weet me geen raad
zaterdag 5 juni 2010 om 10:15
ik ben een moeder van 2 dochters een van 5 en een van 3. ik ben een jaar geleden gescheiden en heb in die jaar tijd een hoop veranderingen gehad verhuizen, kind naar andere school naar de opvang want mama werkt ineens heel veel en de laatste paar maanden heb ik een nieuwe vriend met 2 kinderen van de zelfde leeftijd alleen is de oudste ook een meisje en de jongste een jongetje.nu gaat het om mijn dochter van 3 waar ik me geen raad mee weet, zij doet alles voor aandacht terwijl ze dat nooit te kort is gekomen zodra er iets niet gaat zoals zij wil dan gaat ze gelijk zielig jammeren, ze is er onbehouden ze leeft een beetje in der eigen wereld als je tegen haar praat is het net of ze zich heeft afgesloten en dat ze je niet hoort. heb al meerdere keren op allerlei manieren verteld dat bepaalde dingen niet mag maar ze luistert gewoon niet net of je niet kan doordringen tot haar, ze ziet ook niet waar ze loopt over alles walst ze heenals er wat op de grond ligt. ze doet gewoon letterlijk wat ze zelf wilt en trekt zich van niemand iets aan. nu komt het volgende mn vriend doet zich hier ook matteloos aan ergeren dus die wil wel eens een op merking maken naar haar wat totaal niet goed is ik ben radeloos ik vond het al vervelend dat ik niet weet wat ik met haar aan moet maar nu komt er ook nog eens bij dat ik het vervelend vind dat iemand zich aan mijn kind irriteerd. wie heeft advies
groetjes een hopeloze moeder
groetjes een hopeloze moeder
zaterdag 5 juni 2010 om 10:21
Ook je dochtertjes hebben nogal wat voor hun kiezen gehad het afgelopen jaar. Papa weg, verhuizen, andere school, andere opvang en mama ook nog eens een nieuwe vriend met 2 kinderen. Ja, daar reageert een kindje van 3 op.
Zorg eerste eens voor rust in de tent en als je nieuwe vriend zich irriteert aan jouw dochter, dan moet ie lekker thuis blijven. Wellicht dat dat je dochtertje goed doet. Want ik denk dat ze jouw ouderliefde erg nodig heeft nu.
Zorg eerste eens voor rust in de tent en als je nieuwe vriend zich irriteert aan jouw dochter, dan moet ie lekker thuis blijven. Wellicht dat dat je dochtertje goed doet. Want ik denk dat ze jouw ouderliefde erg nodig heeft nu.
zaterdag 5 juni 2010 om 10:29
quote:sakiatabsam schreef op 05 juni 2010 @ 10:15:
nu gaat het om mijn dochter van 3 waar ik me geen raad mee weet, zij doet alles voor aandacht terwijl ze dat nooit te kort is gekomen zodra er iets niet gaat zoals zij wil dan gaat ze gelijk zielig jammeren, ze is er onbehouden ze leeft een beetje in der eigen wereld als je tegen haar praat is het net of ze zich heeft afgesloten en dat ze je niet hoort.
Je bent 3 en de grond onder je voeten is weggehaald. Je was nog maar net aan het begrijpen hoe de wereld in elkaar zat en het is alweer helemaal anders. Wat klopt er nog wel? Gaat straks m'n moeder ook weg? Waar kan ze zeker van zijn? Kortom: je dochter heeft misschien voor jouw gevoel genoeg aandacht gekregen, maar heeft veel meer bevestiging nodig nu. Van jou
Sterkte ermee
nu gaat het om mijn dochter van 3 waar ik me geen raad mee weet, zij doet alles voor aandacht terwijl ze dat nooit te kort is gekomen zodra er iets niet gaat zoals zij wil dan gaat ze gelijk zielig jammeren, ze is er onbehouden ze leeft een beetje in der eigen wereld als je tegen haar praat is het net of ze zich heeft afgesloten en dat ze je niet hoort.
Je bent 3 en de grond onder je voeten is weggehaald. Je was nog maar net aan het begrijpen hoe de wereld in elkaar zat en het is alweer helemaal anders. Wat klopt er nog wel? Gaat straks m'n moeder ook weg? Waar kan ze zeker van zijn? Kortom: je dochter heeft misschien voor jouw gevoel genoeg aandacht gekregen, maar heeft veel meer bevestiging nodig nu. Van jou
Sterkte ermee
zaterdag 5 juni 2010 om 10:36
zaterdag 5 juni 2010 om 10:37
Je dochtertje heeft ontzettend veel meegemaakt in een jaar tijd. Geef haar een beetje de ruimte om haar emoties te uiten. Kinderen van drie doen dat in gedrag, omdat ze er nog niet over kunnen praten.
Als je vriend er dan ook nog eens bovenop gaat zitten dan zou ik zeggen: je kinderen voorlopig niet meer met je vriend confronteren. Ze hebben genoeg over zich heen gehad. Zie hem buiten de deur als de kinderen bij papa of een oppas zijn en pas als de rust wedergekeerd is, kun je langzaamaan een nieuwe relatie (met ook weer bijbehorende kinderen) introduceren bij je kinderen.
Als je vriend er dan ook nog eens bovenop gaat zitten dan zou ik zeggen: je kinderen voorlopig niet meer met je vriend confronteren. Ze hebben genoeg over zich heen gehad. Zie hem buiten de deur als de kinderen bij papa of een oppas zijn en pas als de rust wedergekeerd is, kun je langzaamaan een nieuwe relatie (met ook weer bijbehorende kinderen) introduceren bij je kinderen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
zaterdag 5 juni 2010 om 10:42
Er is heel veel gebeurd, ook voor je kinderen. Fijn dat je een vriend hebt gevonden. Maar is dit voor je dochter ook fijn? Klinkt misschien hard maar geef haar tijd om aan hem en zijn kinderen te wennen. Heb je nog (veel) momenten alleen met je kinderen? Daar heeft ze vast veel behoefte aan. Je dochter ziet en voelt dat je ook aandacht geeft aan je vriend. Ze gaat nu negatieve aandacht vragen van om jouw aandacht te krijgen.
Probeer positief naar haar te blijven, benoem alles wat ze goed doet brengveel tijd met haar door.
En ik kan me voorstellen dat je vriend het soms ook vervelend vindt als je dochter de sfeer verpest maar probeer daar nu niet te veel op af te gaan. Je aandacht moet naar jouw kinderen gaan. Als zij zich goed voelen, voel jij je ook goed en daarna je vriend ook.
Veel sterkte met alles, het lijkt me moeilijk en zwaar. Zet 'm op!
Probeer positief naar haar te blijven, benoem alles wat ze goed doet brengveel tijd met haar door.
En ik kan me voorstellen dat je vriend het soms ook vervelend vindt als je dochter de sfeer verpest maar probeer daar nu niet te veel op af te gaan. Je aandacht moet naar jouw kinderen gaan. Als zij zich goed voelen, voel jij je ook goed en daarna je vriend ook.
Veel sterkte met alles, het lijkt me moeilijk en zwaar. Zet 'm op!
zaterdag 5 juni 2010 om 10:45
Vriend niet meer over de vloer voorlopig! Beetje ergeren aan een meisje van 3 wat ongelofelijk veel voor haar kiezen heeft gehad?
Moet niet veel gekker worden. En jij moet even onvoorwaardelijk voor je kind kiezen op dit moment.
Moet niet veel gekker worden. En jij moet even onvoorwaardelijk voor je kind kiezen op dit moment.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 5 juni 2010 om 11:06
Hoeveel positieve aandacht heb jij echt aan je kinderen besteed terwijl jij aan het scheiden, verhuizen, regelen, werken en het opbouwen van een nieuwe relatie was? Kleine kinderen hebben niet genoeg aan een mama die fysiek aanwezig is, die willen een mama die echt volledig alle aandacht voor ze heeft.
Natuurlijk is dat lastig als je zoveel aan je hoofd hebt en moet regelen (en bovendien vermoedelijk doodop bent). Maar positieve aandacht geeft energie terwijl negatieve aandacht energie vreet. En kinderen die geen positieve aandacht krijgen, de vragen de aandacht nu eenmaal negatief of sluiten zich af...
Probeer eens wat "quality time" voor je kinderen uit te trekken. Dat hoeft helemaal niet veel te zijn. Een half uurtje naar het park hier en een half uurtje knutselen/koekjes bakken/boekje voorlezen daar kunnen al enorm veel verschil maken.
Natuurlijk is dat lastig als je zoveel aan je hoofd hebt en moet regelen (en bovendien vermoedelijk doodop bent). Maar positieve aandacht geeft energie terwijl negatieve aandacht energie vreet. En kinderen die geen positieve aandacht krijgen, de vragen de aandacht nu eenmaal negatief of sluiten zich af...
Probeer eens wat "quality time" voor je kinderen uit te trekken. Dat hoeft helemaal niet veel te zijn. Een half uurtje naar het park hier en een half uurtje knutselen/koekjes bakken/boekje voorlezen daar kunnen al enorm veel verschil maken.
zaterdag 5 juni 2010 om 11:36
Tja, beetje mosterd omdat het al zo vaak gezegd is, maar ik zou toch even voor mijn kind kiezen en vooral tegen vriendlief zeggen dat hij zich volwassen zal moeten gedragen. Beetje kinderachtig om je te gaan ergeren aan een kindje van 3! Als hij nu al niet inziet wat dat meisje mee heeft gemaakt, dan zal het op de lange termijn ook niks worden lijkt me.
Ga inderdaad leuke dingen doen met je kinderen, maar wees wel consequent in je regels. Regelmaat (en die andere 2 r'en trouwens ook) hebben zij, zeker nu, veel behoefte aan.
Ga inderdaad leuke dingen doen met je kinderen, maar wees wel consequent in je regels. Regelmaat (en die andere 2 r'en trouwens ook) hebben zij, zeker nu, veel behoefte aan.
zaterdag 5 juni 2010 om 11:57
Een nieuwe vriend van een paar maanden (wat ik nog niet eens een echte relatie zou noemen) die zich zou ergeren aan mijn kind en daar nog meent opmerkingen over te moeten maken, kan wat mij betreft direct zijn spullen pakken.
En als jij jouw nieuwe vriend belangrijker vind in deze dan je 3-jarige dochter die een hoop voor haar kiezen heeft gehad het afgelopen jaar, dan zou ik jou net zomin een knip voor je neus waard vinden.
En als jij jouw nieuwe vriend belangrijker vind in deze dan je 3-jarige dochter die een hoop voor haar kiezen heeft gehad het afgelopen jaar, dan zou ik jou net zomin een knip voor je neus waard vinden.
zaterdag 5 juni 2010 om 12:17
Eens met bovenstaande reacties...
Wat hoopte je eigenlijk dat we zouden zeggen?
Dat je best een kind van drie in d'r kamertje mag opsluiten als je vriend er is zodat ze niemand tot last is ofzo?
Het klinkt in ieder geval alsof je nieuwe liefde daar weinig moeite mee zou hebben...
Ik hoop dat je niet gaat voor symptoombestrijding maar voor het geluk en de gezondheid van je beide kinderen.
Wat hoopte je eigenlijk dat we zouden zeggen?
Dat je best een kind van drie in d'r kamertje mag opsluiten als je vriend er is zodat ze niemand tot last is ofzo?
Het klinkt in ieder geval alsof je nieuwe liefde daar weinig moeite mee zou hebben...
Ik hoop dat je niet gaat voor symptoombestrijding maar voor het geluk en de gezondheid van je beide kinderen.
zaterdag 5 juni 2010 om 12:30
Sta om te beginnen niet meer toe dat je vriend nog één opmerking maakt naar je kind. Die negatieve aandacht maakt haar heel onzeker en geeft haar een bevestiging dat ze kennelijk ook in jouw ogen niet belangrijk genoeg is (Christiane) Dit is te ingewikkelde materie om zomaar tot een oplossing te komen. Daarom kan ik je alleen maar aanraden zo snel mogelijk opvoedingsondersteuning te zoeken (Mieomij). Zeker gezien het gedrag wat ze vertoont. Ik snap dat jij je leven weer op de rails moet zetten, maar als dat ten koste van je kinderen gaat, moet je zeker ook eens bij jezelf te rade gaan.
zaterdag 5 juni 2010 om 12:40
Zoals anderen hier ook aangeven je vriend bij je dochter weg houden. Vervolgens zou ik stichting MEE bellen die hebben direct en kortdurende opvoedadvies. Dan komt er iemand een paar keer meekijken bij jou en geeft jou tips om bij wat zij nodig heeft aan te kunnen sluiten.
Kies voor je kindje , jij hebt veel meegemaakt en dat betekent dus dat zij dat ook heeft meegemaakt. Ik proef namelijk naast enorme bezorgdheid om haar ook een bepaalde mate van irritatie aan haar. Waarschijnlijk doordat je niet begrijpt wat je wel met haar kan en dan is irritatie begrijpelijk echter als er nu ook nog een nieuwe vriend daarbij aan gaat sluiten dan voelt dit driejarig meisje zich vogelvrij verklaard.
Dat kan en mag je niet toestaan als moeder.
Heel veel sterkte en succes!
Kies voor je kindje , jij hebt veel meegemaakt en dat betekent dus dat zij dat ook heeft meegemaakt. Ik proef namelijk naast enorme bezorgdheid om haar ook een bepaalde mate van irritatie aan haar. Waarschijnlijk doordat je niet begrijpt wat je wel met haar kan en dan is irritatie begrijpelijk echter als er nu ook nog een nieuwe vriend daarbij aan gaat sluiten dan voelt dit driejarig meisje zich vogelvrij verklaard.
Dat kan en mag je niet toestaan als moeder.
Heel veel sterkte en succes!
zaterdag 5 juni 2010 om 12:51
Citaat website:
Vragen waarbij MEE kan helpen
MEE ondersteunt bij complexe thema’s:
- Mijn kind ontwikkelt zich niet zoals andere kinderen.
- Mijn gezinsleven raakt ontwricht door de gedragsproblematiek van mijn kind
MEE
Laat je niet afleiden door hun wijze van informatie geven als in : Helpen bij een verstandelijke beperking. Ook wanneer er geen beperking is bieden zijn hulp.
Overigens zou ik ook gaan praten met de peuterjuf of kinderopvang waar je kindje heen gaat. Het consultatie bureau is al genoemd.
Vragen waarbij MEE kan helpen
MEE ondersteunt bij complexe thema’s:
- Mijn kind ontwikkelt zich niet zoals andere kinderen.
- Mijn gezinsleven raakt ontwricht door de gedragsproblematiek van mijn kind
MEE
Laat je niet afleiden door hun wijze van informatie geven als in : Helpen bij een verstandelijke beperking. Ook wanneer er geen beperking is bieden zijn hulp.
Overigens zou ik ook gaan praten met de peuterjuf of kinderopvang waar je kindje heen gaat. Het consultatie bureau is al genoemd.