Geld & Recht alle pijlers

Groene kaart nodig in Duitsland?

30-05-2010 16:00 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wie weet of het (nog) verplicht is om in Duitsland de groene kaart bij je te hebben?

Google maakt mij niet veel wijzer (krijg vooral veel resultaten over caravans).

Een vriend van mij moet morgen met spoed naar Duitsland en neemt de auto die op mijn naam staat mee. Die auto gebruikt hij meestal, ik heb de groene kaart wel ontvangen, maar op de één of andere manier is het er niet van gekomen die naar hem te brengen. En nu lijkt het erop dat ik hem iets te goed opgeruimd heb...

Wie kan me vertellen hoe het zit? Ik krijg natuurlijk nooit meer voor morgen een duplicaat en hij gaat voor ongeveer een week naar Duitsland (dus na sturen is dan bijna de moeite niet....).
Ja da's verplicht.
Let op dat op sommige groene kaarten een handtekening moet staan van verzekerde. Wanneer de politie die invordert bij een ongeluk en ziet dat -ie niet getekend is, krijg je nog problemen (hebben kennissen gehad).
Nee, die handtekening is niet meer nodig. Ik miste het vakje daarvoor op de groene kaart die ik recent ontving. Even googlen leerde dat dat afgeschaft is.
Ja, inderdaad verplicht. Je kan bij de verzekeraar of tussenpersoon wel met spoed een nieuwe aanvragen, maar daar heb je nu niets aan.

Nu moet je vriend maar heel netjes rijden in Duitsland en niet betrokken raken bij een ongeval.
Dank je wel allemaal.

Ik ga er sowieso vanuit dat hij netjes rijdt, maar ja, je weet maar nooit. En een ongeluk kan helaas ook veroorzaakt worden door anderen natuurlijk.

Maar goed, ik weet 300% zeker dat ik hem niet weggegooid heb, dus ben nog heel druk aan het zoeken. Hoop dat ik hem kan vinden vandaag...
Hele simpele inkopper, heb je die niet direct bij je autopapieren opgeborgen toen je hem ontving? (hier wordt hij namelijk bij ons altijd direct daarbij opgeborgen zodat het hele zwikke altijd helemaal compleet in de portefeuille zit en alleen dat maar meegenomen hoeft te worden)
Tja, helaas kan een ongeluk idd ook veroorzaakt worden door iemand anders... Twee jaar terug nog een fransman in mijn deur gehad met 130, die was 'effe in slaap gevallen'... Naast groene kaart gewoon ook altijd zorgen dat je een eigen schadeformulier bij je hebt, die van de buitenlanders zijn nu eenmaal niet in het Nederlands...

En idd, heb je nu niks aan, maar volgende keer meteen bij je autopapieren stoppen... Wat heb je eraan om hem in huis op te bergen? Daar heb je je polisblad toch al liggen? Misschien kun je daar voor de time-being een kopie van meegeven, niet dat dat een goede vervanging is, maar mij lijkt dat iets nog altijd beter is dan niets...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Bij twijfel gewoon mee nemen.
..popcorn?
Nee hij ligt niet bij de autopapieren omdat deze auto bij die vriend staat, hij heeft de papieren dus, maar nieuwe papieren komen altijd eerst bij mij...

Mijn eigen groene kaart zit uiteraard wel bij mijn autopapieren.

Dat van dat schadeformulier is inderdaad een goede, als het goed is ligt die trouwens in zijn auto. Zal het even met hem checken voor de zekerheid.

Heb al gebeld naar de verzekeringsmaatschappij, zij gaven inderdaad het advies het polisblad mee te nemen, is gelukkig een online dossier beschikbaar, dus de polis heb ik hem door gemaild.

En er wordt een nieuwe groene kaart opgestuurd...
Mijn 'groene kaart' is de achterkant van m`n verzekeringspas, zeer handig:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven