Kan ik dit maken t.o.v. de werkster?

08-06-2010 12:16 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ongeveer een jaar hebben wij een werkster/schoonmaakster/hulp in de huishouding, 1x per 2 weken voor 2 uur, voor de meest voorkomende werkzaamheden (stofzuigen, dweilen, wc's, badkamer enzo). Bevalt goed.

Nu is het zo dat mijn vriend zeer onregelmatig werkt, het vaak enorm druk heeft (vandaar ook die hulp ), maar in de zomermaanden ligt zijn werk zo goed als stil. Nu dus ook. Hij heeft maar af en toe een klusje, en dat zal zeker tot half augustus zo blijven. Hij heeft dus tijd genoeg om nu zelf meer in het huishouden te doen, en we vinden het beiden een beetje onzinnig dat hij dat nu zou moeten laten liggen omdat we nu eenmaal een werkster hebben.

Mijn vraag is nu; kan ik tegen de werkster zeggen dat we haar de komende 2 maanden niet nodig hebben (uitlegggen waarom natuurlijk) en aangeven dat ik over een maand of 2 weer contact opneem om af te spreken wanneer ze weer kan "beginnen"?

Of kan ik dat gewoon niet maken? Een leuke mededeling is het sowieso niet voor haar natuurlijk, want als ze niet komt, verdient ze ook niets. En aan de andere kant hoor je ook wel eens van mensen die hun werkster in de vakantie gewoon doorbetalen, ook als ze niet komt.

Kortom, ik weet niet zo goed wat ik hiermee aanmoet.

Kunnen jullie me op weg helpen?

(Aan mijn vriend heb ik wat dit betreft ook niet zoveel want die laat het fijn allemaal aan mij over )
Nothing happens for a reason
Ik vind het best raar om dat te vragen. Je hebt toch altijd wel wat klussen voor haar te doen? Als ze goed is zou ik het zeker niet doen, straks is ze weg, en zie dan maar een ander te krijgen. En het gaat maar om 4 uur per maand! Ik zou zeggen haar lekker aanhouden.
quote:elninjoo schreef op 09 juni 2010 @ 13:15:

Waarom ben ik ge-edit?

Je discrimineert toch niet als je iemand op z'n gewoonten aanspreekt? Als je het zou hebben over iemand die niet bij je wil schoonmaken als ie niet mag roken zou je hem/haar daar ook op aanspreken, da's niet anders dan dat gezeik over niet in 'n ruimte met 'n man willen zijn.

Weer maar 'n bewijs dat geloofsfratsen altijd maar boven normale normen/waarden en wetten worden gesteld als je daar je gal niet eens over mag spuwen.Volgens mij ging het om het woord 'moslimm..'s' welke jij in je reactie gebruikte.............denk het weet het niet zeker.
quote:Schilderspalet schreef op 09 juni 2010 @ 13:53:

[...]

Volgens mij ging het om het woord 'moslimm..'s' welke jij in je reactie gebruikte.............denk het weet het niet zeker.en wat is daar mis mee dan? voor bijv. rokers heb ik ook wel wat niet politiek correcte beschrijvingen, maar weet bijna zeker dat die niet geedit zouden worden
quote:elninjoo schreef op 09 juni 2010 @ 13:59:

[...]

en wat is daar mis mee dan? voor bijv. rokers heb ik ook wel wat niet politiek correcte beschrijvingen, maar weet bijna zeker dat die niet geedit zouden wordenZeer terecht. Spui je gal en je frustraties maar elders! Of beter, stem op de partij die iedereen deporteert die jou in de weg zit.
Nounou...ik ben het niet altijd met Elninjoo eens, maar ik ben hier ook wel eens muts genoemd of takkenwijf. Niemand, maar dan ook niemand hier die daar wakker van heeft gelegen of dit gemeld heeft bij een Angel.

Misschien komt het omdat ik geen moslim ben, en ook geen PVV-stemmer trouwens.
Als Elninjoo de bewuste schoonmaakster (geheel gebaseerd op aannames) een muts had genoemd, dan had ik er iig niet wakker van gelegen. Maar ja, dat zei ze niet he...
Alsof ik verbaasd ben
Effe een ontopic reactie tussendoor

Ik zou mijn werkster niet opgeven..veel te bang dat ze dan een ander adres vind en daar wel haar uurtjes kan maken en dus daar gaat werken ipv bij mij. Ergens wordt voorgesteld om haar dan maar die lastige klusjes te laten doen - lijkt me wel een redelijk alternatief als ze daar tenminste zelf mee instemt.
quote:elninjoo schreef op 09 juni 2010 @ 15:10:

[...]

maar dat is toch juist ongelijkheid?

Jij ziet in zo'n beetje alles ongelijkheid en achtergesteld worden. Ongelijkheid zou je middle name kunnen zijn. Je komt op mij over als een klein kind wiens lolly wordt afgepakt. Ach, jij arme...
On topic. Ik zou ook mijn hulp -als ze zou bevallen- koesteren als een pareltje hoor. Niks fijners dan een betrouwbare hulp die je huis weer helemaal fijn en leefbaar kan en wil maken.
Als ze zwart bij je werk, vind ik dat je het kunt maken om 2 maanden pauze in te lassen. Dit is het risico van zwart werken.

Of ze na 2 maanden nog terugkomt is de grote vraag.
bij zwart werken ben je niets verplicht qua hoelang zij nog bij jou werkt! en idd van die 4 uur gaat zij niet failliet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven