Mode & Beauty alle pijlers

dresscode 'feestelijk'

31-05-2010 14:58 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een bruiloft! En wat doe ik aaaaan? De dresscode is 'feestelijk', kan dit dan, met paarse pumps (in de kleur van de bloemen)? Of met rode cowboylaarzen / rode sandaaltjes met naaldhak? En neem ik dan voor de warm een sjaal in de kleur van de bloemen mee?

edit: ik heb mijn hoofdloze foto weggehaald wegens voldoende feedback/privacy. De discussie betreft een rock 'n roll model jurkje, wit met grote rode en paarse bloemen, spaghetti-bandjes, rode petticoat en vooral: wel of geen coyboylaarzen, sombrero's, snorren en poncho's.
Ik zeg doen! Ziet er mooi uit
vind ik wel. Alleen die camera zou ik niet meenemen, dat is zo'n accesoire waarvan je toch denkt: moet dat nou?
De jurk is leuk. Ik zou er geen rode laarzen onder doen.
Ik vind het in ieder geval heel feestelijk. En zo'n dresscode is meestal om te voorkomen dat mensen in een verwassen t-shirt en een afgeragde spijkerbroek komen. Je outfit vind ik zeer geslaagd, zéker met paarse pumps.
Ik zou pumps er onder doen. Niet deze laarzen.
Ik zou voor de pumps of sandaaltjes gaan. De lengte van de jurk in combinatie met de laarzen maakt je knieën en het stuk kuit/ scheenbeen wat te zien is er niet charmanter op.

Vind het ook geen jurk waar cowboylaarzen onder passen eerlijk gezegd.

Dat is overigens geen persoonlijke belediging dus van het alsjeblieft niet zo op. Is gewoon de lengte van de jurk en de laarzen. Zou bij niemand echt leuk staan.
Pff ik ken het probleem! Heb binnenkort ook een bruiloft en het is toch altijd weer een heel gedoe om iets leuks EN geschikts te vinden;) Leuk jurkje! Enhiermee voldoe jeabsoluut aan de dresscode. Ik zou persoonlijk kiezen voor de rode sandaaltjes met naaldhak. Maar kies gewoon dat waar jij je lekker in voelt:)
Heel leuk, alleen zou ik die laarzen ook niet doen. Pumps of sandaaltjes, allebei leuk!
Laarzen zijn een no-no bij deze combi, maar met pumps of sandaaltjes: gaan met die banaan! Veel plezier!
LOL, de camera laat ik thuis en ik denk dat het de pumps of de sandalen worden.

De opmerkingen over de laarzen zie ik meer als een blijk van slechte smaak dan een persoonlijke belediging ;) (nee! die laarzen zitten gewoon het lekkerst van de genoemde opties. En staan er heus ook leuk bij, maar indd, pumps of sandalen zijn tikkie eleganter...)
Als dat niet feestelijk is wat dan wel.

Maar geen laarzen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als ik al die bruiloft topics zie, denk ik wel eens, ik wilde dat mijn gasten er zo over nagedacht hadden.

Ik dacht dat het me niet uitmaakte wat mensen aan hadden.

Maar ik had niet bedacht dat men in spijkerbroek met heuptasje zou komen opdagen. Mouwloos shirtje, ongeschoren oksels, zwarte broek, riem met studs. Om maar wat te noemen. Ik was eigenlijk best geshockeerd van wat sommige mensen aan hadden.

Achteraf had ik misschien toch een dresscode moeten invoeren.

Hoe dan ook, geweldig jurkje!

Op mijn trouwen mag je altijd komen.
@AE: Oh. My. God.

Ik huiver al bij de gedachte aan 'casual' truien en Edwin spijkerbroeken. Maar ik had duidelijk buiten ironmaideninhetwild gerekend.... (Even een kleine beschouwing tav feestbezoekers in het algemeen. Dat mag wel in mijn eigen topic he?)
Ziet er leuk uit hoor! Pump lekekr verantwoord, ben zelf meer van de laarzen! Zou bij mezelf blijven, als je je in laarzen fijner voelt: ze staan super onder het jurkje!

Fijn feest!
Computer says nooooo
oh. en ik beloof plechtig nooit meer te overwegen die laarzen te dragen naar een bruiloft ofzo. tjonge :D
nachttrein wijzigde dit bericht op 31-05-2010 15:20
Reden: overween? WTF?
% gewijzigd
Leuk, maar inderdaad met mooie rode of zwarte stiletto's, niet met laarzen. En zonder bolero
casual truien, en spijkerbroeken, dat hadden de mensen aan die zich netjes hadden gekleed.

Nou ja, mijn ouders en broer waren netjes. Maar die dragen eigenlijk altijd een pak of jurk. Waren dus ook niet echt anders gekleed.
Leuk jurkje!

Ik vind eigenlijk niets mis met die laarzen, ik hou wel van stoere laarzen onder een bloemenjurkje. Ik ben het er wel mee eens dat pumps feestelijker zijn, maar zou me zo voor kunnen stellen dat je daar niet de hele dag op kan lopen.
Ik ben een keer bij een bruiloft geweest waar mensen inderdaad met een vaal-tshirtje en suffe spijkerbroek op kwamen draven. Daarom wilde ik echt een dresscode. En dat pakte goed uit. Zelfs mijn broer (geen pakkenman) had een net pak aan, met sneakers eronder, maar hij kan dat hebben.

's avonds laat kwam op een feest nog een vriend binnen in een spijkerbroek met verfvlekken erop en een gorig t-shirt, maar die kwam recht van een klus en ik was toch al vrolijk aangeschoten, dus dat boeide me niet. :-)
Jurk: Ja!

Laarzen: nee! Maken het geheel erg lomp, en vindt ze niet onder dit jurkje passen. Zou zelf voor pumps of sandaaltje gaan.
Zeker feestelijk!
@AE: Daar zou ik dus teleurgesteld over zijn. Niet om je iets aan te praten hoor... Ik snap echt niet dat mensen niet hun best doen op zo'n feest.

Nou heb ik zelf ook een keer een spijkerbroek en gympen gedragen naar een bruiloft, maar dat was een blotevoeteninhetgras hippie bruiloft met kampvuur en slapen in het stro. Op naaldhakken zak je dan zo weg, weetje.
ik zou zonder of een andere kleur bolero doen verder vind ik pumps in de kleur van een van de bloemen ook mooier
quote:Ainne schreef op 31 mei 2010 @ 15:22:

Leuk, maar inderdaad met mooie rode of zwarte stiletto's, niet met laarzen. En zonder bolero

OMG, ik las sombrero...

TO, ik vind het een geweldig jurkje! Laarzen, pumps, bij de dresscode "feestelijk" vind ik zelf voor meer dingen interpretabel dan bijvoorbeeld "tenue de ville".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven