Mode & Beauty alle pijlers

Haar blond verven

28-05-2010 09:49 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Is die blondspray voor lokken ofzo?

Je kunt er toch niet je hele haar mee verven?

Ik wil m'n haar ook een tintje lichter en weet niet goed hoe. De kapster zei dat ik niet van donkerblond naar licht kon.
Oh ik zie het antwoord al.
quote:kaatje_85 schreef op 28 mei 2010 @ 10:11:

donker haar zal eerst voornamelijk oranje worden. Of pisgeel. Voordat je het witblond hebt ben je vele blondeer/ontkleur beurten verder. En heb je haar als stro in het ergste geval.

Dat hoeft niet hoor. Je moet gewoon het juiste percentage waterstofperoxide nemen (en dat weten ze wel in de groothandel). Als je dit lang genoeg laat inwerken haalt het de kleur uit het haar en zal het niet geel worden maar wit. Dat betekent gewoon dat alle pigmenten eruit zijn. En dan kun je dus de kleur die je wenst erop zetten. Ik had 9% peroxide en heb ook bruin haar van mezelf. Dit liet ik 45 minuten zitten en daarna was het dus wit/kleurloos. Is wel even gek als je jezelf gewend bent met bruin haar trouwens.

Gewoon naar een goede kapperswinkel gaan en ze leggen je alles haarfijn uit.
quote:yasuko schreef op 31 mei 2010 @ 11:27:

Is die blondspray voor lokken ofzo?

Je kunt er toch niet je hele haar mee verven?

Ik wil m'n haar ook een tintje lichter en weet niet goed hoe. De kapster zei dat ik niet van donkerblond naar licht kon.

Dat kan best, zie mijn vorige reacties. Of het gezond voor je haar is, is een tweede. Het wordt er altijd droger en breekbaarder van.

Blondspray kan ook op je hele haar.
Ik zou het gewoon lekker zelf doen, dat doe ik ook altijd en het werkt prima.

Koop bij de kappersgroothandel een pot peroxide en een zak blauw poeder, mengen en gewoon lekker lang laten zitten.

Daarna een uurtje een goed haar masker erin en het ziet er echt prima uit :-)
Ik wil het ook weer blond maar durf het niet zelf te doen. Altijd gedaan trouwens maar laat het nu door de kapper doen. Als het te gelig uitvalt dan kunnen ze het gelijk herstellen. Anders moet ik er zelf weer verf in gooien. Geen zin in dit keer.

Ook twijfel ik nog tussen asblond en platinablond. Als het maar een koele kleur is. Die kreeg ik niet echt door het zelf te doen.

Wanneer je veel roodpigmenten ih haar hebt dan is 9% perioxide niet voldoende. Dan heb je echt 12% nodig. Tenminste, dat is voor mij het geval.
Ik vind het altijd erg goed te zien wie het zelf doet en wie niet. Daarom verf ik het bij de kapper: veel mooier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven