Werk & Studie alle pijlers

leerlijn/ontwikkelingslijn

08-06-2010 19:47 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi.

Voor de opleiding mmz moet je een pop(persoonlijk ontwikkelingsplan) schrijven.

Weet iemand wat ze bedoelen met leerlijnen en ontwikkelingslijnen?

ik hoop dat iemand mij verder kan helpen
Als je op 'leerlijnen' of 'ontwikkelingslijnen' googled, krijg je bij beiden meer dan 45000 hits... daar kun je heel handig de definitie van beiden vinden.

Voor de betekenis die jouw studie bedoelt, kun je misschien beter je docent of je boek raadplegen!

Succes!
Zijn dat niet de "vakken" of iets dergelijks. Het curriculum van jou leerjaar?
Ik moet ook aan de pop en de pap, maar leerlijnen en ontwikkelingslijnen zegt mij niks sorry.

Bedoelen ze met de leerlijnen misschien dat je aangeeft wat je wil gaan leren en met de ontwikkellijnen wanneer je dat wilt beheersen?
Het lijken procestermen. Aangezien het om jouw ontwikkeling gaat denk ik dat het te maken heeft met wat jij van plan bent te gaan leren en hoe je dat gaat aanpakken.

Maar misschien kun je dit beter aan een klasgenoot of docent vragen.
leerlijnen en ontwikkelingslijnen zijn doelstellingen verdeeld in eindtermen: waar wil ik naar toe, en tussendoelen: kleine delen van dat grote doel helder geformuleerd zodat je kunt checken of je op de goede weg bent. Daaraan koppel je je activiteiten en benodigde theoretische kennis. Alles om via de lijn die je hebt uitgezet bij je einddoel te komen en het succesvol te kunnen afronden. Het uitzetten van deze lijn helpt je tussendoor te checken of je jezelf voldoende en in de goede richting ontwikkeld.

Zorg dat je voor jezelf de kleine doelen aankleed met een zo concreet mogelijk plan in haalbare stappen. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven