Gezondheid alle pijlers

Bloed in oog

04-06-2010 09:32 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is niet wereldschokkend maar ik schrok me gisteren wild.

Ik voelde al een paar keer een beetje irritatie in mijn linkerooghoek, maar ik draag lenzen en bewoog mijn lens een beetje heen en weer dan gaat het meestal weer weg. Maar even later had ik het weer. Ik keek eens in de spiegel en schrok me lam. Mijn oogwit was bijna helemaal rood! Bloed! Ik ben bij de dokter langsgeweest en die vertelde dat het een gesprongen adertje was. Dat het geen kwaad kon en dat het na 10 dagen weg zou trekken. Jee, 10 dagen met een soort van vampieroog rondlopen .... Nu is al het oogwit rood geworden. Het ziet er toch echt niet uit. Iemand hier ook al eens last van gehad? En duurde het echt 10 dagen voordat het weer weg was?
Kan je haar niet een beetje voor je oog? Lok?

Anders zou ik het gewoon benoemen als je ziet dat mensen het zien: zo van, is een adertje gesprongen, ziet er enger uit dan het is.
Sorry, dubbel.
Ja, was ook maar een geintje. Binnen een zonnebril op is natuurlijk beetje raar. Ik heb een pony, dat kan dus niet.

Misschien zo'n bril met roze glazen? Valt het minder op.

Ga morgen eens even in de stad snuffelen.
Het kan inderdaad geen kwaas.

Altijd als ik naar zo'n oog kijk, krijg ik zelf tranen in mijn ogen.

Mijn moeder heeft het ook eens gehad en dat duurde ook best wel lang.
Het begint gelukkig al een beetje weg te trekken. Het rood is wat lichter. Ga voor de lol eens een dagje met zo'n oog lopen. Er zijn mensen die doen alsof ze het niet zien maar wel gaan gluren, mensen die beginnen te gillen "wat heb jij nou??" , je dracula gaan noemen. Doet het pijn? Heb je gevochten? Gaat het?

Best leuk hoor al die aandacht maar ik had liever geen rood oog. En dan al die verhalen van ooh heb ik ook eens gehad en ken je die, die had het ook. Terwijl ik dus nog nooit iemand met zo'n oog heb gezien. Zal blij zijn als mijn oog weer wit is.
Mijn moeder had dat ooit aan het eind van de zwangerschap, was een ader gesprongen toen ze heel hard had moeten persen bij de bevalling. Kan dus komen door druk op het oog. Hoe is je bloeddruk?
Die is goed. Dat was het ook niet volgens de doc. Ik heb veel te hard in mijn oog gewreven. Mijn oog is nu geel met een rode kring om mijn iris heen. Staat eigenlijk wel apart
Ik heb het een paar keer gehad door oogoperatie, vond het er op een gegeven moment uitzien alsof ik ontzettend veel rook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven