Mode & Beauty alle pijlers

zelf blonderen

08-06-2010 14:29 20 berichten
Ik heb een maand of wat geleden zelf mijn middenblonde haar heel licht geblondeerd. Nu heb ik natuurlijk een uitgroei en wil ik weer gaan blonderen. Kan ik dat nu in één keer over mijn hele haar doen, of blijft de uitgroei dan donkerder dan de rest?

Bang voor slecht voor m'n haar ben ik niet, want ik heb een pixie look.
Alle reacties Link kopieren
Dat midden blonde haar was ook geverfd?
staat toch in de gebruiksaanwijzing; eerst de uitgroei en laatste 10 min het hele haar
Zou inderdaad eerst de uitgroei doen en dan kijken of de rest van je haar wel nog een keer in de verf moet. Want dat wordt natuurlijk nog lichter wanneer je er weer over heen gaat en dan komt de kleur niet overeen met je uitgroei.

Succes!
Middenblond is m'n eigen kleur Aboe.

Als ik jullie begrijp moet ik dus de uitgroei eerst inzetten en dan na een tijdje de rest. Hoe doe je dat dan? Ik knijp de fles altijd leeg in m'n handpalm en ''was'' daar als het ware mijn hele haar mee.
Ik heb ook licht blond haar met een donkerblonde uitgroei. Ik gooi altijd alles in één keer erin en laat het dan een half uur zitten. Resultaat is altijd prima!
Je moet haarverf van de kapper nemen. Veel beter. Doe ik ook.

Uitgroei verf je met een kwastje, zoals je je haar hoort te verven.

Niet steeds de hele haren meenemen, ook niet de laatste 10 minuten, is erg slecht voor je haar.

Er zit tussen de net geverfde uitgroei altijd iets kleurverschil met de rest, dit trekt vanzelf weer weg.

Als je dan perse alle haren wil verven, kan soms nodig zijn om de kleur weer wat op te frissen, eens in een half jaar ofzo, dan trek je de verf van de uitgroei met water nog even door, 5 minuten laten zitten en uitspoelen.
quote:TheEmpress schreef op 08 juni 2010 @ 16:02:

Je moet haarverf van de kapper nemen. Veel beter. Doe ik ook.

Uitgroei verf je met een kwastje, zoals je je haar hoort te verven.

Niet steeds de hele haren meenemen, ook niet de laatste 10 minuten, is erg slecht voor je haar.

Er zit tussen de net geverfde uitgroei altijd iets kleurverschil met de rest, dit trekt vanzelf weer weg.

Als je dan perse alle haren wil verven, kan soms nodig zijn om de kleur weer wat op te frissen, eens in een half jaar ofzo, dan trek je de verf van de uitgroei met water nog even door, 5 minuten laten zitten en uitspoelen.Que? Is dit kappersjargon?
Je punten even nat maken en dan de rest van de verf er door smeren. Dat maakt de verf wat minder heftig omdat dit niet nodig is op je al geverfde haren.
Maar hoe lang is je haar? Héél kort?
Mijn uitgroei is nu langer dan de rest. Uhm, uitgroei is 4 cm. en de rest is 3 cm? Zoiets, denk ik.

Ik moet ook nodig naar de kapper, maar daar heb ik zo'n hekel aan. Vandaar het zelf verven ook.
Dan zou ik helemaal niet moeilijk doen en het er gewoon in zijn geheel in smeren. Mocht het fout gaan (ga ik niet vanuit,want ik doe het zelf altijd zo) dan ben je er ook zo weer vanaf.
Oke je hebt je haar kort.

Lang haar en blonderen raad ik af om zelf te doen. Heb er zelf slechte ervaringen mee (veel afgebroken haar). Maar jij hebt kort haar dus dan zal het wel lukken.

Bij mij was het deel van de uitgroei altijd iets anders dan de rest van het geblondeerde haar.
Maar vast niet anderser dan het voor de verfbeurt was, neem ik aan?
Wat raar zeepsop. Ik heb nooit last van haar wat afbreekt of ander soortige problemen.

Het is inderdaad waar dat de puntjes iets lichter zijn dan de aanzet, maar dat zie je nauwelijks.
ohhh, als je haar maar 4 cm is, kun je het natuurlijk het makkelijkst gewoon hup verven, alles in 1 keer. Dat is dan een stuk makkelijker dan met een kwastje alleen de uitgroei.
oef, ik zeg niet zelf doen!

het is zooooooo kut voor je haar ,dus beter laat je het de kapper doen.
Als ik langer haar dan dit had, zou ik er ook niet zelf aan beginnen, Dropjepopje. Ik ben altijd erg van ''de vakmensen hun werk laten doen''. Maar mén, wat heb ik een hekel aan naar de kapper gaan.
Heb je het inmiddels al uitgeprobeerd?
Nee, ik heb er nog geen tijd voor gehad. Maar zodra wel, dan laat ik het jullie natuurlijk weten. Uitkomsten van empirische onderzoeken zijn altijd interessant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven