hoeveel aan voeding en verzorging?
donderdag 27 mei 2010 om 10:39
Ik ben nu al een tijdje aan het opletten / bezuinigen. Ik doe nu voor ongeveer 150 euro boodschappen in de week. Daar zit dan al het eten bij en drogisterijprodukten als luiers, creme, shampoo etc. Ik vraag me af of dit gemiddeld is, of dat ik nog meer kan bezuinigen. O ja ons gezin bestaat uit 5 personen, 2 volwassenen en 3 kleine kinderen. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
donderdag 27 mei 2010 om 10:43
Ik vind dat je het heel goed doet.. Me vriend en ik wonen samen maar wij redden het niet van 150 euro. We zijn ongeveer per dag 20euro kwijt en op zaterdag rond de 60euro.
Daar zitten wel sigaretten bij (1 pakje p.p.p.d.)
Maar wij hebben geen grote koelkast en vriezer dus wij kunnen niks invriezen en moeten voor elke dag eten halen..
Maar wij hebben geen grote koelkast en vriezer dus wij kunnen niks invriezen en moeten voor elke dag eten halen..

donderdag 27 mei 2010 om 10:45
hoi Sorento,
Ik probeer van 125 euro rond te komen maar het lukt niet altijd.
Wij leven met 2 volwassenen en 2 kleine kinderen (beide luiers).
Wat ik wel doe om te bezuinigen is proberen alleen boodschappen te doen als ik echt niet anders kan. Veder koop ik veel van huismerken en eten we vrij goedkoop maar wel lekker (vaak dingen met gehakt bijvoorbeeld).
Gr,
Vv.
Ik probeer van 125 euro rond te komen maar het lukt niet altijd.
Wij leven met 2 volwassenen en 2 kleine kinderen (beide luiers).
Wat ik wel doe om te bezuinigen is proberen alleen boodschappen te doen als ik echt niet anders kan. Veder koop ik veel van huismerken en eten we vrij goedkoop maar wel lekker (vaak dingen met gehakt bijvoorbeeld).
Gr,
Vv.
Ik geloof in leven voor de dood
donderdag 27 mei 2010 om 10:45
Ik doe bij best veel verschillende zaken mijn boodschappen: ah en jumbo wel het meest, maar ik ben vanochtend voor de eerste keer bij de Aldi geweest. Viel me niet tegen, ondanks de onbekende merken. Het afrekenen was wel leuk!
verder kom ik vaak bij etos, en mijn gezichtsverzorging is van clinique (en ik weet dat dit best prijzig is, maar wil het toch blijven gebruiken)
verder kom ik vaak bij etos, en mijn gezichtsverzorging is van clinique (en ik weet dat dit best prijzig is, maar wil het toch blijven gebruiken)
donderdag 27 mei 2010 om 10:51
woon alleen 25/30 euro per week,30 is incl drogisterijmeuk.Het kan goedkoper,maar ik koop nu weleens asperges en voor de vitamientjes van die verse sappen die zijn al gauw 1,99 voor een halve liter.
als ik bij mijn vriend ben geef ik 40 euro uit,zijn broer en de vriendin eten soms ook gewoon mee,dus van die 40 euro kunnen we met twee,maar ook met vier volwassenen eten.
als ik bij mijn vriend ben geef ik 40 euro uit,zijn broer en de vriendin eten soms ook gewoon mee,dus van die 40 euro kunnen we met twee,maar ook met vier volwassenen eten.

donderdag 27 mei 2010 om 10:56
150,- is gemiddeld hoor. Ik ben meer kwijt maar dat is ook geen probleem, zolang ik maar voor mijzelf kan zeggen dat ik niet overbodig veel gekocht heb en veel heb weggegooid, dat doe ik dus niet.
En ik heb niet eens luiers.
Maar wel overdag vaak meer dan 7 kinderen dus veel fruit en brood en broodbeleg, hier bespaar ik dus geenzins op.
Ik vraag mij af wat mensen die met een gezin voor 70,- pw boodschappen doen eten en hoe vaak ze wassen (wasmachine en zichzelf) ed.
En ik heb niet eens luiers.
Maar wel overdag vaak meer dan 7 kinderen dus veel fruit en brood en broodbeleg, hier bespaar ik dus geenzins op.
Ik vraag mij af wat mensen die met een gezin voor 70,- pw boodschappen doen eten en hoe vaak ze wassen (wasmachine en zichzelf) ed.
donderdag 27 mei 2010 om 10:58
quote:Michelle90 schreef op 27 mei 2010 @ 10:43:
Ik vind dat je het heel goed doet.. Me vriend en ik wonen samen maar wij redden het niet van 150 euro. We zijn ongeveer per dag 20euro kwijt en op zaterdag rond de 60euro.
tsjonge, wij deden het van 30euro pw, ook zonder grote koelkast en vriezer. (dit zou ik niet mijn hele leven vol willen houden trouwens, maar 50euro pw maakte het al heel luxe)
Maar met een vriend die echt heel goed budget kon koken;-)
In mijn eentje ben ik nu duurder uit trouwens, omdat ik dat niet zo goed kan. Probeer nu wat trucjes af te kijken.
tsjonge, wij deden het van 30euro pw, ook zonder grote koelkast en vriezer. (dit zou ik niet mijn hele leven vol willen houden trouwens, maar 50euro pw maakte het al heel luxe)
In mijn eentje ben ik nu duurder uit trouwens, omdat ik dat niet zo goed kan. Probeer nu wat trucjes af te kijken.
donderdag 27 mei 2010 om 10:59
hier lukt het makkelijk met zn 2en dus om voor 50 euro per week rond te komen.
Haal bijna alles bij aldi en lidl. Ik eet overdag veel salades, en soms brood. Savonds pasta, vlees of vis met groente en aardappels, soep met stokbrood, stampot etc.
Met een zak aardappels van 2 euro doe ik bijv. een hele maand. we eten maar 2 aardappels per persoon ongeveer en ook niet alle dagen. Duur vlees zoals biefstuk niet alle weken maar 1 a 2 x per maand. Zit ook nog regelmatig snoep, chips etc. bij. Tja... ik snap eigenlijk niet hoe je dat niet kan redden. Wat misschien ook scheelt is dat ik eens per zoveel weken een grote voorraad haal, en door de weeks alleen de kleine dingen haal zoals verse groente en fruit.
Haal bijna alles bij aldi en lidl. Ik eet overdag veel salades, en soms brood. Savonds pasta, vlees of vis met groente en aardappels, soep met stokbrood, stampot etc.
Met een zak aardappels van 2 euro doe ik bijv. een hele maand. we eten maar 2 aardappels per persoon ongeveer en ook niet alle dagen. Duur vlees zoals biefstuk niet alle weken maar 1 a 2 x per maand. Zit ook nog regelmatig snoep, chips etc. bij. Tja... ik snap eigenlijk niet hoe je dat niet kan redden. Wat misschien ook scheelt is dat ik eens per zoveel weken een grote voorraad haal, en door de weeks alleen de kleine dingen haal zoals verse groente en fruit.
donderdag 27 mei 2010 om 11:00
wij zijn met 2 volwassenen, 2 pubers ( 14 en 15 jaar) en een kleine van 4 (en een hond) rond de 125 euro per week kwijt.
Soms meer soms minder.
Ik vind dat je het netjes doen Sorento, je zou vaker naar de aldi kunnen.
Ik pin aan het begin van de maand 600 euro en verdeel in enveloppen 4x 125, de andere 100 gaat apart voor onvoorziene zaken en voor een keer braderie, kamp waarvoor extra snaai mee 'moet' eters (hebben we 4 x in de maand een moeder en kind en een oude man 1 x per 6 weken)
Meestal gaat die 100 ook schoon op hoor, dan zit ik ook op 150 pw.
Soms meer soms minder.
Ik vind dat je het netjes doen Sorento, je zou vaker naar de aldi kunnen.
Ik pin aan het begin van de maand 600 euro en verdeel in enveloppen 4x 125, de andere 100 gaat apart voor onvoorziene zaken en voor een keer braderie, kamp waarvoor extra snaai mee 'moet' eters (hebben we 4 x in de maand een moeder en kind en een oude man 1 x per 6 weken)
Meestal gaat die 100 ook schoon op hoor, dan zit ik ook op 150 pw.

donderdag 27 mei 2010 om 11:02
quote:Mevrouw75 schreef op 27 mei 2010 @ 10:58:
[...]
Ik weet dat het wat meer is dan de meeste, maar wij houden alletwee van lekker eten. Dus gaan graag naar de groenteboer, slager en viswinkel.
En we houden niet altijd van koken dus halen/bestellen ook nog welleens haha.
Vandaar...
[...]
Ik weet dat het wat meer is dan de meeste, maar wij houden alletwee van lekker eten. Dus gaan graag naar de groenteboer, slager en viswinkel.
En we houden niet altijd van koken dus halen/bestellen ook nog welleens haha.
Vandaar...
donderdag 27 mei 2010 om 11:03
Bedragen zeggen niet zoveel. Wij kunnen zelf van 50,- riant eten, maar wij eten bijvoorbeeld weinig vlees omdat we er niet zo van houden. En ik maak bijvoorbeeld veel salades zelf (eier- of huzarensalade voor het weekend e.d.). De dagelijkse groente en aardappelen zijn vaak de kosten niet, maar juist al die lekkere dingen zijn vrij prijzig.
@zusenzo
Ja, ik ga gewoon onder de douche en heb daar Andrelon shampoo e.d. staan. Maar toiletpapier, wasmiddel en vaatwastabletten kopen wij voornamelijk in de aanbieding bij de supermarkt.
@zusenzo
Ja, ik ga gewoon onder de douche en heb daar Andrelon shampoo e.d. staan. Maar toiletpapier, wasmiddel en vaatwastabletten kopen wij voornamelijk in de aanbieding bij de supermarkt.
Ik wil ook een motto

donderdag 27 mei 2010 om 11:04
Met 2 heel kleine kinderen (luiers) doen wij het met ca. 125 euro in de week. En ik let nergens op en doe duur boodschappen (Super de Boer en olvarit/pampers/etc, bijvoorbeeld). Ik denk dus dat je best kan bezuinigen. Al weet ik natuurlijk niet waar op, want ik weet niet wat je koopt Als ik op zou letten en naar aldi/lidl zou gaan, zou ik het met 100 zeker redden, misschien nog wel minder.
Tip 1 is in ieder geval om maar 1 keer in de week boodschappen te doen. En dan al het houdbare, als je het kwijt kan, maar 1 keer per maand. Dat scheelt een hoop impuls aankopen.
Ook helpt het om bij te houden wat je weggooit, zodat je dat niet meer of in ieder geval minder koopt en kookt. Dan pas je je koopgedrag ook weer aan.
Op je pc een boodschappenlijst bijhouden scheelt ook weer.
Verder even geen tips.
Tip 1 is in ieder geval om maar 1 keer in de week boodschappen te doen. En dan al het houdbare, als je het kwijt kan, maar 1 keer per maand. Dat scheelt een hoop impuls aankopen.
Ook helpt het om bij te houden wat je weggooit, zodat je dat niet meer of in ieder geval minder koopt en kookt. Dan pas je je koopgedrag ook weer aan.
Op je pc een boodschappenlijst bijhouden scheelt ook weer.
Verder even geen tips.
donderdag 27 mei 2010 om 11:07
haha snap niet zo goed wat wassen er mee te maken heeft? ik douche alle dagen, gebruik kappersshampoo. Maar was mn haar maar 2 x per week dus doe gerust een halfjaar met zo een fles. Ik was zodra mn wasmand vol is. Wel met lidl-wasmiddel ja. Die kwam bij Kassa als beste uit de test. Wasverzachter gebruik ik niet en was vaak op 30 of 40 graden. Ik koop ook bij aldi en lidl: wcpapier, keukenpapier, afwasmiddel, schoonmaakmiddel, wattenstaafjes, wattenschijfjes etc etc.

donderdag 27 mei 2010 om 11:08
quote:zusenzo schreef op 27 mei 2010 @ 10:56:
Ik vermoed hetzelfde als iedereen. Brood, beleg, fruit, avondeten..
Wij leven ook van die 70 per week en ik let eigenlijk nooit echt op. Ga gewoon naar de AH (en de bakker, slager en groenteboer). Kijk wel of ik aanbiedingen in mijn weekmenu kan passen en ik maak dus een weekmenu. 1 keer grote boodschappen is goedkoper dan elke dag gaan. Ik haal dus alleen doordeweeks bij wat nodig is, verder haal ik alles op vrijdagavond.
Wassen doe ik in het weekend (3 wassen, meer kan ik er niet ophangen, geen droger in huis) en nog 1 was op woensdag, omdat we de zwem-/sportkleding dan do/vrij ook weer schoon moeten hebben.
We wassen onszelf elke ochtend aan de wasbak en gaan om de dag allemaal douchen de andere avond ook aan de wasbak. Maar dat heeft niets met geld te maken, we zijn allemaal eczeemklanten en meer douchen levert meer klachten op.
Ik vermoed hetzelfde als iedereen. Brood, beleg, fruit, avondeten..
Wij leven ook van die 70 per week en ik let eigenlijk nooit echt op. Ga gewoon naar de AH (en de bakker, slager en groenteboer). Kijk wel of ik aanbiedingen in mijn weekmenu kan passen en ik maak dus een weekmenu. 1 keer grote boodschappen is goedkoper dan elke dag gaan. Ik haal dus alleen doordeweeks bij wat nodig is, verder haal ik alles op vrijdagavond.
Wassen doe ik in het weekend (3 wassen, meer kan ik er niet ophangen, geen droger in huis) en nog 1 was op woensdag, omdat we de zwem-/sportkleding dan do/vrij ook weer schoon moeten hebben.
We wassen onszelf elke ochtend aan de wasbak en gaan om de dag allemaal douchen de andere avond ook aan de wasbak. Maar dat heeft niets met geld te maken, we zijn allemaal eczeemklanten en meer douchen levert meer klachten op.
donderdag 27 mei 2010 om 11:12
Ik bedoel het niet lullig hoor Heyjij, maar vraag het mij gewoon echt af, ik douche dagelijks, met een bijv. Dove en met mij nog 3 andere, die gebruiken alle een handdoek en hebben netals mij iedere dag schone kleding aan.
Dus dat betekent iedere dag een wasmachine en dus zeker 1 fles wasmiddel per week (wat er in de bonus is dus ik let heus wel op)
Ga alleen niet naar de Lidl of de Aldi, dan ben ik gewoon nog meer kwijt want voor vers beleg en andere zaken ga ik weer naar de AH en er zijn altijd van die leuke of lekkere dingen die ik er dan weer bij koop.
En het avond eten hier is altijd een kilo groenten en een 250gr of 500 gr kilo vlees. We eten geen varkensvlees en altijd dus rund/kip of lams ook wat duurder.
Vandaar, maar ik heb ook de luxe dat ik niet naar supermarkten hoef te hoppen, wat ook niet gaat lukken met een 50-urige werkweek dus het is ook gewoon gemakzucht.
En wij roken beide
Dus dat betekent iedere dag een wasmachine en dus zeker 1 fles wasmiddel per week (wat er in de bonus is dus ik let heus wel op)
Ga alleen niet naar de Lidl of de Aldi, dan ben ik gewoon nog meer kwijt want voor vers beleg en andere zaken ga ik weer naar de AH en er zijn altijd van die leuke of lekkere dingen die ik er dan weer bij koop.
En het avond eten hier is altijd een kilo groenten en een 250gr of 500 gr kilo vlees. We eten geen varkensvlees en altijd dus rund/kip of lams ook wat duurder.
Vandaar, maar ik heb ook de luxe dat ik niet naar supermarkten hoef te hoppen, wat ook niet gaat lukken met een 50-urige werkweek dus het is ook gewoon gemakzucht.
En wij roken beide
donderdag 27 mei 2010 om 11:12
ik draai zeker 1 was per dag! Dat wel met eigenmerk wasmiddel maar met een duur wasverzachter! Douchen doen we allemaal bijna elke dag.
wij hebben aan 1 pot of 1 keer diepvries groente niet genoeg. 1 brood per dag en wel 2 liter melk per dag. Daarbij nemen de oudsten pakjes drinken me naar school.
Er gaat ook veel koffie doorheen bij ons!
wat het bij ons duur maakt zijn de hoeveelheden aparte dingen die mee gaan als lunch pakket voor man en oudsten....
wij hebben aan 1 pot of 1 keer diepvries groente niet genoeg. 1 brood per dag en wel 2 liter melk per dag. Daarbij nemen de oudsten pakjes drinken me naar school.
Er gaat ook veel koffie doorheen bij ons!
wat het bij ons duur maakt zijn de hoeveelheden aparte dingen die mee gaan als lunch pakket voor man en oudsten....