kwarktaart utker (oetker) hoelang houdbaar?

01-06-2010 20:03 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb gisteren kwarktaart gemaakt, helaas door ziekte visite afzeggingen en ikzelf ook ziek.

Hoelang kan ik deze goed houden in de koelkast? Is deze morgen nog eetbaar? Is de aarbeienversie.

Zit slagroom ook in.
Ja hoor kan best.
Ja hoor, zolang hij niet groen of blauw ziet natuurlijk...
...
Kan prima.
haahah de bosvruchtenversie krijgt altijd een blauwe rand....maar hij word dus niet zuur ofsow?
tot wanneer zouden jullie hem max eten?
hmmm krijg spontaan zin in kwarktaart.

morgen kan je hem nog best eten hoor.
ja ik ben ook gek op kwarktaart! Doe altijd dan lekker een dubbele kruimelbodem! Hihih hmmm een tip als je de kruimelbodem gemaakt heb een laagje chocolade erover voordat je het kwarkgoedje erover gooit. Hhmmmmm
Ik zou 'm overmorgen ook nog wel eten hoor (maar ik neem dan ook graag een beetje risico voor nóg een stuk kwarktaart )...
1 dag bewaren kan wel. Heb het ook eens gemaakt.

Maar daarna wordt het tricky. De bodem wordt dan sopperig en de kwark wordt zuur. En jullie weten het zuur is niet goed...
net zolamg als de kwark en de slagroom houdbaar waren. Maar het grootste gevaar is dat de bodem soppig wordt... dan is ie nog wel safe, maar niet lekker meer.
Ik zou geen risico nemen en deze nu eten..en een verse is zo gemaakt.
Ik heb die van mij zondagavond gemaakt en vandaag is het laatste restje opgegeten. En het was heerlijk, gewoon in een goed koude koelkast bewaren en geen probleem. De bodem nog net zo stevig als eerst en niets zuurigs geproefd en ik houd niet zo van zuur dus dat zou ik echt wel hebben gemerkt.
Argh nu wil ik ook kwarktaart!!! Ik zou hem 2 dagen later ook nog eten. Wordt de bodem wel wat zacht maar who cares!
Wederom, waarom niet je eigen zintuigen vertrouwen? Is reukvermogen en smaak uitgestorven na 1980 ofzo?
quote:wijnands schreef op 01 juni 2010 @ 21:30:

Wederom, waarom niet je eigen zintuigen vertrouwen? Is reukvermogen en smaak uitgestorven na 1980 ofzo?In cyberspace heb je dat niet joh
OOOOhhh.. daarom
OOOOhhh.. daarom
hahahahahaha nee heb keelonsteking en mn neus zit dicht dus nee heb niet echt geur en smaakvermogen...
Laatst op vrijdag gemaakt en op dinsdag het laatste stukje op. ging prima hoor
quote:kiss86 schreef op 01 juni 2010 @ 22:35:

hahahahahaha nee heb keelonsteking en mn neus zit dicht dus nee heb niet echt geur en smaakvermogen...Das wel gevaarlijk Want je geur en smaakvermogen is er juist voor om je te waarschuwen tegen vergiftigd of rot voedsel gheghe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven