Bloed in oog
vrijdag 4 juni 2010 om 09:32
Het is niet wereldschokkend maar ik schrok me gisteren wild.
Ik voelde al een paar keer een beetje irritatie in mijn linkerooghoek, maar ik draag lenzen en bewoog mijn lens een beetje heen en weer dan gaat het meestal weer weg. Maar even later had ik het weer. Ik keek eens in de spiegel en schrok me lam. Mijn oogwit was bijna helemaal rood! Bloed! Ik ben bij de dokter langsgeweest en die vertelde dat het een gesprongen adertje was. Dat het geen kwaad kon en dat het na 10 dagen weg zou trekken. Jee, 10 dagen met een soort van vampieroog rondlopen .... Nu is al het oogwit rood geworden. Het ziet er toch echt niet uit. Iemand hier ook al eens last van gehad? En duurde het echt 10 dagen voordat het weer weg was?
Ik voelde al een paar keer een beetje irritatie in mijn linkerooghoek, maar ik draag lenzen en bewoog mijn lens een beetje heen en weer dan gaat het meestal weer weg. Maar even later had ik het weer. Ik keek eens in de spiegel en schrok me lam. Mijn oogwit was bijna helemaal rood! Bloed! Ik ben bij de dokter langsgeweest en die vertelde dat het een gesprongen adertje was. Dat het geen kwaad kon en dat het na 10 dagen weg zou trekken. Jee, 10 dagen met een soort van vampieroog rondlopen .... Nu is al het oogwit rood geworden. Het ziet er toch echt niet uit. Iemand hier ook al eens last van gehad? En duurde het echt 10 dagen voordat het weer weg was?
vrijdag 4 juni 2010 om 10:11
Ik heb het ook wel eens gehad, tijdens mijn zwangerschapsmisselijkheid - iets te hard gekotst. Heel charmant. Naast dat ik dus om de haverklap naar de wc rende, zag ik er ook nog eens uit als een wandelend lijk: bleek met bloederige ogen. Nee, mooi zwanger was aan mij niet besteed
Maar goed nieuws: over een paar dagen is het weer weg.
Maar goed nieuws: over een paar dagen is het weer weg.
vrijdag 4 juni 2010 om 10:31
Ik heb het een tijdje terug op tv gezien ,had een vrouw ook het zelfde helemaal rood zag er niet uit,en de huisarts zei :dit zie ik bijna nooit dat het zo vreselijk rood is.
Zei moest toch voor controle even naar de oogarts ,het heeft bijn 4 weken geduurd voor het helemaal weg was.
10 dagen kun je echt vergeten.
sterkte ermee.
Zei moest toch voor controle even naar de oogarts ,het heeft bijn 4 weken geduurd voor het helemaal weg was.
10 dagen kun je echt vergeten.
sterkte ermee.

vrijdag 4 juni 2010 om 11:13
Ik zal mijn lenzen een paar dagen niet indoen. Maandag misschien even proberen dan moet ik weer werken.
Ik denk dat het bij mij misschien gekomen is doordat ik te hard in mijn oog heb gewreven. Ik heb nl nu ook weer last van jeuk en uitslag rond mijn ogen en ik zal in mijn slaap wellicht te hard hebben gekrabt en gedaan. Dus het ziet er nu dubbel zo charmant uit, rode uitslag en een rood oog.
Ik denk dat het bij mij misschien gekomen is doordat ik te hard in mijn oog heb gewreven. Ik heb nl nu ook weer last van jeuk en uitslag rond mijn ogen en ik zal in mijn slaap wellicht te hard hebben gekrabt en gedaan. Dus het ziet er nu dubbel zo charmant uit, rode uitslag en een rood oog.
vrijdag 4 juni 2010 om 11:51
Ik heb het, door dun bloed, best vaak. Zo'n 1 a 2 keer per maand. Niet mijn hele oog rood, maar wel de helft. Je kunt er niets aan doen, het moet vanzelf wegtrekken. Zie het als een blauwe plek in je oog. Bij mij duurt het een weekje voordat het weer weg gaat. Het kan ook door vanalles klomen. Ik heb het ook vaak als ik teveel op mijn DS heb gespeeld of als ik erg moe ben. Niets aan te doen dus!
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
zaterdag 5 juni 2010 om 11:30
Gaat vanzelf weer weg, ik heb het ook een paar keer gehad (ook nu, maar nu door een kleine oogoperatie). Langzaam wordt het laagje bloed onder het bindvlies dunner, wordt het wat gelig. Soms kan het wel twee weken duren, zeker als er veel bloed zit. Maar niets om je zorgen over te maken, tenzij het erger wordt of niet weggaat natuurlijk. Je kunt trouwens beter geen lenzen dragen zolang je bloed in je oog ziet..