Ligt het nu aan ons??

07-06-2010 13:41 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze oudste zoon is bijna 8 , ze hebben een klas van 16 kids en ze zijn best een leuke groep. Een aantal is best pittig en willen niet onder doen voor een ander en er wordt ook wel eens gepest. Nu wordt 1 meisje al een tijdje door bijna de hele klas gepest en dat is heel fout natuurlijk.

Onze zoon en 4 vriendjes schijnen daar wat erger in te zijn en hebben dingen gezegd die niet kunnen.

School is al bezig om op school te kinderen meer bewust te maken van hun gedrag etc.

Maar goed , onze zoon heeft een hele lichte contactstoornis (volgens de GGZ en zijn het daar zeker mee eens) . Volgens de GGZ heeft hij niet echt therapie of wat dan ook nodig.Maar ik merk wel met dit gebeuren dat er bij hem minder goed doordringt wat hij "fout"heeft gedaan

Ons huwelijk is de laatste maanden niet over rozen gegaan en zoon gaf ook aan boos te zijn op ons omdat wij ruzie maakten . Nu heb ik als moeder zo'n giga schuldgevoel dat zijn gedrag door ons komt en dat ik hem blijkbaar niet goed kan opvoeden.

Volgens juf ligt hij wel goed in de groep en hij speelt ook veel met zijn vriendjes maar ik maak me gek met de gedachte dat het anders gaat lopen

Ik ben momenteel erg verdrietig en weet me even geen raad....
Misschien een gek idee, maar doe hem eens op kanjertraining, sova cursus, kan vast geen kwaad iig.

En succes
Je bent een lieve moeder die haar ogen niet sluit voor de "negatievere" kanten van jouw zoon.. bijvoorbeeld zijn pestgedrag (als je het al zo wilt noemen). Dat vind ik knap en lovenswaardig.

Ik kan alleen voor mezelf en mijn kinderen spreken als ik je zeg dat kinderen behoorlijk flexibel zijn en dat het helemaal niet erg is dat je zoon (soms) getuige is van een woordenwisseling. De wereld en het leven gaan immers niet alleen maar over rozen. Zolang jullie hem beiden maar het gevoel blijven geven dat het niet om hem draait en gaat en dat jullie van hem houden, ondanks jullie woordenwisselingen.

Het gaat nu goed met hem, hij doet sociale contacten op! Wat wil je nog meer.... count your blessings!
Wanneer heeft de GGZ dat advies uitgebracht? Vóór de grensoverschrijdende pesterij of erna? Vóór het geruzie of erna? Als het ervóór is, zou ik even opnieuw contact opnemen met de GGZ. Als het erná is ook trouwens, maar dan om je eigen gevoelens te bespreken en te kijken of hun inzicht (geen behandeling nodig) wat beter aan je uitgelegd kan worden, zodat je snapt waarop het gebaseerd is en zodat je ook je schuldgevoel misschien wat makkelijker los kunt laten.
gewoon opgeven voor kanjertraining oid. Daar heb je de GGZ (bedoel je niet GGD?) niet perse voor nodig.
Kinderen pesten elkaar nu eenmaal. Dat gebeurt overal in meer of mindere mate helaas.

Dat is heel naar en er moet ook ingegrepen worden, maar het maakt niet direct jou als ouder de schuldige.

De school is er al mee bezig, jullie hebben hem er ook op aangesproken..... enige wat je nog kunt doen is inderdaad Kanjer/sovatraining. Soms kan dat via school geregeld worden.
Mijn zoon zat erop omdat hij gepest werd, voor hem was het dus weerbaarheid, maar in hetzelfde klasje zaten ook kinderen die dus het tegenovergestelde hadden en dus de pestkoppen waren, heeft bij allemaal, stuk voor stuk erg goed geholpen.

(in Haaglanden wordt ie verzorgt door stichting Mooi)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven