doet waar hij blij van wordt? Wat is het probleem dat je hiermee hebt? Heb je daar voor jezelf al duidelijkheid over, of nog niet?
quote:winniedepoo schreef op 26 mei 2010 @ 11:31:

Hoe zouden jullie hier tegenover staan? een vriend die een nachtclub gaat runnen?

Als mijn vriend daar helemaal blij van wordt, dan zou ik er helemaal achter staan. Ook al zien we elkaar minder, maar ik ga toch al meer voor kwaliteit dan kwantiteit.

Daarnaast; je kunt een passie niet in een potje stoppen. En dat moet je ook niet willen. Als die man verder helemaal bij je past en geweldig is, lief is voor je, en jullie samen sterk staan, wat maakt het dan uit wat voor beroep hij heeft?

Maar, als jij een heel ander beeld hebt van de toekomst, zou ik hier niet meer aan gaan trekken. Dode paarden wegen best wel veel geloof ik. En hierin blijven hangen gaat ongelukkig maken.
quote:winniedepoo schreef op 26 mei 2010 @ 14:19:

Nee zo bedoel ik het niet. Zijn carrieredrive vind ik juist iets heel moois en hem en 1 van de redenen waarom hij mij aantrekt. Het beginnen van een nachtclub zonder overleg met je partner, zonder daar over te praten vind ik wel een negatieve eigenschap. Ook al ziet hij dit als iets zakelijks; ik word daar onbewust wel in meegetrokken. Zijn zakelijke besprekingen vinden veel in het cafe plaats, en dalijk ook in die club. Ik wil niet iedere avond in de club hangen, maar wil ik dan wel dat mijn vriend dat doet?? Misschien ben ik te narrow-minded..ik weet het gewoon echt niet !!

Waar ben je bang voor?

En wat een lief berichtje van hem, al is het beter als hij nu niets stuurt omdat jullie uit elkaar zijn. Misschien slim om hem even te laten weten dat je nu even een moment voor jezelf nodig hebt zonder contact?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven