smsjes over andere meiden

31-05-2010 21:42 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allen, ik heb wat advies van jullie nodig. Ik heb sinds kort een relatie met een hele leuke gozer maaaar......hij heeft een rare gewoonte waar ik op dit moment niet weet wat ik hier mee moet.

Als hij op stap gaat (komt niet super vaak voor), heeft hij de gewoonte om mij midden in de nacht een sms te sturen over de vele meiden die naar hem kijken, naar hem lachen of toevallig tegen hem aan lopen. Hij vertelt dan wel dan ze hem niks doen, en dat hij liever wordt toe gelachen door mij (hartstikke lief)

Deze smsjes stuurde hij ook al toen wij met elkaar aan het daten waren. In het begin dacht ik, dat het zijn manier was om de peilen hoe ik over hem dacht of hoe bijzonder hij voor mij was (onzekerheid). Ik reageerde alsof ik een beetje jaloers was en dat die meiden maar uit zijn buurt moesten blijven (met wat sarcasme). Dit om hem een zeker gevoel te geven.

Maar nu zijn we een paar maanden verder en hebben we relatie met elkaar. Ik ga er vanuit dat hij weet dat ik van hem hou en hem echt bijzonder vind.

Maar hij stuurt nog steeds van die smsjes. Op dit moment weet ik niet zo goed hoe ik hierop moet reageren. Ik vertrouw hem volledig en wordt ook niet echt jaloers als ik het lees. Maar ik stoor me wel aan het feit dat hij het nodigt vind mij over zijn kleine "overwinningen" te vertellen.

Mijn vraag is, heeft iemand een idee waarom hij dit soort smsjes zou moeten sturen? (heeft iemand wijze ideeen) Onzeker hoeft hij niet meer te zijn. En hoe kan ik het best reageren op deze smsjes naar hem toe. Ik zie deze smsjes momenteel als negatief. Maar zou ik juist iets positief hierin moeten zien???? Heeft iemand wijs advies hoe hier mee om te gaan??
Een ex heeft mij wel eens "getest" op die manier. Ik heb hem er naar gevraagd, en hij dacht: als ze jaloers wordt, is ze echt nog gek op me..

Pfff, dat is best vermoeiend, na een aantal goede gesprekken is hij hier gelukkig mee opgehouden.

Vraag het hem gewoon, waarom hij dat doet?
Vraag het hem
Ik zou hem inderdaad vragen waarom hij je hier over sms't en hem daarna vragen dat niet meer te doen.
Klinkt alsof hij gewoon nog niet zo goed weet hoe hij met je om moet gaan.

Toen mijn man er ik destijds (langggg geleden) verkering hadden, vond hij het ook nodig om meisjes aan te wijzen met wie hij ooit gezoend had ed. Ik heb hem toen ook vriendelijk verteld dat ik die informatie niet wilde weten en vroeg hem ook met wat voor reden hij dat nou eigenlijk vertelde. Dat was omdat hij indruk op mij wilde maken.

Hij heeft het hierna ook nooit meer gedaan, omdat hij na dat gesprek ook wel inzag dat het best stom en kinderachtig was, en het was helemaal niet zijn bedoeling mij een rotgevoel te geven, of jaloers te maken ofzo, hij wilde gewoon de stoere jongen zijn die indruk wilde maken op zijn nieuwe vriendin.

Nu zijn we intussen alweer 13 jaar getrouwd, haha, en het is helemaal goed gekomen!

Gewoon met hem erover praten.
Op het moment dat jij een soort van jaloers reageert beloon je hem. Dit is precies wat hij wil en het geeft hem een zeker gevoel over jouw gevoelens voor hem;) Ik denk dat hij dit gewoon doet uit zijn eigen onzekerheid. Of om jou even te laten weten van 'kijk hoe leuk ik ben'. Maar zoals theempress ook al schreef.. praat erover. Praten doet wonderen;)
Je wil niet bezig zijn met hoe jij hem kan beschermen van zijn onzekerheid maar met Jouw Eigen Gevoelens - Altijd, ieder dag van je leven!!

Dus als jij het direct raar vond en niet vist wat jij er mee moest had je direct kunnen zeggen iets in de trend van :

- ho ik voel mij raar met die smsjes en ik weet niet wat ik daar op moet antwoorden.

Iedere keer als wij voor hem opnemen omdat wij denken dat hij arme knul zo onzeker is komen wij later onszelf Altijd tegen.

Hou jezelf bezig met je eigen gevoelens en wat voor invloed hij op jouw gevoelens heeft. En dan uit ze na hem toe. Meer niet.
hmmm...best wel kinderachtig van hem.

Inderdaad vragen
vermoeiend hoor..
Mijn vriend heeft er ook een handje van. Ook van het melden als hij iets leuks ziet lopen.

Ik slinger dan altijd licht sarcastisch: wat moet ik daar mee, vertel dat aan [vrijgezelle vriend], die kan er wat mee, ik niet.

Werkt wel
Waarom heb je het hem nog niet gevraagd?
Hey allen,

Onwijs bedankt voor jullie advies en kijk hierop. Ik weet zeker dat hij mij geen rot gevoel probeerd te geven. Ik vermoed dat het nog steeds een bepaalde onzekerheid is. Ik zal zeker niet meer onterecht (zogenaamd) jaloers reageren, want zoals Kiekeboow al zei, beloon ik hem. En versterk juist dit gedrag. Ik ga jullie advies opvolgen en er gewoon over praten.

Elizey....super wijze woorden, bedankt. Ik zal ze mee nemen in mijn rugzakje voor alle andere situatie's
Maja82.....die gedachte heb ik zelf ook wel. Leuk dat je veel met mij wilt delen, maar dat soort dingen vertel je maar lekker aan een vriend (die geinteresseerd is)
Ja klopt, denken voor anderen is nooit goed, het kost energie en je krijgt er rare situaties van.
Mijn date vertelde dat er knappe vrouwen op zijn werk werkten. Ik vroeg er gekscherend toen gelijk achteraan of er ook knappe mannen werkten, want daar was ik meer in geinteresseerd.Hij snapte de hint gelijk. Misschien ook een idee om zoiets te zeggen?
quote:missmango schreef op 01 juni 2010 @ 23:40:

Maja82.....die gedachte heb ik zelf ook wel. Leuk dat je veel met mij wilt delen, maar dat soort dingen vertel je maar lekker aan een vriend (die geinteresseerd is)Zeg dat dan gewoon tegen hem. (als serieus grapje)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven