Groene asperges+sugersnaps+biefstuk=?

27-05-2010 13:22 36 berichten
Wie helpt me aan recepten? De ingredienten staan in de titel!

Mijn dank is groot
Alle reacties Link kopieren
google?
ik dacht gelijk aan een oosterse salade met wat mie erbij, groenten wokken , biefstuk in plakjes bakken en dan een dressing met ketjap en sesamzaadjes
met noodles en sojasaus?
Everytime you make a typo, the errorists win.
ehm.... dit op zichzelf is toch al gewoon lekker? Even asperges grillen, in stukjes snijden. Sugarsnaps kort koken of stomen. Je kunt deels gekookte asperges ook nog in stukjes wokken met sugarsnaps, evt met biefstukreepjes erdoor. Lekker met vanalles: aardappels, pasta's als je er romige saus bij doet, evt mie met lketjap
Maar ok, zal je helpen: asperges met sugarsnaps roerbakken. sojasaus en sesamzaadjes erdoor. Nog wat kruiden en serveren met de biefstuk (even rosé grillen).

Lekker met aardappels uit de oven (niet die gore gekruide partjes uit zo'n zakje maar verse aardappels in grove stukken met schil).
quote:mips schreef op 27 mei 2010 @ 13:23:

google? Al gebruikt, vond er niet zoveel
Oh voor de duidelijkheid; dit is mijn ontmaagding wat betreft koken met asperges!
Oke jullie zijn zowat unaniem in mie/sojasaus/sesamzaadjes
klopt, is zo'n voor de hand liggende combi
Ik zou de biefstuk even marineren en dan in stukjes snijden. En inderdaad, met mie.

Toevallig laatst zoiets gemaakt, van een recept uit de delicious van april.
= lekker!!!
quote:Sarah Scott schreef op 27 mei 2010 @ 13:27:

Oke jullie zijn zowat unaniem in mie/sojasaus/sesamzaadjes indeed en dat kun je dus warm óf koud (nou ja ik zou lauwwarm doen als salade) serveren. Hoe makkelijk wil je het hebben?
Wat je ook kan doen is een "taartje" maken van aardappelpuree en sugarsnaps (verse puree maken en niet te fijn, mogen grove stukken inzitten, niet te kruimige aardappel nemen). Sugarsnaps heel even blancheren (kort in bouillon - nog geen minuutje - leggen zodat ze niet niet rauw zijn)

Puree maken met olijfolie en roomboter, peper en zout en wat verse tijm en vers geraspte nootmuskaat.

Heb je zo'n ring nodig:

Ring vullen met laagje puree, laagje sugarsnaps, aandrukken en herhalen tot net iets onder de rand. Bovenop stooi je parmesaanse kaas (vlokken, niet van die gore poederzooi). Wat old amsterdam kan ook. Dit geheel even onder de grill zetten vlak voor het serveren.

Asperges in de grillpan grillen en serveren met wat basilicumblaadjes die je met de hand in reepjes scheurt (verse basilicum dus).

De biefstuk marineer je even in balsamico-azijn en beetje olijfolie (+ verse peper erover). Biefje rosé grillen.

Voorverwarmd bord voorzichtig opmaken met het taartje (ring voor gebruik invetten is verstandig, dan kan je hem makkelijk verwijderen). Asperges en biefstuk op bord. Wat balsamico-creme en paar aardbeien met kroontje gebruiken als versiering (kan je ook wat balsamicoazijn voor laten inkoken, even proeven en eventueel wat bruine suiker meekoken).

smakelijk!
Deze salade en dan ipv courgette die sugersnaps;

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=434 ... stuksalade

De asperges apart erbij met een botersausje.

Of als je nog asperges over hebt, ik heb nog een lekkere koude salade met kip en asperges. Lekker met stokbrood voor de volgende dag.

Biefstuk en sugarsnaps is zoveel lekkers te vinden op japanse wijze met sojasaus. En dan bijv. noedels erbij of rijst.

En met asperges kan je zoveel meer lekkers maken dan de combi met sugarsnaps. Salade ermee kan ook evt.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik zou dus de biefstuk laten as it is en lekker naar wens bakken en de suggersnaps een salade van maken, gebakken aardappeltjes erbij en de asperges koken en serveren met ei ne botersaus.

Tja niet erg gezond maar o zo lekker.
Deze salade nog noooit geprobeerd maar al je ingredienten zitten erin; (biefstuk van de struisvogell kan je ook die van jou gebruiken);

http://www.ah.nl/recepten ... 81084&rq=biefstuk+asperge
Je kan ook de asperges roerbakken met de sugarsnaps, met olijfolie en spaanse peper aanmaken. Serveren met verse tagliatelle en de (gegrilde biefstuk).

Groene salade als bijgerecht.
quote:Liv schreef op 27 mei 2010 @ 13:31:

Ik zou de biefstuk even marineren en dan in stukjes snijden. En inderdaad, met mie.

Toevallig laatst zoiets gemaakt, van een recept uit de delicious van april.

Marinade waarvan?

Ga denk ik dan voor die mie met roergebakken asperges+sugarsnaps (zijn er niet zoveel) met bief erbij en een salade (uit eigen tuin! )

Rest van de recepten klinkt ook superlekker, ga ik zeker uitproberen (Mips MV en Zus) Dank!
Wat een heerlijk recept is wat ik graag eet omdat er erg veel groentes doorheen kunnen. Sugarsnaps zijn er heerlijk doorheen.

Zonder extra's erbij (groenten er doorheen of een salade erbij) is het niet een gerecht voor grote eters, dan zou ik iets meer nemen van vlees en tomaat.

(als je wilt heb ik er een foto van)

Hoofdgerecht voor 1 personen

1 bieflapje van circa 100 g

1 vleestomaat

1 bosuitje

1 klein teentje knoflook

1 eetl. olie

1 eetl. sojasaus

0.5 theel. sambal oelek

1 mesp. suiker

2 theel. citroensap of azijn

desgewenst fijngehakt korianderblad of peterselie

Voorbereiden:

Snijd het vlees in schuine reepjes. Snijd de tomaat in niet te kleine blokjes. Snijd het bosuitje in schuine ringetjes. Snipper de knoflook.

Bereiden:

Verhit de olie in de koekenpan en bak de reepjes vlees rondom aan. Laat de blokjes tomaat kort meebakken. Voeg de bosui en de knoflook toe en laat nogmaals kort bakken. Breng op smaak met de sojasaus, de sambal, de suiker en het citroensap of de azijn. Proef of er nog zout bij moet. Bestrooi met de koriander of de peterselie en eet er rijst of mihoen en een tomatensalade bij.
Nog een van appie

Echt heeeeeeeeel lekker.
Liv; deze toevallig??

http://www.deliciousmagaz ... ecipeid=2940&limit=0&t=15

MV; ja foto graag Bewaar ik hem erbij, voor een volgende keer; klinkt lekker!
Peanutje, ik moet inloggen (en dat kan ik niet ) Heb je misschien de naam van het gerecht? Kan ik zelf even zoeken
Hmm. Ik zou voor het volgende gaan:

Geblancheerde sugarsnaps en gegrilde groene asperges met rodewijn-sjalotjesdressing, gebakken biefstuk en dat dan met in de schil gekookte aardappeltjes.

Dusch:

Aardappels halveren en in kwarten snijden. In bouillon koken tot ze gaar zijn. Bestrooien met bijv verse peterselie.

Snijd twee sjalotjes heel fijn. Maak een dressing van rode wijn azijn, een lepel mosterd, peper, zout en olijfolie.

Snijd de onderkanten van de groene asperges eraf. Gril een minuut of vier-vijf in de grilpan.

Blancheer de boontjes in bouillon en spoel ze af met koud water (blijven ze mooi groen ipv vies bruin te worden).

Biefstuk uit de koeling op kamertemperatuur laten komen (belangrijk! je kunt hem ook altijd beter eerst bakken en daarna in stukjes snijden anders worden alle kleine stukjes doorbakken en taai). Doe peper en verse tijm oid op de biefstuk. Braad op hoog vuur in wat boter en olie. Leg ondertussen een blaadje alufolie klaar bestrooid met zout en nootmuskaat. Haal de bief uit de pan als beide kanten mooi bruin zijn en hij nog lekker veert als je erop duwt). Laat even rusten in de folie.

Pleur alles op een bord & eet smakelijk
zo!! Jij durft!!!

Groene asperges zijn het lekkerst als je ze even blancheerd, en dan wokt . Witte kun je het best koken in ruim water met een schepje suiker, zout en klontje roomboter. Vijf minuten koken ( ik heb ze altijd zo dik als mijn vinger, de hele dikke vind ik niet lekker) en dan het gas uit draaien en na laten garen in het hete water

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven