Geld & Recht alle pijlers

Overlijdensrisicoverzekering en 'ziekte'. Premie omhoog ?

30-05-2010 11:31 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben bezig met het kopen van een huis en dien voor de hypotheek (met NHG) een overlijdensrisicoverzekering (ORV) af te sluiten. Nu heb ik al jaren last van hoge bloeddruk. Deze is met medicijnen goed te behandelen en al die tijd goed. Ben onder controle bij de internist en heb verder geen klachten.

Nu gaat de verzekering mijn ingevulde verklaring checken en nu ben ik bang voor een premieverhoging of erger nog een afwijzing ?!

Wat is jouw ervaring met ' ziekte' en het afsluiten van een ORV ?

Moest je meer gaan betalen of ben je afgewezen ?

Morgen kan ik pas bellen met mijn adviseur en om mezelf wat gerust te stellen (hoop ik) heb ik hier een topic geopend.
Ik denk niet dat ze je helemaal zullen weigeren, maar je kunt er vanuit gaan dat ze je premie wel zullen verhogen. Wij betalen een hogere premie voor mijn man, die is kerngezond, heeft nooit wat, maar hij is wat te zwaar en hij rookt dus hij wordt als een groter risico beschouwd.
Tja dat van overgewicht en roken snap ik wel, dat is ook echt een risico. Maar volgens mij is dat bij een goed ingestelde hypertensie juist niet meer zo. Maar ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat ze je daarom zullen weigeren.
Eens met nummerzoveel.

Ik denk dat je een beetje premieverhoging krijgt, maar wel gewoon wordt geaccepteerd.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik denk ook dat je een premieverhoging krijgt en wellicht uitsluitingen. Mocht je toch komen te overlijden en dit komt door je hoge bloeddruk dat je dan geen uitkering krijgt.
Ik ben dus geweigerd op een orv.

Omdat ik Asperger heb. Iets wat bij mijn weten geen enkele invloed heeft op mijn levensverwachting, maar volgens levensverzekeringsmaatschappijen toch een onaanvaardbaar risico is.

Omdat mijn man dezelfde aandoening heeft hebben wij dus de grootste moeite gehad om de hypotheek rond te krijgen.

Ik heb geen idee wat er in jouw geval besloten gaat worden, maar ik zou zeker rekening houden met een verhoogde premie.

Tip overigens voor alle mensen die iets mankeren waarbij je mogelijk geweigerd zou kunnen worden: Voeg een schrijven toe bij de aanvraag waarin je aangeeft dat jij als eerste op de hoogte wilt worden gebracht van het medisch advies. Mocht hier nl een negatief advies uitkomen, dan kun je zelf de aanvraag stoppen en ben je niet officieel geweigerd. Dit moet je bij een evt. volgende aanvraag nl aangeven.

En als je eenmaal 1 keer geweigerd bent valt het niet mee om nog ergens geaccepteerd te worden.
Wat bizar dat je vanwege Asperger geweigerd kan worden...
Inderdaad heel raar!
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ja, ik vind het persoonlijk ook te zot voor woorden. We hebben nav het hele gebeuren contact gezocht met de NVA ( autisme vereniging) en hoorden vervolgens van hen dat dit regelmatig gebeurt.

Zelf hadden we ons van te voren dus helemaal niet druk gemaakt, we gingen er eigenlijk klakkeloos van uit dat we geaccepteerd zouden worden. Het gaf dus ook een heleboel stress toen de afwijzingen binnen kwamen.

Gelukkig hebben we uiteindelijk een hypotheek kunnen afsluiten zonder orv, maar het heeft ons wel veel stress (en geld) gekost.
Wij moesten medisch gekeurd worden, die keuringsarst heeft ons met vanalles bang lopen maken. Maar we zijn kerngezond! Eiwit in urine, een vader die het aan zijn hart heeft, verleden bij psycholoog geweest bla blabla. Maar zijn zonder bijzondere voorwaarden geaccepteerd.
Omdat ik een lichte betablokker slik én volgens de BMI-index overgewicht heb, moest ik langs een keuringsarts.

Waar ik vervolgens zonder enig probleeem goedgekeurd ben. De verzekeringsmij. is toen zonder bijzondere voorwaarden of extra premie akkoord gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven