Rammelende eierstokken DEEL 2

08-04-2010 09:46 2508 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx

NaamLeeftijdSTART..!!N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendNukje33April/Mei 201029 maart 2011janine2000131April 2010 31 januari 2011Boefje29December 2009 18/09/10Frutje30Augustus 201031 augustusPipo31Oktober 2010Verkademeisje30Januari 2010 19/11/2010Assie7831Begin 2011Orchis29begin 2011Orchid34Begin 2010 12-12-10Lavender 32?Spingstof29December 2010Moimoi29April 201026 juniMoos8623juni/juli 2010?Minie86 (gaat voor de tweede)23augustus 2010Meis, 9 sep 2009Hofje7732??[/quote]
Zo, ben ik even 1 avondje sporten.......moet ik ongeveer 100 berichtjes bijlezen

Moimoi: erg vervelend dat je even niet meer weet of je op je eigen lichaam kan vertrouwen en hoe ie werkt.....probeer het positieve van alles in te zien en je te richten op de volgende ronde!

Janine: na een periode van iets mindere aanwezigheid ben je je gemiddelde weer aardig op aan het krikken! Erg leuk. Zeker nu je alleen thuis bent en toch (buiten je moeder) je verhaal kwijt wilt. Post maar zoveel je wilt.....ik vind alle zwangerschapsberichtjes in ieder geval heeeel leuk en interessant.

Oh, Frutje: nog gefeliciteerd!!! 30, hartstikke mooie leeftijd (vind ik zelf).

Had er zelf helemaal geen moeite mee en ik moet eerlijk zeggen dat ik het qua ontwikkeling/ervaring (hoe je het noemen wilt) juist wel prettig vind om wat ouder te zijn. Je kan nog beter alles relativeren, inschatten, etc. Ik denk ook wel dat het heel raar is om bijvoorbeeld 70/80 jaar te zijn. Voor je gevoel heb je dan juist ontzettend veel kennis, veel meegemaakt......geestelijk word je niet heel oud en voel je het volgens mij ook niet zo.....maar als je lichaam je echt in de steek laat enzo. Raar, lijkt me dat (kan het moeilijk vertellen wat ik precies bedoel....hopelijk begrijpen jullie het een beetje).

Nou, hop aan het werk.
Morning ladies: ben een beetje ziekjes en daarom wat minder online... Lees wel mee maar momenteel de kracht er even niet voor om te reageren. Gister was ik thuis en vandaag wel weer aan t werk maar in de gammele modus.
Morgen allemaal!

Nou ik weet niet wat ik heb. Gister met de vertrouwde buikpijn gaan slapen maar vanacht hardstikke beroerd geweest. Hoogdpijn en misselijk en ik wist niet hoe ik moest liggen alles deed pijn. Ongesteldheid heeft nog niet doorgezet. Heel klein beetje oud bruin bloed. Heel vaag allemaal.

Vraagje: zou door de spanning de ovulatie later kunnen zijn of juist het "bloeden" volgens mij begint t bloeden toch altijd ongeveer 2 weken na de ovulatie?

Iedereen een fijne dag vandaag! Weer zit niet zo mee maarja!
Hey meisjes!

Heb nog niet alles teruggelezen hoor...zijn zoveel berichtjes!

Janine: Gefeliciteerd heb de foto in de mail gezien en dat is een behoorlijk duidelijke streep hoor! Volgens mij zijn we best een vruchtbaar groepje hier...

@ Nukje: Balen dat het deze keer niet raak was maaaaaaarrrr, nieuwe ronde nieuwe kansen. Hoe voel je je zonder AD? Gaat het nog steeds goed?

@ Pipo & moimoi: beterschap.....

@ frutje: Nog gefeliciteerd!!! Ik word in december 30 maar ik voel me stiekum ook nog steeds 25. Ook omdat we veel met jongere mensen omgaan. Misschien wordt dat wel anders als ik mama ben in september, ben benieuwd.

Bali was fantastisch.... mijn ventje is flink gegroeid in die drie weken. Veel rust en lekker eten doet hem duidelijk goed hahaha. Heb nu inmiddels al een flinke buik. Moet nog even de foto's op de computer zetten maar dan mail ik wel een foto door van mijn buik.

Qua namen hebben we nu twee favorieten. Eerst gingen we voor optie één maar nu vinden we allebei optie twee weer het leukst. Gelukkig heb ik nog even....

@ Verkademeisje: hoest met jou? Groei je ook al lekker? Jij hebt volgende week denk ik je 20 wkn echo of niet? Wil je weten wat het wordt??

En orchid? Hoeveel weken ben jij nu? Al kwaaltjes/klachten of gaat alles goed?

X Boefje
morning!

ook hier beetje slecht in orde.. was al verkouden (lees; irritante kriebelhoest die leidt naar spierpijn over mijn hele lichaam). Heb de hele nacht liggen hoesten dus weinig geslapen.. was al niet fit. Dus toen kwam ik aan op mijn werk, heb ik nog wat dingetjes afgemaakt en heb me weer rechtsomkeer gemaakt..

net ff wat kleine dingen thuis gedaan(vond dat het huis stonk), eet nu een lekkere kom soep en ga zo even mijn bed in voor een klein dutje..
Janine.....nu vooral goed naar je lichaam luisteren! Dat doe je goed.

Boef; fijn om te horen dat je vakantie geslaagd is en dat de kleine man goed is gegroeid. Ben benieuwd naar je buik!! En fijn dat jullie op 1 lijn zitten qua namen.....lijkt me heel lastig en vooral als je heel verschillende dingen mooi vindt.

Heb weer weinig inspiratie....en dat terwijl ik echt iets in elkaar moet "knallen" (deadline is wel erg dichtbij en toch lukt het niet...)

mmmm, eerst maar even lunchen en dan weer een poging wagen!
@assie: hmmm, inspiratie ben ik al maanden naar op zoek haha... en luisteren ja, hopelijk doe ik dat goed.. ben zo moe als wat en dat ben ik al meer dan 2 weken (misschien was dat al een indicatie, maar zo vroeg al?).. ja, ik geloof het nog steeds niet haha

@boefje: namen kiezen, dat is zo leuk om te doen. Mijn vriend en ik zitten qua meisjesnaam op 1 rij maar qua jongensnaam niet. Hij vindt heel veel namen niet leuk.. volgens mij heeft er ooit 1 genoemd die hij redelijk vindt.. zo lastig. Maar met jou en je buik alles dus goed.. heel fijn! September komt ook al heel dichtbij! Ben benieuwd naar je buik.
@orchis: alsnog gefeliciteerd met je nieuwe baan.

@boefje welkom terug. wat heerlijk dat kleine boef flink gegroeid is. en dat jullie er samen uit zijn voor wat betreft de namen.

@janine: leekker blijven luisteren naar je lichaam. je bent tenslotte nu met zijn tweetjes.

@assie:net zo weinig zin hier. het is dat het moet, maar anders
quote:lavender1977 schreef op 26 mei 2010 @ 12:10:

@assie:net zo weinig zin hier. het is dat het moet, maar anders

Ja erg he......dat terwijl ik mijn baan wel echt leuk vind.....soms denk ik dat ik er "gewoon" eens een paar maanden helemaal tussenuit zou moeten gaan.

Maar eerst maar eens onze vakantie. Dat is trouwens ook voor het eerst dat we echt op vakantie gaan met z'n twee, buiten weekendjes en familie vakanties. Heb er zo'n zin in! Na alle wisselingen van de afgelopen jaren (baan, vriend, huizen, etc) verheug ik me er extra op.
@assie: kan het me helemaal voorstellen dat je je er op verheugt om voor het eerst echt met zijn tweetjes op vakantie te gaan. Het heeft toch wel iets speciaals om echt helemaal met z´n 2jes ergens naartoe te gaan zonder dat er bekenden bij je zijn. heerlijk.

hier zijn we ontzettend druk met de voorbereidingen voor de open dagen die dit weekend plaatsvinden.

hierdoor word de werkweek wel erg lang en is het soms moeilijk motivatie te vinden. (heb dus geen weekend)

tja dan moeten we maar even teren op de extra vrije dagen van de afgelopen weken.
@ Lavender: dat kan ik me heel goed voorstellen. Mijn weekend is ook absoluut heilig! Een tijdje geleden moest ik ook een keer op zaterdag iets voor m'n werk bijwonen, nou, dat ging ook niet van harte. Zeker niet als je maandag gewoon weer fris en fruitig op je werk wordt verwacht.

Dat lijkt me trouwens wel het nadeel aan werken in het onderwijs: je kunt dan niet zomaar zeggen dat je bijv. een dagje vrij wilt pakken vanwege het lekkere weer. Of heb ik dat verkeerd?
quote:nukje schreef op 26 mei 2010 @ 14:36:

Dat lijkt me trouwens wel het nadeel aan werken in het onderwijs: je kunt dan niet zomaar zeggen dat je bijv. een dagje vrij wilt pakken vanwege het lekkere weer. Of heb ik dat verkeerd?Ligt eraan wat voor functie je in het onderwijs hebt. Sta je voor de klas in het lager en middelbaar onderwijs.....idd dan ben je op de schoolvakanties aangewezen. Ik werk op een universiteit. Daar kan je buiten het onderwijs dat je geeft, of andere verplichtingen die je hebt, alles zelf plannen. Ik heb de luxe dat ik zelf kan bepalen wanneer ik vakantie neem..... .en heb nog veel vakantiedagen per jaar ook. Wat dat betreft klaag ik niet
En mijn weekenden zijn idd ook vrij heilig. Heb in vroegere banen heel veel extra gewerkt (zonder ook maar iets van compensatie), waaronder in de weekenden, avonden, etc.

Dat ben ik niet meer van plan. Nu heb ik af en toe een hele drukke periode en dan kan extra werken incidenteel voorkomen. Dat vind ik niet erg....hier kan je compenseren en als iets af moet, komt het ook af. Maar een relaxte werksfeer betekent wel heel veel voor me.

Zo ik ga even naar een supermarkt in de buurt. Wat cola light en snoep kopen......daar krijg je toch inspiratie van???
@nukje: zit zelf niet in het onderwijs. Al geef ik wel regelmatig les. lijkt me echter wel moeilijk om in het onderwijs idd zomaar even een dagje vrij te pakken. gelukkig heb ik die mogelijkheid bij mijn werkgever wel.

en dat is af en toe erg lekker.

daarentegen kan hetook zomaar zijn dat ik een hele week van huis ben of in het weekend moet werken en dat is af en toe weer minder.

hoe dat straks allemaal moet als ik ooit aan kinderen kan gaan beginnen weet ik nog niet. maar daar is als het goed is ook wel een oplossing voor te vinden.

een horde per keer. eerst maar eens duidellijkheid over het onderwerp kinderen ja of nee?
@Janine: goed voor (jullie)zelf zorgen

@Assie: cola light doet bij mij altijd wonderen! *twijfelt of ze zo even naar de automaat zal lopen*
quote:pipo79 schreef op 26 mei 2010 @ 15:29:

@Assie: cola light doet bij mij altijd wonderen! *twijfelt of ze zo even naar de automaat zal lopen*

Ja, bij mij meestal ook! Ik drink ook helemaal geen koffie....dus het is een beetje mijn koffie, zeg ik altijd

Heb zo'n vaag vermoeden dat de chocola die ik heb gekocht het effect weer wat teniet doet......mmmm........maar wel lekker! haha
quote:lavender1977 schreef op 26 mei 2010 @ 14:48:

hoe dat straks allemaal moet als ik ooit aan kinderen kan gaan beginnen weet ik nog niet. maar daar is als het goed is ook wel een oplossing voor te vinden.

een horde per keer. eerst maar eens duidellijkheid over het onderwerp kinderen ja of nee?

O, sorry, ik las 'open dagen' en dacht meteen dat je (ook) in het onderwijs werkt, want dat is bij een aantal op dit topic geloof ik wel het geval. Ik maak me er soms ook wel eens zorgen over, over hoe het dan volgend jaar als we een kind hebben (ja, ik blijf positief ) allemaal moet. Soms kan ik me daar echt het hoofd over breken en is het zelfs zo erg dat ik denk dat we het voorlopig maar beter niet kunnen doen. Kinderopvang is zo duur en dan alle bijkomende kosten nog... Maar goed, die discussie hebben we hier op dit topic ook al vaker gevoerd en we komen inderdaad steeds weer op dezelfde conclusie uit "dat zien we dan wel weer". En zo is het natuurlijk ook. Als anderen het kunnen, waarom wij dan niet?

quote:Assie78 schreef op 26 mei 2010 @ 14:46:

Dat ben ik niet meer van plan. Nu heb ik af en toe een hele drukke periode en dan kan extra werken incidenteel voorkomen. Dat vind ik niet erg....hier kan je compenseren en als iets af moet, komt het ook af. Maar een relaxte werksfeer betekent wel heel veel voor me.

Helemaal mee eens. Ik werk zelf ook op een universiteit dus ik kan me iets voorstellen bij die relaxte werksfeer die jij noemt. Het is echt een verschil met het (commerciele) bedrijfsleven (waar ik ooit ben begonnen). Ik zou nooit meer terug willen. Wat dat betreft wen je snel aan het (semi)ambtenaren-bestaan . Hoewel een universiteit ook z'n nadelen heeft, vind ik. Weinig carriereperspectieven en een logge organisatie met een niet efficiente vergadercultuur. Maar goed, als je dat naast je neer kunt leggen is het inderdaad een hele fijne werkgever . Ik blijf voorlopig in ieder geval lekker zitten waar ik zit, heb het prima naar m'n zin!

Hm, bij mij geen cola-light, maar thee. Met een stukje chocola .
Zijn we hier ook aardig goed vertegenwoordigd met de universiteitsmedewerkers Pipo ook!

Leuk. Ik werk gelukkig bij een vrij kleine club binnen de uni en heb iets minder last van het omslachtige vergadergebeuren. Ik heb ook een commerciele achtergrond en moet zeggen dat het wel even wennen was......maar het relaxte....ik zou ook nooit meer terug willen! Heerlijk.

En blijf hier voorlopig ook zeker werken. Leuke baan, goede werkgever, 10 minuten (max) van huis, deels betaald ouderschapsverlof, etc. Goede basis voor het krijgen van kids. Zou bij vorige werkgevers verrekte lastig zijn een gezin met de baan te combineren.

Nukje; mag ik vragen wat je doet op de uni? Van mij is geloof ik alom bekend hier op het forum....:)
Nukje! Wat leuk dat je ook bij de uni werkt. Maarre: ik dacht dat jij tekstschrijver was? Of ben je tekstschrijver bij de universiteit? Dat kan natuurlijk ook...

Zie mezelf ook niet meer teruggaan naar het bedrijfsleven maar een carriere stap wil ik binnenkort wel weer eens maken. Of in ieder geval een stap. Vind mijn universiteit toch niet de meest flitsende omgeving en ben toch bang om in te kakken. Maarja, wat komt er nog van die stap als ik zwanger ben? Moeilijk hoor... want ik wil ook nog wel dingen blijven leren en dat is nu niet meer echt het geval.

@Nukje: tja, een kind kost geld. Maar dat heb ik er graag voor over. Er zijn mensen met veel minder geld te besteden dan wij ( ik neem voor het gemak even aan dat je in een aardige schaal zit ) dus waarom zouden wij het dan niet kunnen? Misschien iets minder luxe, maar ach. Ik stel me toch al voor met een kind bijv. minder uit eten te gaan om maar eens een voorbeeld te noemen.

@Assie: een leven zonder koffie, dat kan ik me nou echt niet voorstellen!!
waarom werk ik bij een commercieel bedrijf?.. een reclamebureau notabene.. deadlines vliegen om je oren.. en ik heb nu al lood in mijn schoenen over het feit dat ik het straks aan de directie moet vertellen..bah.

En daarbij geld, heb wel spaargeld maar ik verdien niet heel veel. En mijn vriend nog minder. Gelukkig is de hypotheek (dankzij een storting) niet zo hoog... Echt, nu ga ik me toch zorgen maken over de reactie van mijn schoonpa.. dat heb ik al een keer verteld toch? hij heeft onze hypotheek etc geregeld.. heel fijn allemaal (scheelde behoorlijk), maar ik weet 100% zeker dat hij niet verwacht dat we zo snel aan kinderen zouden beginnen.. echt, ik kan niet wachten tot ik zijn hoofd zie!

en ik drink ook geen koffie...
quote:pipo79 schreef op 26 mei 2010 @ 18:30:

Nukje! Wat leuk dat je ook bij de uni werkt. Maarre: ik dacht dat jij tekstschrijver was? Of ben je tekstschrijver bij de universiteit? Dat kan natuurlijk ook...

Zo is het inderdaad . Ik ben daar tot nu toe nogal vaag over gebleven omdat ik toch steeds weer bang ben dat een bekende mij hier op het forum ontdekt... Dus ik wijd ook niet verder uit, als je het niet erg vindt . Je hebt ook helemaal gelijk dat de uni geen flitsende omgeving is, maar precies om de redenen die hier al genoemd werden (goede secundaire arbeidsvoorwaarden, gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof etc.) wil ik er voorlopig nog even blijven. Zeker met de kinderwens op de achtergrond. En ja, wat vind jij een behoorlijke schaal ?

@ Janine: ik moet wel erg om je lachen hoor! Eerst smaakt de yoghurt raar, dan stinkt je huis waar zou dat toch door komen?

Nou dames, nog 2 daagjes en dan is het alweer weekend. Moet het wel weer een beetje zonniger worden dan nu, hier heeft het vandaag zelfs geregend... wat een domper na al die zomerse dagen .
Hoi hoi,

Maakte me eerst ook wel zorgen om financien maar volgens mij komt dat wel goed.

Janine had je niet al ooit zo rare reactie van schoonpa gehad toen het over kinderen ging? We fijn wanneer je tv straks tegen iedereen kan vertellen.

Hier nog steeds geen ongesteldheid wel heel de dag beroerd.... Irritant! Als ik dan toch niet zwanger ben dan maar snel ongesteld zodat de volgende ronde kan beginnen. Morgen alweer een periode van 36 dagen!!
@nukje: ja, gek he.. en toch verders voel ik niets. niet misselijk, beetje gevoelige borsten maar ook niet opvallend...

@moimoi: ja, mijn schoonpaps is een mannetje van zekerheid..'eerst alles (financieel) in orde, dan pas verder'.. nou, ik voel mijn lichaam is nu in orde.. dus NU! haha. Ach, ik moet me er ook niets van aantrekken, maar toch voel ik dat... het is geen nare man hoor, maar hij denkt nog steeds dat we heel jong zijn.. terwijl hij zelf 29 was bij de geboorte van zijn eerste kind, en zijn huis nog niet eens af was.. dus waar hebben we het over..

wel gek dat je zo beroerd bent
Gefeliciteerd Frutje, met deze prachtige leeftijd!

Nukje, gelukkig ben je niet heel teleurgesteld. Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Een cyclus van 30 dagen is netjes, en misschien is dit wel even beter voor Nukkeman. Hopelijk draait hij hierdoor (nog) verder bij, waardoor jullie er helemaal samen voor gaan.

Janine, bevat je het al een beetje? Lekker van genieten! En dat je nu nog niets voelt is heel normaal, hoor. Dat komt vanzelf Wanneer ben je nu uitgerekend? Is dat januari 2011?

Moimoi, de eerste keer had ik ook een positieve test, maar werd later ongesteld. Dan is er toch iets misgegaan. Zelf had ik meer zoiets van: als het niet goed zit, kan mijn lichaam dat beter zelf regelen, dan dat een arts mij over een aantal weken voor heel moeilijke keuzes zet. En gelukkig was het een maand later wel goed raak, dus houd hoop!
VKmeisje: wat fijn dat bloeddruk in orde is.

@Nukje: je maakt me nieuwsgierig. Tekstschrijven bij een uni kan alles zijn... Je kan dus ook onderzoeker zijn Of net als ik een communicatiefunctie hebben... Schaal tien en hoger vind ik aardig verdienen Op zich wil ik om die redenen ook wel blijven. Maar ik ben ook bang dat ik inkak en het mezelf te 'makkelijk' maak. Werk moet ook niet te relaxt worden als je begrijpt wat ik bedoel.

@Assie: wordt je schoonvader voor het eerst opa? dan zal hij door het dolle zijn, let op mijn woorden. De directie moet niet zeiken. Vier maanden zijn zo om. Nemen ze maar even een zzp'er in dienst ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven