Nog steeds geen werk, na studie
donderdag 27 mei 2010 om 17:54
Ooh.. ik wordt er zo moedeloos van!
heb je 5 jaar gestudeerd.. kan je geen werk vinden..!
heb nu meer dan 25 sollicitaties verstuurd, en maar een paar reacties terug gekregen! (waarvan het niks werd, ivm te weinig uur)
en ik dacht nog wel een goede baan te kunnen vinden met mijn CV en stage ervaring.. en blijven werken bij mn bijbaantje in de supermarkt houd ik ook niet meer lang vol!! Hoe hou ik de moed erin?????? Liefs...
heb nu meer dan 25 sollicitaties verstuurd, en maar een paar reacties terug gekregen! (waarvan het niks werd, ivm te weinig uur)
en ik dacht nog wel een goede baan te kunnen vinden met mijn CV en stage ervaring.. en blijven werken bij mn bijbaantje in de supermarkt houd ik ook niet meer lang vol!! Hoe hou ik de moed erin?????? Liefs...
donderdag 27 mei 2010 om 18:04
Helaas ben je niet de enige. Ik kan alleen maar zeggen dat je de moed erin moet houden en hoewel het moeilijk is, TOCH je baan bij de supermarkt houden en verder solliciteren.
Misschien "eis" je te veel en moet je wat "eisen" bijstellen? De werkgevers hebben het voor het uitzoeken tegenwoordig.....
Solliciteer ook op banen met een andere functie.
Succes!
Misschien "eis" je te veel en moet je wat "eisen" bijstellen? De werkgevers hebben het voor het uitzoeken tegenwoordig.....
Solliciteer ook op banen met een andere functie.
Succes!
donderdag 27 mei 2010 om 18:08
vond 25 zelf nog wel redelijk wat..haha.. ja oke.. ben ook wel te veeleisend denk ik...
.. ik heb eerst helpende welzijn gedaan, toen spw3 basisonderwijs.., en toen woonbegeleiding voor zml kinderen of zmo kinderen.. daarnaast komt kijken dat ik geen rijbewijs heb..en dus afhankelijk ben van het openbaar vervoer..
donderdag 27 mei 2010 om 18:08
quote:Sharon1988 schreef op 27 mei 2010 @ 17:54:
en ik dacht nog wel een goede baan te kunnen vinden met mijn CV en stage ervaring.. en blijven werken bij mn bijbaantje in de supermarkt houd ik ook niet meer lang vol!! Hoe hou ik de moed erin?????? Liefs...5 jaar gestudeerd?? geen Nederlands neem ik aan.....?
en ik dacht nog wel een goede baan te kunnen vinden met mijn CV en stage ervaring.. en blijven werken bij mn bijbaantje in de supermarkt houd ik ook niet meer lang vol!! Hoe hou ik de moed erin?????? Liefs...5 jaar gestudeerd?? geen Nederlands neem ik aan.....?
donderdag 27 mei 2010 om 18:17
quote:Sharon1988 schreef op 27 mei 2010 @ 17:54:
en ik dacht nog wel een goede baan te kunnen vinden met mijn CV en stage ervaring.. en blijven werken bij mn bijbaantje in de supermarkt houd ik ook niet meer lang vol!! Hoe hou ik de moed erin?????? Liefs...Ik doe ook nog even een duit in het spellingszakje.
en ik dacht nog wel een goede baan te kunnen vinden met mijn CV en stage ervaring.. en blijven werken bij mn bijbaantje in de supermarkt houd ik ook niet meer lang vol!! Hoe hou ik de moed erin?????? Liefs...Ik doe ook nog even een duit in het spellingszakje.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 27 mei 2010 om 18:20
Maar is het niet zo dat in jouw type werk heel veel banen afvallen als je niet in ploegendienst kunt werken, omdat je geen auto hebt? Dan lijkt dat rijbewijs me echt de allereerste prioriteit. Je bent net gaan samenwonen, mooi, dat scheelt al een boel kosten, omdat je nu dingen samen deelt. (Tenzij je bedoelt dat je net het ouderlijk huis hebt verlaten....)
Niet meer roken en uitgaan of andere dure hobby's en hop: geld om te lessen.
Niet meer roken en uitgaan of andere dure hobby's en hop: geld om te lessen.
donderdag 27 mei 2010 om 18:21
quote:Paque_in_Pink schreef op 27 mei 2010 @ 18:18:
[...]
Vast, maar ik heb het zelf ook gedaan. Het is gewoon een MBO opleiding. Vind ik niet onder een studie vallen.stu·die de; v -s, -diën 1 het zich bekwamen in een vak: de ~ Engels
stu·de·ren -deerde, h gestudeerd 1 zich bekwamen in een vak van wetenschap: hij zit te ~ 2 onderwijs volgen, student zijn
Maar:
stu·dent de; m,v -en, stu·den·te de; v -s, -n iem die studeert, m.n. aan een universiteit of hogeschool
Je mag dus wel zeggen dat je studeert of een studie volgt, maar niet dat je student bent
[...]
Vast, maar ik heb het zelf ook gedaan. Het is gewoon een MBO opleiding. Vind ik niet onder een studie vallen.stu·die de; v -s, -diën 1 het zich bekwamen in een vak: de ~ Engels
stu·de·ren -deerde, h gestudeerd 1 zich bekwamen in een vak van wetenschap: hij zit te ~ 2 onderwijs volgen, student zijn
Maar:
stu·dent de; m,v -en, stu·den·te de; v -s, -n iem die studeert, m.n. aan een universiteit of hogeschool
Je mag dus wel zeggen dat je studeert of een studie volgt, maar niet dat je student bent
donderdag 27 mei 2010 om 18:22
Je hebt nu vastigheid, zonde om op te geven. Misschien kun je buiten je werk om zorgen dat je wat uitdaging houdt?
Er werd al geopperd dat je je rijbewijs kunt halen om jezelf aantrekkelijker te maken voor werkgevers. Ook kun je een cursus doen of vrijwilligerswerk. Ook al zou je daardoor geen baan opdoen, je hebt dan wel het gevoel dat je jezelf aan het ontwikkelen bent.
Onderneem in elk geval iets naast het solliciteren. Dat maakt je huidige baan beter vol te houden.
Er werd al geopperd dat je je rijbewijs kunt halen om jezelf aantrekkelijker te maken voor werkgevers. Ook kun je een cursus doen of vrijwilligerswerk. Ook al zou je daardoor geen baan opdoen, je hebt dan wel het gevoel dat je jezelf aan het ontwikkelen bent.
Onderneem in elk geval iets naast het solliciteren. Dat maakt je huidige baan beter vol te houden.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn