Aardbeien taart
dinsdag 8 juni 2010 om 12:35
dinsdag 8 juni 2010 om 12:38
Wat ik altijd heel lekker vind is een cakebodem kopen (bij iedere suup verkrijgbaar). Verse aardbeien wassen, in plakjes snijden en besuikeren. laagje aardbeienjam over de cakebodem en daaroverheen de aandbeien. Vastzetten met een kleine beetje rode gelatine. Dit kun je ipv water ook dunmaken met aardbeidensap/siroop.
Eenvoudig maar heerlijk.
Eenvoudig maar heerlijk.

dinsdag 8 juni 2010 om 13:18
quote:leelee3 schreef op 08 juni 2010 @ 12:35:
Hi,
Ik zoek een goed recept voor aarbeientaart. Geen aardbeienslagroom taart of iets dergelijks maar echte taart met laagjes cake en echte aarbeien. Snapt iemand wat ik bedoel? Ik zoek me rot en vind vrijwel alleen aarbeienslagroomtaarten of aarbeienmonchou taarten etc.
Kan iemand me helpen?Beter googlen.. . als je zoekt met de termen: recept aardbeientaart zandbodem dan krijg je 2860 hits met recepten voor heerlijke taarten. zity vast iets tussen.
Zelfde kunstje met: recept aardbeientaart cake (of cakebodem) lukt ook.
Ik zou eerder kiezen voor een taart met zanddeegbodem omdat cakebodem met aardbei snel zompig wordt (en het wordt meteen zo'n kleutercake met kant en klare smakeloze supermarktcake... )
Hi,
Ik zoek een goed recept voor aarbeientaart. Geen aardbeienslagroom taart of iets dergelijks maar echte taart met laagjes cake en echte aarbeien. Snapt iemand wat ik bedoel? Ik zoek me rot en vind vrijwel alleen aarbeienslagroomtaarten of aarbeienmonchou taarten etc.
Kan iemand me helpen?Beter googlen.. . als je zoekt met de termen: recept aardbeientaart zandbodem dan krijg je 2860 hits met recepten voor heerlijke taarten. zity vast iets tussen.
Ik zou eerder kiezen voor een taart met zanddeegbodem omdat cakebodem met aardbei snel zompig wordt (en het wordt meteen zo'n kleutercake met kant en klare smakeloze supermarktcake... )
dinsdag 8 juni 2010 om 19:10
quote:mips schreef op 08 juni 2010 @ 13:18:
[...]
Beter googlen.. . als je zoekt met de termen: recept aardbeientaart zandbodem dan krijg je 2860 hits met recepten voor heerlijke taarten. zity vast iets tussen.
Ik zou eerder kiezen voor een taart met zanddeegbodem omdat cakebodem met aardbei snel zompig wordt (en het wordt meteen zo'n kleutercake met kant en klare smakeloze supermarktcake... )idd dat zompige is echt vervelend, doe er echt alles aan om dat zo veel mogenlijk te vermijden maar ja..
[...]
Beter googlen.. . als je zoekt met de termen: recept aardbeientaart zandbodem dan krijg je 2860 hits met recepten voor heerlijke taarten. zity vast iets tussen.
Ik zou eerder kiezen voor een taart met zanddeegbodem omdat cakebodem met aardbei snel zompig wordt (en het wordt meteen zo'n kleutercake met kant en klare smakeloze supermarktcake... )idd dat zompige is echt vervelend, doe er echt alles aan om dat zo veel mogenlijk te vermijden maar ja..

woensdag 9 juni 2010 om 09:38
Omdat ik als kind allergisch was voor zuivel maakte mijn moeder altijd een zandtaart bodem, vulde die met fruit en dan van sap en glazuur een jellie, eroverheen uitgieten en laten opstijven. Ik ben eigenlijk nog steeds niet gek op room dus dit is nog steeds mijn lievelings (vruchten/aardbeien) taart. Eigenlijk kan ik me de zompigheid niet herinneren, de bodem was juist altijd lekker hard tov al het zachte fruit.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)