Rammelende eierstokken DEEL 2

08-04-2010 09:46 2508 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx

NaamLeeftijdSTART..!!N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendNukje33April/Mei 201029 maart 2011janine2000131April 2010 31 januari 2011Boefje29December 2009 18/09/10Frutje30Augustus 201031 augustusPipo31Oktober 2010Verkademeisje30Januari 2010 19/11/2010Assie7831Begin 2011Orchis29begin 2011Orchid34Begin 2010 12-12-10Lavender 32?Spingstof29December 2010Moimoi29April 201026 juniMoos8623juni/juli 2010?Minie86 (gaat voor de tweede)23augustus 2010Meis, 9 sep 2009Hofje7732??[/quote]
@ Pipo: nee, ik ben geen onderzoeker, hoor (was dat maar waar ), mijn baan ligt meer in de richting van die van jou, maar nog wel in 9. Zit er ook pas net, dus moet nog even bewijzen dat ik 'meer waard ben' (you know the drill...).

@ Janine: fijn toch, dat je nergens last van hebt! Stel je voor dat je kotsend over de wc-rand heen zou hangen, dan kon je niet eens meer van je lauwwarme couscous-salade genieten .

@ Verkademeisje: ik had het er laatst nog met een vriendin over, dat zwangerschappen en kinderen krijgen 1 van de weinige onderwerpen zijn waar iedereen zich gewoon ongegeneerd tegenaan bemoeit. Zonder pardon gaan mensen aan je vragen wanneer het bij jou tijd is voor kinderen, of je het al 'aan het proberen bent' (pffff), of - zoals bij jou dus- opmerkingen maken over je buik. Vaag vind ik dat... alsof er op dat gebied niet meer zoiets als privacy bestaat.

Maar goed, ik ga slapen, morgen gewoon weer werken!
Goedemorgen allemaal!

Nukje en Pipo......erg leuk zo'n uni-subclub, maar met links naar de anderen hier......onderwijs/marketing/etc.

Pipo heb jij trouwens ervaring met het opschuiven van schaal? Vraag me af of dat snel gebeurt......eigenlijk zou ik volgend jaar, of het jaar erna wel alvast een schaal willen opschuiven. Als je de taken erbij pakt, past die schaal me prima.....al zeg ik het zelf En ik heb laatst wel een leuke bonus gehad voor mijn werk....maar het zou natuurlijk helemaal leuk zijn als ik er structureel meer op vooruit zou gaan! mmmmm.......en dat zo vroeg op de ochtend! haha

Janine: voel je je nog goed??? Vind het erg leuk om te lezen hoe jouw rare yoghurt en stinkende huis hier worden geinterpreteerd....ik dacht hetzelfde! haha

Tot straks!
@Assie: ik heb binnen de uni een stap gemaakt tussen verschillende onderdelen. Toen ben ik ook een schaal omhoog gegaan. Daar zit ik dan straks alweer twee jaar in en wil dan ook proberen om weer een stapje te maken naar een schaal hoger. Ik vind dat ik de afgelopen twee jaar goed gepresteerd heb en dat ik het dus wel kan vragen Van collega's heb ik gehoord dat ze er hier niet al te moeilijk over doen. Maar aan de andere kant weet je niet wat die crisis gaat doen. Het is hier nu ook de broekriem aanhalen en niets is vanzelfsprekend... Maar weet je: als ik jou was zou ik het gewoon proberen, dat kan altijd!

@Nukje: ik denk dat je webredacteur bent. Warm?

@Janine: hoe voel je je vandaag?

Ik heb een blikje cola light bij me voor een moeilijk moment!
Ja Pipo; ik ben ook wel van plan het te vragen....in ieder geval wil ik in mijn functioneringsgesprek niet 1 maar 2 stapjes omhoog.....in de tijd dat ik hier werk heb ik alleen positieve feedback gehad (nu 1,5 jaar) en als ze niet tevreden zouden zijn, had ik ook geen bonus gekregen (denk ik dan maar).

Het is makkelijk doorschuiven naar een andere schaal......de bedragen zijn gelijk, maar je kan wat langer doorgroeien. Maakt me niet uit of dat dit jaar of volgend jaar is, kan in deze schaal ook nog even vooruit

En slim dat je alvast een blikje cola light bij je hebt......dat ontbreekt bij mij!
Daar ben ik weer...! zo gaar als wat. Mijn kriebelhoest gaat maar niet over en dat kost veel energie.. ik kon het niet opbrengen om naar mijn werk te gaan.. En daarbij denk ik dat ik zooo moe ben omdat ik zwanger ben, toch een kwaaltje dus. Morgen ben ik al vrij en ik dacht ach, ik kan best een keertje ziek zijn.. (werk er nu 2 jaar en ik ben denk ik 3 a 4 dagen, deze 2 dagen meegerekend, ziek geweest). Er lag nog 1 test in de kast en die heb ik ook maar gebruikt vandaag. De streep is wederom duidelijker en was sneller zichtbaar. Straks even naar het centrum lopen (pffffffff, nu al moe bij de gedachte) en een digitale test halen.

cola light daar doe ik niet aan... ja, ik ben zo'n muts die lightproducten verafschuwd.. dus als ik cola drink, dan maar de zware..hihi.

@peoples die stapje hogerop willen: heel veel succes, ik kan geen stapje meer hogerop en moet ook zeggen dat ik daar geen zin meer in heb... vind het wel goed zo. Ik denk dat een carriereswitch eerder aan bod komt dan hogerop in de reclamewereld.
@janine

Lekker rustig aan doen nu! Heel goed. En wat fijn dat de streep weer wat dikker was.

@nukje

Hier ook een tekstschrijver! Wel een commerciële overigens.

@de rest

Ik heb het een beetje druk vandaag dus het lukt me niet om alles bij te lezen. Maar bedankt voor jullie lieve felicitaties!

En nu snel weer aan het werk...
Janine....hopelijk krijg je snel weer wat meer energie. Het moe zijn is idd echt een zwangerschapskwaaltje.

Ik hoef trouwens niet echt hogerop......mijn huidige functie vind ik prima.....alleen wil ik er financieel wel iets op vooruit. Ben alleen zo'n muts qua onderhandelingen dat ik alles al snel goed vind.....ben in het verleden wel een aantal keer voor mezelf opgekomen en heb bij mijn vorige werkgever een mooie loonsstijging afgewezen en gezegd dat ik daar niet mee akkoord ging (inclusief onderbouwing) en heb er uiteindelijk een stijging van 25% uitgesleept. Maar dat was in de periode dat mijn relatie net uit was.....ik niet wist of ik in deze hoek van NL zou blijven, en mijn werk er niet onder had geleden, etc. Ik had niets te verliezen en dat praat wat makkelijker! haha

Ach ja, al zouden ze de boel bevriezen....ga ik nog niet weg.
zo net terug uit de stad.. toch maar geen nieuwe test gekocht. Bedoel hoe duidelijk wil je het hebben? 4 positieve tests? wil er eigenlijk niet een kopen van 18,- euro. Jammer van het geld. Ik heb wel een cadeautje voor vriendlief gekocht.. nu maar hopen dattie er blij mee is: help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt.. ben hem nu aan het lezen...
quote:janine20001 schreef op 27 mei 2010 @ 12:16:

zo net terug uit de stad.. toch maar geen nieuwe test gekocht. Bedoel hoe duidelijk wil je het hebben? 4 positieve tests? wil er eigenlijk niet een kopen van 18,- euro. Jammer van het geld. Ik heb wel een cadeautje voor vriendlief gekocht.. nu maar hopen dattie er blij mee is: help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt.. ben hem nu aan het lezen...

Goed bezig! Zet die mannen maar aan de boeken met de juiste thema's! Misschien gaat ze er dan eindelijk toch de lol van inzien.

@ Pipo: hoe kom je erbij dat ik webredacteur ben? Daar ben ik dan weer nieuwsgierig naar...
Janine: schijnt een super leuk boek te zijn voor mannen.......als hij van lezen houdt

Dringt het stiekem toch een beetje door??? Je bent echt zwanger hoor! haha Vrijdag de laatste test en dan lekker afspraak plannen met gynaecoloog/huisarts/etc.
quote:nukje schreef op 27 mei 2010 @ 12:57:

[...]

@ Pipo: hoe kom je erbij dat ik webredacteur ben? Daar ben ik dan weer nieuwsgierig naar...Ja, ik doe een gokje........omdat je veel op het web (lees forum) te vinden bent?!?!?! haha
@Nukje: nouja teksten schrijven voor het web, je doet iets met communicatie... Ach, just a wild guess, maar ik zit er dus naast ?

@Janine: jeetje, klinkt vreselijk die moeheid. Ik ben nu altijd al zo moe, kan me haast niet voorstellen hoe dat moet zijn als ik zwanger ben en NOG moeier word! Jeetje: vier testen...dan kun je er niet meer omheen nee... geloof je het al? Het is wel echt snel gegaan! Lief dat je dat boekje hebt gekocht voor janineman. Hij moet er gewoon blij mee zijn hoor, het is toch geen kommer en kwel?! Jullie worden vader en moeder!!

@Assie: volgend jaar krijgen we trouwens een nieuwe CAO. Ben bang dat er wel eea in gesneden gaat worden. Oja, ik wil natuurlijk naar een andere schaal en dan twee stapjes maken anders schiet ik er nog niks mee op.
@janine

Djeees, pas dat bezinkingstijdpoppetje in de tabel eens aan... Je bent gewoon zwanger meid! En wat een leuk&goed idee van dat boek.

@pipo

Nu al zo moe? Pfft, ik ben ook benieuwd hoe dat straks zal zijn.

@Assie

Ik vond onderhandelen in het begin hier heel moeilijk, omdat ik nog onzeker was en niet goed mijn eigen waarde in kon schatten. Inmiddels vind ik het wel leuk. Ik hoop in juni weer een mooie stap te maken.
Pipo: volgens mij is onze CAO officieel al verlopen (maart 2010). Hoop dat ze flink gaan investeren in onderwijs en dat we er nog wel op vooruit gaan

haha....maar dat hoopt natuurlijk iedereen. En het is idd de bedoeling om twee stapjes in de volgende schaal te zetten. Mijn collega die dezelfde functie heeft voor onderzoek zit al in een schaal hoger; is maar een paar jaartjes ouder....maar wel gepromoveerd. Aangezien het laatste niet nodig is voor de functie en ik goed functioneer, vind ik dat ik daar ook in thuishoor.

Tegen de tijd dat het functioneringsgesprek plaatsvind moet ik hier nog maar eens mijn "wilde" plannen teruglezen! haha

En Janine: ben het helemaal met Frutje eens! Aanpassen dat poppetje!!!
@ Pipo: je hebt gelijk hoor . Ik moet er ook niet zo omheen draaien, heb nu al zoveel dingen over mezelf verteld hier, als er een bekende op dit topic aanwezig was geweest had ik het vast wel gemerkt. Ik schrijf echter niet alleen voor het web, maar ook brochures en nieuwsbrieven. Tis niet m'n droombaan (want dat is toch wel artikelen schrijven voor een blad), maar wel erg leuk.

@ Janine: inderdaad, eens met Frutje dat je dat poppetje aan moet passen. Je bent gewoon uitgerekend, ergens in februari 2011!
OMG cheerleader staat er hoor! morgen HA bellen en dan wordt het wel heeeeeeeeeel echt. Vanavond komt janinevriend weer thuis (ben ik weer weg ivm cursus, beetje gek niet naar het werk wel naar cursus... ssssssssssst). Maar ik voel me nu al ietsje beter.

@nukje: jij schrijft een blad.. ik geef hem vorm.. das mijn droom. Heb diverse magazines gemaakt en dat blijft mijn favoriet binnen het vormgeven...
Heel goed Janine, zet er ook maar meteen een uitgerekende datum bij! Woehoe!

@nukje en janine

Hé das ook mijn droom. Mag ik ook meedoen/schrijven?
@frutje/nukje: ja, kunnen we niet samen een blad maken! wie bedenkt een goed, nieuw concept!!
IK WEET IETS!

Alle informatie voor de zelfbewuste vrouw van nu, die haar eierstokkelijke beperkingen kent, maar wiens man koudwaterbabyvrees heeft. Wat te doen? Hoe te overtuigen? En hoe de tijd tot aan de neukstart in te vullen?

Een interview met Dian Beekman over modieus oud moeder worden en de hel van de zwangerschap. Een jonge moeder aan het woord over haar strijd met de ouderwets ingerichte moedermaatschappij en haar werk. Een rubriek borstvoeding in de bezemkast. Dertig en ongebruikte eitjes, vrouwen vertellen hun verhaal. Tien overtuigende redenen om nú aan kinderen te beginnen. Heb jij alle schaapjes op het droge? 35 kinderloos en single, what to do?! Een rubriek met alle boeken, films etc over zwanger worden en baby's. Een rubriek: ook na de zwangerschap heb je nog een leven. En een tranentrekkende, eierstokrammelende fotosessies met übercute baby's.

zoiets?
En we noemen hem

Rammelaar

Eierdames

Saskia.

Moeders van later
Kijk, leuk! Dan kan ik de wetenschappelijkere (saaiere) stukken schrijven. Bijvoorbeeld de onderzoeken waarom het verstandig is om niet te laat te beginnen met het krijgen van kinderen (hou nu al de onderzoeken bij...haha).....en dan vullen we het aan met een interview en ervaringsverhalen. Ook tienermoeders erbij betrekken.....beetje de uitersten opzoeken.

Dan jatten we het concept van Viva met de naaktfoto's, maar doen we het met alleen zwangere vrouwen
@Assie

Ja, onderzoeken geeft het wat meer inhoud. Maar dan wel aanvullen met fullquote kaders van (wannabe) mama's die hun mening geven over het onderzoek. Beetje ervaringen erbij enzo.
FRUTJE! Wat een superidee :-) Ik werk graag mee. Froukje de Both over hoe zij haar (jongere) vriend zo snel aan de kinderen heeft gekregen. Klein wonen en toch een kind, kan dat? Deze vrouwen deden het! Carrierevrouwen die uiteindelijk overblijfmoeder zijn geworden. Mannen die overstag gegaan zijn en nu niet begrijpen waar ze ooit moeilijk over gedaan hebben.

Ik zie kansen en mogelijkheden!
@Nukje: grappig, dan doen we ongeveer hetzelfde. Nou ja, ik heb nog geen idee waar je werkt hoor. Er zijn zoveel uni's in NL! Vraag me wel af of je bij een faculteit werkt of een ondersteunende dienst, maar dat zal je vast niet prijs willen geven, toch... ?
@pipo

Super! Dit wordt een hit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven