Stoppen met anticonceptie in 2010 :duckie:

09-01-2010 20:02 2479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg van topic 'Stoppen met de pil in 2010'.

Nu met tabel.

NaamLeeftijdWanneer voor het echie?N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendMarloes8425Januari 201011 juniTeepje29Januari 2010 19 januari 2011PinkLady25Januari 2010Rihs23Januari 2010 3 dec 2010Nolleke27Januari 2010 15 jan 2011Thir10senses22Januari 2010Lente198129Januari 201019 juniTroela7832Januari 2010Maedl27Februari 2010Angie21xx26Maart 2010 24 dec 2010Emytje29Maart 201018 juniLily30 - 2e kindje30Maart 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010Raarmaarwaar32April 201026 juniKookabbura27April 20103 febr 2011Joda32April 20103 juliBianca198723April 201017 juniAnkeliem28April 201011 juliMeike198129April 20103 juliJanine2000131April 201031 jan 2011Nelleke425April 201030 juniNukje33April 2010Lazuurtje27April 201017 januari 2011Marill27Mei 2010Lievegerritje24Mei 2010Knorretje28 - 2e kindje29Mei 2010Juuls8227Juni 2010chocolate_lover26Juni 201024 juniJuffertje2228Juni 20107Up24Juni 2010Drenthegirl26September 2010
Nee, Pink wat verschrikkelijk voor jullie!!!! Heel veel sterkte, denk aan je

Juffertje!!! Sjee, dat is snel!! super zeg, gefeliciteerd!!

Goede actie Joda, nu maar hopen dat mijnheer Jonas jullie niet voor niets uit jullie nachtrust heeft gehaald
We zijn wel een heel bont gezelschap hier geworden:

Blij,verdrietig,onzeker, zwanger,wachtend,veel symptomen,niks aan de hand,MM,aan het ontpillen,regelmatige cyclus,(zeer) onregelmatig; pfff wat een vrouwenlichaam allemaal niet kan meemaken zo

Ik heb een afspraak met de huisarts gemaakt. Hoop dat het gewoon ontpillingsverschijnselen zijn dat de menstruatie op zich laat wachten, maar wil gewoon duidelijkheid nu.

@thomassen: dank voor de reactie, ik ga sowieso voor een bloedtest (al moet ikmisschien het zelf betalen) om meer duidelijkheid te krijgen!
johanna:

mijn h.a. heeft toen bij mij idd een bloedtest, uitstrijkje en inwendig onderzoekje gedaan. En ik moest dus gaan temperaturen om meer inzicht te krijgen in mijn cyclus. Zou ik gewoon ook naar vragen als ik jou was....
@lily: ben jij daarna gewoon ongesteld geworden? Weten ze waar het mee te maken had?
@johanna;

ze konden daardoor uitsluiten dat het een soa was (bv chlamydia waar je dus onvruchtbaar van kunt worden), ze konden ook uitsluiten dat ik verklevingen had en mijn hormoonhuishouding bleek prima in orde, dus bv niet vroegtijdig in de overgang. Ik moet er gewoon mee dealen dat ik een onregelmatige cyclus heb. Misschien komt het omdat ik heel stressgevoelig ben? Er was verder geen doorverwijzing nodig want op de temperatuur grafiek was ook een eisprong te zien. Ik raakte die maand ook zwanger (terwijl iik er dus wel mee veel mee bezig was) dus heb verder geen gynaecoloog verwijzing nodig gehad. Ik kijk het nu 6 pogingen aan en wil anders wel een doorverwijzing. Misschien kan ik dan iets krijgen om een regelmaat te krijgen....

Ik werd dus wel ongesteld, maar soms zaten er wel 8 weken tussen, dus 56 dagen. Maar langer heb ik nooit gehad en nu schommelt het tussen 30 en 40 dagen. Niet schrikbarend dus. En ik gebruik ovulatietesten die 2 weken voor mijn menstruatie rood kleuren dus ik ga er nog steeds vanuit dat ik een eisprong heb....
@lily, ok dan hoop ik maar dat ik ook die onderzoeken kan krijgen,ben iig niet de enige....
@ Pink! Wat erg voor je! In gedachten bij je.

@ Meike: Ik heb constant bloedinkjes gehad rond de ovulatie en innesteling! Dacht toen ik de test in mijn urine stopte, het is vast niets. Toen pats meteen streepje zwanger. Trilend naar meneer gelopen... Toen moest ik heel snel naar mijn werk (een tweedaagse!)! 's Avonds gesmst....

Ik heb niet echt klachten, alleen krampjes in mijn onderbuik... Schijnt normaal te zijn... Soms een vlaag van misselijkheid en vooral constante plasaandrang! Dan ga je en is het niets! GGRRRR...

Ben nog niet in de blije fase, maar meer in shock. Geen wintersport, chips werk en volgend schooljaar, laatste vakantie samen? Alhoewel ik ook relativeer en denk dat dit ook weleens verkeerd zou kunnen gaan....

Pppffff.....
Een zoon!
@Pink: Jeetje meid, wat naar!! Helaas kan het zo ook lopen :( Ik hoop dat je je snel wat beter voelt en er weer vol goede moed tegenaan kan!! De volgende keer gaat het vast helemaal goed!

@Juffertje: Uiteraard gefeliciteerd! Super voor je dat je zo snel zwanger bent geworden, geniet ervan! Ik kan me voorstellen dat je nu nog niet helemaal blij bent, je moet gewoon nog ff aan het idee wennen! Die blijheid komt vanzelf wel denk ik zo!

@Marill: Wat een leuk idee om je neefje dat shirt te geven! Die moet ik onthouden (ik heb ook twee neefjes namelijk haha). Wij hebben al wel speentjes in huis met daarop 'opa' en 'oma', dus het was in eerste instantie het plan om die in te pakken en te geven, maar het idee met het shirt vind ik toch ook wel erg leuk. Ach, we hebben allebei ouders haha, vertellen we het beide ouders op een andere manier

@Angie:Top dat de tweede echo zo goed was! Lijkt me zo bijzonder om te zien wat er in je buik gebeurd. En dat smsje van je vader, heerlijk Ik ben ook echt een papa's kindje dus ik kan me helemaal voorstellen hoe bijzonder dat is (ik kan ook niet wachten tot het bij ons raak is en ik kan zeggen dat ie opa wordt).

Ik ben op dit moment bezig met ovulatietesten maar al 3 dagen nog niets...kan het zijn dat sommige merken ovulatietesten niet werken of moet ik gewoon nog even geduld hebben? Mijn cyclus was de afgelopen 2 x wel wat langer dus dat zou het kunnen verklaren. Ben zo bang dat er niets uit die ovulatietesten komt en dat er iets mis is met me ofzo..... Maar ach, die angst kennen de meesten van jullie vast ook wel....

Goed...ik ga maar weer eens aan mijn scriptie haha Bijna klaar....

Tot gauw!
@lauram: heb geduld, opeens doemt er een tweede roze streepje op....echt waar! Heb vetrouwen....
@ Juffertje --> Heel normaal die gevoelens, ze waren hier ook! En zijn er soms nog steeds.. Ik heb het heel erg met 'vrijheid' en reizen.. shittt nu kan ik niet zomaar ineens zeggen; schat, we doen gek en we gaan volgende maand naar thailand.. bijvoorbeeld.. Nu zijn we 'heeeeeel druk' en doen we dan ook niet zomaar maar toch... t gaat erom dat t kan haha!

T plassen klopt ook, ik stop ongeveer bij elk pompstation en dan komt er wel wat haha!

Misselijkheid..sja..laten we het daar maar ff niet over hebben. En je laatste vakantie samen..tja..dat vind ik nou echt heel erg leuk dat idee!! Hihi! Je groeit er dus vanzelf een beetje in.. echt!

Hier ff de volgende lastige keuze: (ik val jullie er gewoon mee lastig hoor! zijn jullie vast voorbereid zodra het zover is, hoef je niet meer zoveel na te denken, kun je dat nu vast doen hihi)

De combinatietest...

Wel of niet?? Qua leeftijd (27) is er weinig risico.. De kansberekeningen zijn niet optimaal nauwkeurig. Het blijft een kans berekening. Heb je bv kans van 1 op 150 (dat is al iets verhoogd) sja..wat dan? Ga je dan door en laat je een punctie doen? Met de kans op een miskraam...

AngieMan zegt; je moet nadenken over de vraag erachter. Mocht je er achter komen dat het kindje down heeft.. Laat je het dan weg halen? Wij zeggen daar allebei volmondig NEE op.. We kennen mensen met zulke kindjes en dit is zwaar, zeker weten maar ook zo liefdevol. nee, dat is het gwoon welkom bij ons..

Maar... mocht het wel zo zijn wil je dat dan nu weten? Zodat je je kunt voorbereiden? Of is je zwangerschap dan verpest?

Wij neigen nu naar nee.. Maar ik ben benieuwd wat jullie vinden!

Dat het een bont gezelschap hier is dan is ook heel erg leuk en interesant!

Vinden jullie het niet vervelend dat ik/wij als 'zwangere' hier blijven mee schrijven? Er zijn wel een aantal forums van bv bevallen in december waar wij ook kunnen gaan schrijven maar ik vind het hier wel gezellig eigenlijk...

Maar ik kan me voorstellen dat jullie denken laat ons maar lekker met elkaar praten over hoe rot en moeilijk het soms is qua wachten etc... Eerlijk zeggen hoor!!

XXX
@Angie; Nee ik vind het juist leuk om de zwangere verhalen te lezen! We zijn met z'n allen begonnen met dit topic dus wat mij betreft nog steeds ontzettend welkom!
Hier lijkt het toch echt op een menstruatie, maar wel vreemd een cyclus van 24 dagen, terwijl vorige cycli 32 dagen waren.
nee angie, je moet echt blijven hoor! ik vind het heerlijk om steeds jouw verhalen te lezen. juist leuk om alvast te weten waar wij wachters op wachten

op jouw vraag over de combinatietest durf ik eigenlijk niet goed te antwoorden.

deels omdat ik denk dat geen enkel advies van ons zou kunnen meetellen in hoe jij en angieman het zelf voelen (en volgens mij heb je het al redelijk goed op een rijtje gezet) en deels omdat ik ook niet goed weet wat ik zelf zou doen.

ik loop gezien mijn leeftijd (32) wel een wat groter risico en ik neig er zelf naar te zeggen wel testen en dat ik een kindje met down wel zou laten weghalen. maar misschien stoot ik daar wel mensen mee tegen het hoofd... (en dat wil ik echt niet) en ik weet natuurlijk ook niet hoe ik er in sta als ik ook echt zwanger ben. die punctie om het nader te testen vind ik zelf ook maar eng. stel je voor dat je juist daarmee je kindje beschadigt en dat het in eerste instantie helemaal gezond was... moet er niet aan denken. hmmm ik ben er dus nog niet uit. zal er toch een keer over na moeten denken, maar ik laat het nu nog maar even.

morgen de eerste ovutest!

hoorde trouwens net 3 brullende kinderen bij de buren. en ze kregen ze niet stil. was even heel blij dat ik - heel zen - in een andere kamer een boekje kon pakken en rustig kon gaan lezen. dat zijn van die momenten die rare man en ik 'zich terug trekkende eierstokken' noemen
@ Lauram, ik herken je angst. Ik had vandaag wel ineens een heeeeeeeeeeel licht streepje op de ovulatietest, terwijl ik eerst dagenlang niks had (ben ook veel te vroeg begonnen hoor), maar ik hoop toch dat er een dag aanbreekt waarop ik ineens toch een dikke streep zie. Het is niet gek dat het niet precies komt op het moment dat jij het verwacht, want een groot deel van de vrouwen verwacht ovulatie op verkeerde moment. Even geduld dus nog!

@Angie, lastige vraag. Ben het met raarmaarwaar eens, volgens mij heb je 't zelf goed op een rijtje! Zelf weet ik ook nog erg weinig van combinatiestesten e.d. Succes met de overwegingen.
Nog even ter info en aanvulling op mijn eerdere berichten dat de eisprong niet noodzakelijk precies 14 dagen vóór de menstruatie optreedt:

Als dit geel lichaampje enkele dagen later stopt met de hormoonproductie, doordat het niet ondersteunt wordt door een zwangerschap geproduceerd hormoon hCG, zal het baarmoederslijmvlies ten gronde gaan en een bloeding optreden (zie verder). Deze fase duurt bij 10% van de vrouwen met een regelmatige cyclus ongeveer 14 dagen, maar blijkt te kunnen variëren van 7- 19 dagen. Bij vrouwen met een onregelmatige cyclus is de onzekerheid nog groter. Meer dan 70% blijkt vruchtbaar voor de 10 of na de 17 dag van de cyclus. De eisprong kan ongeveer 14 dagen voor de volgende menstruatie geschieden, maar ook veel eerder of later. Dus niet noodzakelijk rond de 14e cyclusdag. Het tijdstip van de eisprong kan dus niet bepaald worden door enkel een aantal dagen te tellen sinds het begin van de cyclus of terugtellen vanaf het eind van de cyclus; vooral als de duur van cyclus van de vrouw onregelmatig is

Bron: Wikipedia
Hallo lady's

hier ben ik weer even bedankt voor jullie lieve berichtjes.

Met mij gaat het het heel wisselend gister na dat het gebeurd was dacht ik he schit wat jammer.. komt wel goed,toen kwam er post reclame van baby producten zat alvast een kado voor de baby bij 2 super kleine sokjes... tja en dan breekt je hart wel hoor ik heb het op een brullen gezet en sinds dien voel ik me eerlijk gezecht vreselijk!

Ik weet wel dat het kindje nooit geboren had kunnen worden maar toch dat dingetje van ongeveer 5 milimeter was wel ons kindje.

Ik heb nu heel veel last van buikkrampen er komt nu alleen nog helder bloed uit dus ik hoop dat het snel ophoud

ik krijg inderdaad al goed bedoelde opmerkingen van het was niet gezond, en beter nu dan later en het is misschien te snel..

En probeer niet teveel in je verdriet te verdwijnen.

Maarja nu als ik de boel bij elkaar jank voel ik me soms haast schuldig bah

Ik hoop zo dat bij de rest van jullie alles op rolletjes zal verlopen.

Geniet lekker van het zwanger zijn want er rekening mee houden dat het fout kan gaan maakt het toch niet minder erg.

zo he dat is er uit lekker hoor

Ik vraag me af als ik weer een poging wil wagen of ik dan 1 juni als me eerste cyclus dag moet rekennen?

ik weet niet hoelang je lichaam nodig heeft om weer 'normaal' te doen?

@Johanna85 Waneer ga je naar de huisarts?

Misschien krijg je wel een echo met zo'n toverstaf tussen je benen dan kunnen ze het boeltje eens goed bekijken.

Ik hoop voor je dat je snel eens ongesteld zal worden duurt nu wel erg lang he?

@Angie je moet gewoon hier blijven natuurlijk

we zijn hier met zn allen aan begonnen.

En leuk nieuws hoor ik altijd graag en ik hoop dat als we Straks allemaal bevallen zijn we het gaan hebben over de eerste poepjes en tandjes en dat soort dingen hihi

En over je andere vraag tja moeilijk..

Ik zou een kindje ook niet weg laten halen omdat down heeft.

het is misschien wel zwaar maar dat betekend niet dat het geen gelukkig leven zal hebben.

ik denk zelf niet dat ik het zal doen heb er ook al eens over na gedacht, maar zo iets blijft lastig
http://www.davitamon.nl/pages/klok.php?page_id=41 Ik gebruik altijd deze site om mijn vruchtbare periode te chekken.

Het heeft me afgelopen keer ook goed geholpen
Hihi lag ik dan vannacht met mijn billen omhoog, moest van vriendlief. Ik zei nog tegen hem... "Schat dat hoeft nu niet, ik ben volgende week pas vruchtbaar", waarop hij zei, "doe nou maar".

Mijn zusje vroeg gister of ik vandaag mee ga voor de echo. Ze was vorige week voor de 20 weken echo maar ze zagen het hartje niet. Gister moest ze daarom nog een keer en weer was het hartje niet te zien. Vandaag moet ze dus naar het ziekenhuis voor nog een echo. Het hartje klopt wel gewoon mooi hoor, maar ze willen het perse ook zien. Voor het eerst in heel mijn leven dat ik met iemand mee mag om een echo te zien! Jiha leuk, leuk!

Nou fijne dag lieve mensjes ;)
@Angie; Angie-man heeft gelijk. Je moet nadenken over de achterliggende vraag. Mijn vent en ik willen een gezond kind en in deze tijd heb je hiervoor 'de keuze'. Dus laten wij alle onderzoeken en testen doen die mogelijk zijn. Maar.............Dit alles gezegd door een niet-zwangere-vrouw. Wie weet denk ik er straks heeeeel anders over.

(en ik wil echt niemand voor zijn kop stoten. Beschouw me dan maar als ontoerekenings-vatbaar...........ik weet tenslotte niet waar ik het over heb

@Meike; toch ongesteld? cyclus van 24 dagen, wel kort.

Mijn vorige cyclussen waren 28 en 26. Nu is dag 26 geen spoortje bloed. Rustig blijven wachten (en adem.......en adem......) poeh het begint wel te kriebelen (figuurlijk dan). Ik voel totaal niets (letterlijk)

Aan de zwangere. Lekker blijven mee kletsen hier want ik heb nog wel een vraagje. Ik hoor vaak van zwangere dit 'je 'weet' het als je zwanger bent'. Wisten jullie het?
@ Pink, ik heb ook regelmatig een onzeker gevoel. En iedere keer als ik naar de wc ga kijk ik of ik bloedverlies heb.. Dan duren 12 weken lang..

@ Joda, ik voelde niets.. tenminste, je let zo op je lichaam dat je denkt dingen te voelen. En je weet ook niet goed wát je moet voelen. Dus laat je daar niet door leiden.
Onzekerheid speelt ook bij mij een rol.. vandaag had ik een stressvollere dag.. (viel achteraf wel mee) maar dan nog.. soms voel ik aan mijn borsten of ze nog wel gevoelig zijn.. en ga ik vaker naar de wc om te checken of ik geen bloeding o.i.d. heb.

25 juni heb ik een afspraak bij de gyn.. uiteindelijk heeft de VK mij direct doorverwezen.. de gyn heeft zijn excuses gemaakt. (info: heb een dubbele baarmoeder, meer kans op miskraam en vroeggeboorte)
@Angie: wij hadden besloten om geen nek-plooimeting te doen. We vallen niet in de risicogroep, het komt in de familie niet voor en tevens is het alleen nog maar een kansberekening. Tevens denken we dat mocht het een Down-kindje zijn, we het niet weg zouden laten halen.

Wel wilden we meedoen aan de 20 weken echo, waarbij wordt gekeken naar ontwikkeling van ruggegraat, hersenstjes enzo.

Enne, gewoon mee blijven schrijven hoor! Anders zou dit topic steeds verder uitdunnen en vind het juist zo leuk om te blijven volgen hoe het met iedereen gaat!

@pinklady: helemaal niet raar hoor dat je na zulke post weer even hard moet brullen. Ik had er ook erg veel moeite mee, had me ook al geabonneerd op email nieuwsbrieven die iedere keer binnenkwamen. Is toch heel begrijpelijk, het was gewoon jullie kindje en ondanks dat je weet dat het niet gezond was, doet dat niks af aan je verdriet.

Volgens mij kun je pas weten wanneer je weer vruchtbaar bent als je de eerste keer ongesteld wordt. En dit kan helaas echt een paar weken duren en zelfs bij sommige vrouwen maanden.

In elk geval is tegen mij gezegd dat je niet hoeft af te wachten tot je 1e menstruatie, aangezien je niet weet wanneer die komt zou het anders kunnen dat je een eisprong mist. Dus als je je lichamelijk en geestelijk weer goed voelt, zou ik er weer voor gaan.

@joda: spannend! Vervelend iedere keer weer dat wachten he?! En als je lichaam ook niets laat merken is het helemaal zo spannend. Duim voor je!

@janine: een dubbele baarmoeder? Dat heb ik echt nog nooit gehoord. Kan me goed voorstellen dat je dan onzeker bent! Dat ben je toch al als je net zwanger bent en als je dan ook nog eens een grotere kans hebt op miskramen, dan lijkt het me helemaal een onzekere periode. Probeer ook wel gewoon te genieten hoor van je zwangerschap!

Hier alles rustig. Bloedverlies is eigenlijk nog een beetje het zelfde. Voornamelijk wat bruin bloed en kleine hoeveelheden gelukkig. Had wel fijn geweest als het echt over zou zijn, maar ja, lichaam doet rare dingen.

Van de week even de gynaecoloog gebeld en we mogen in elk geval weer vrijen! Dus dat hebben we gisteren dan ook weer even gedaan....dat was lang geleden

Nu maar hopen dat ik snel weer een eisprong heb en dat we dan raak schieten....wil niet wachten op m'n eerste menstruatie. Enne...niet geschoten is altijd mis he
Dag dames, ik ben nog niet helemaal bijgelezen, maar allereerst:

@ PinkLady, wat een verdrietig verhaal! Een dikke voor jou!

@ Angie, Mayala, Marloes (en de rest natuurlijk): deze week gaat het weer een stuk beter, ook met Nukkeman. Het lekkere weer heeft een hele positieve uitwerking op hem (dus ik ben nu ook dagelijks het zonnetje in huis ) en daardoor komt hij ook een beetje tot rust in z'n hoofd. Gelukkig! Hij heeft het volgens mij ook een beetje losgelaten dat we geen anticonceptie meer gebruiken, want in het begin vroeg hij nog voor elke vrijpartij of het wel 'veilig' was (duh! nee natuurlijk niet! ), maar nu heb ik hem daar al een tijdje niet meer over gehoord en hebben we gewoon seks als we zin hebben. Daar ben ik wel erg blij om, ik moet er toch niet aan denken dat geen enkele vrijpartij meer spontaan zou kunnen zijn zeg!

Ik ga weer even 'bijlezen' hoor!
Alle zwangeren moeten zeker blijven Angie!

Ik ga nu eerst koken, eten, straks bijlezen en meer posten, maar dat moet ik vooral alvast even kwijt!

Denk je dat ik anders wist dat dingen als moeders voor moeders bestaan? En wanneer je precies een echo krijgt als je zwanger bent? En wie je uberhaupt moest bellen als je ontdekt dat je zwanger bent? En welke testen je kunt laten doen? En hoe jullie ouders, familie en andere dierbaren vertellen dat jullie zwanger zijn, jullie echo's ik vind het allemaal prachtig om te lezen. En ook de minder leuke dingen van de zwangerschap, echt jullie mogen hier NOOIT weggaan!

Zo dat is eruit :-)
@nukje: blij dat het beter lijkt te gaan nu!

@angie: blijven! En ik zou ook niet goed weten wat te doen ivm de test,Angieman maakt wel een punt

@pink: vind het zo verdrietig voor je, je was zo blij! Hou vol meid, er komt vanzelf weer een moment dat we een cheerleader bij je naam gaan zetten!

Maandag ga ik naar de huisarts,nog steeds niks gebeurd,maar ik voel me echt gesteund door jullie berichtjes en maak me al minder zorgen :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven