Geld & Recht alle pijlers

aangifte 2009 al bij jullie uit betaald?

23-04-2010 17:17 327 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ben benieuwd of iemand bericht gekregen heeft van de belasting over de aangifte 2009 en of ze al aan het uitbetalen zijn.
Ja hier net zo Patty63. Dagtekening 22 mei, nog geen brief en geen geld. Komt wel goed hoor, rustig maar
Ik heb dit jaar voor zowel 2008 en 2009 aangifte gedaan, in de laatste week van maart. Voor 2008 heb ik al een brief ontvangen, zou er binnen 2 weken op moeten staan. Nog niets gezien over 2009. Ik ging er van uit dat het pas na 1 juli gestort zou worden, dus ben hier al erg tevreden over
quote:love2dance schreef op 25 mei 2010 @ 14:18:

zaterdag de brief gehad , dagtekening 22 mei. Nog niks gestort ...ik wacht af.

En nee verrekenen doen ze nooit hoor juf-deetje. Mijn schoonmoeder heeft ook wel eens op een dag verschillende brieven gekregen. Het ene kreeg ze terug van de andere 2 moest ze betalen.

Word het dus eerst afgeschreven ..geld teruggestort en vervolgens weer afgeschreven...om het makkelijk te maken toch.

Ik krijg trouwens O¤ terug...krijg ik speciaal een brief voor

Natuurlijk kan dat wel, dat kan je zelf aangeven in het aangifteprogramma. Dan heb je dat niet aangegeven. Je kunt elke mogelijke verdeling aangeven die je wilt, want een andere verdeling kan ook nog eens gunstiger uitpakken.

Hier voor 1 april aangifte gedaan en nog niets binnen, ook geen brief.
dank je star ben nou eenmaal een ongeduldig typje had het liever gisteren als vandaag maar moet nog maar even geduld proberen op te brengen
O ik ook hoor, al uitgegeven ook
Hier ook dagtekening 22 mei. Brief is al een week binnen, geld nog niet. Maar dat kan tot vijf werkdagen na dagtekening duren, dus het kan er op zijn laatst vrijdag zijn.
Afgelopen vrijdag de brief gehad met dagtekening 22 mei. Centjes nog niet binnen helaas...
Brief vandaag gehad, geld nog niet. Dagtekening 22 mei.
Helaas ik krijg 220 terug, maar mijn man moet 369 betalen

Dus voor ons helaas geen feest.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel jullie terug krijgen of moeten betalen ??
Brief wel binnen ( dagtekening 22 mei) , geld nog niet.

Wel ook riante maand: salaris+ vakantiegeld+ belastingdienst (iets met 3 nullen ivm loonheffing e.d.) Wat vervelend...
Vandaag op de rekening gekregen, dagtekening 22 mei.

Krijgen 1700 terug.
Vandaag gebeld. Brief ligt (bijna) klaar en kan ik verwachten op of rond 15 juni. Mw. gaf aan dat het + of - 5 werkdagen kan zijn dat het geld gestort is/wordt. Dus alles in een marge van zeg tien dagen rond die brief is normaal. Helaas mocht ze niet aangeven wat ik kan verwachten. Dus nog effe geduld hebben tot de 15e juni.
Wat je kunt verwachten is toch gewoon wat er onder de streep op je aangifte stond, schouderklopje?

Dit is namelijk de Voorlopige aanslag 2009, en die is (ik citeer) "uitsluitend gebaseerd op de gegevens uit uw aangifte 2009. De Belastingdienst gaat uw gegevens nog controleren. De definitieve aanslag kan afwijken van de voorlopige aanslag; wellicht moet u het te ontvangen bedrag geheel of gedeeltelijk terugbetalen."

Oftewel, het bedrag dat onder de streep stond op jouw aangifte krijg je terug, plus eventuele heffingsrente. En later kan dat bedrag worden aangepast, als ze alles gecontroleerd hebben.
Nog steeds niets ontvangen, hier...........
goeiemorgen ook nog niks ontvangen, krijg 2360 terug wel de brief met dagtekening 22 mei ontvangen gisteren maar helaas nog niks gestort wacht met smart af .
Delphicat, dat snap ik en er stond inderdaad ook een bedrag onder die eindstreep. Ik hoop alleen heel erg dat ik een ernstige fout heb gemaakt. Want het is ruim 1000 euro minder dan ik voorgaande jaren kreeg. Terwijl mijn situatie dezelfde is.

Dus hoop stiekem dan het meer is dan mijn eigen berekening aangaf. Anders ik nie snap...
Hier ook dagtekening 22 mei en in spanning aan het wachten.

Maar hier is t ook al uitgegeven.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
is er iemand met de ing die het al heeft ontvangen en dan met de dagtekening 22 mei
Wij krijgen ruim ¤ 3000,- terug, zag dat iemand daarin geinteresseerd was.
Geld is gisteren gestort (brief had dagtekening 22 mei), ruim 1800 euro, vanwege studiekosten die ik heb gemaakt.
quote:delphicat schreef op 27 mei 2010 @ 11:01:

Geld is gisteren gestort (brief had dagtekening 22 mei), ruim 1800 euro, vanwege studiekosten die ik heb gemaakt.

ik heb ook twee brieven met dagtekening 22 mei 1x voor mij en 1x voor mijn man

mag ik vragen bij welke bank je zit ???

wij hebben zowel geld te ontvangen op abn amro als op rabo maar beiden nog niks gestort

ben benieuwd wanneer wel!!! 5 dagen is toch uitendelijk wel vandaag volgens mij.
bij mij ook inmiddels binnen maar ik wacht met smart op de definitieve aanslag want die voorlopige zegt me niks. uitgeven doe ik dus niet totdat het definitief is en vorig jaar duurde dat tot maart geloof ik, dus ik hoop op snellere actie dit jaar.
quote:momomo schreef op 27 mei 2010 @ 11:48:

[...]

ben benieuwd wanneer wel!!! 5 dagen is toch uitendelijk wel vandaag volgens mij.De Belastingdienst gaat voor zover ik weet uit van werkdagen. Tweede Pinksterdag (maandag) is geen werkdag, toch? Dan zou het zo kunnen zijn dat het pas na dit weekend gestort wordt. Ik had ook dagtekening 22 mei en zit bij de ING. Nog niets ontvangen. Komt wel.
quote:momomo schreef op 27 mei 2010 @ 11:48:

[...]

ik heb ook twee brieven met dagtekening 22 mei 1x voor mij en 1x voor mijn man

mag ik vragen bij welke bank je zit ???

wij hebben zowel geld te ontvangen op abn amro als op rabo maar beiden nog niks gestort

ben benieuwd wanneer wel!!! 5 dagen is toch uitendelijk wel vandaag volgens mij.Nee hoor, vijf werkdagen is ook nog morgen. Ik zit bij de ABN trouwens. Ik snap al die drukte niet zo. Voor hetzelfde geld had je het pas in juli gekregen. Het is niet handig om je planning zo te maken dat je het in mei al per se moet hebben. Daar kun je namelijk niet van uitgaan.
quote:cynba schreef op 27 mei 2010 @ 12:00:

[...]

De Belastingdienst gaat voor zover ik weet uit van werkdagen. Tweede Pinksterdag (maandag) is geen werkdag, toch? Dan zou het zo kunnen zijn dat het pas na dit weekend gestort wordt.Ook dat. Maandag mag dus ook nog, inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven