Maart06

20-03-2010 12:56 1088 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo kunnen we hier weer verder schrijven over onze kleuters.
Nu zou ik ook wat vroeg vinden, maar rond 6 jaar ofzo?

Balen dat die psyg niets laat horen zeg!
koffie, zwart graag...
.
Juul: gewoon zelf bellen, want psychologen en aanverwanten kunnen soms lang op zich laten wachten. En hoe eerder jullie een afspraak hebben, des te beter. Is het via een instelling of een vrijgevestigde?
Heb net zelf gebeld, in principe staat er een afspraak voor over 2 weken. Er moest nog even overlegd worden, bevestiging komt deze week. Het is een vrijgevestigde praktijk. Het cb (was ik gisteren voor Sam) was er positief over, heb het daar even kort genoemd.

Frans, hoe gaat het nu met Milena op school en het overblijven? Dat liep toch niet helemaal lekker?

Hebben jullie al gestemd?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Hoi!

Juul, goed dat je er zelf nog achteraan gebeld hebt. Als je eenmaal besloten hebt dat je hulp wil, kan he tniet snel genoeg gaan he? HOe was het met Sam bij het cb? Welke maat heeft hij nu? IK heb nog 2 broekjes gevonden, 1 maat 74 en de andere maat 68. Heb jij daar wat aan?

Het overblijven gaat nu weer ok. Er blijven ook steeds meer kindjes van haar klas over, ze zijn nu vaak met 2 of 3. En ze kent de kindjes van mijn klas (mijn meiden zijn dol op MIleen ) hnu beter. Als ze maar iets te doen heeft, gaat het goed. Gelukkig. Sowieso gaat het goed op school nu. Ze gaat heel graag, is minder moe en dwars thuis en begint nu ook met spelen.

*ow even Bojan uit bed halen. Ik dacht dat hij moe was, maar hij brult me toe dat ik me daarin vergis *
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Zo Bojan zit met zijn little people boerderij te spelen. Ik hoor nu steeds hetzelfde muziekje en hij doet alsof de paarden auto's zijn. Hij denkt blijkbaar dat het paardengeluid broembroem is ;)

Xop, leuk om je weer te lezen. Ai en Sophie is ook een driftige. Milena valt wel mee. Die heeft ook wel haar dwarse en boze buien, maar vooral als ze moe is. Maar Bojan is echt heel driftig. Als iets niet lukt/niet naar zijn zin gaat, dan stort hij zich ter aarde en brult uit volle borst . Erg grappig.

En Sophie is ook al naar zwemles dus. Ik heb Milena net ingeschreven hier. er is een wachtlijst van een jaar. Nou, ze is er ook echt nog niet aan toe, dus ik vind dat niet erg.

Indian, leuk zo naar de Efteling. Wij gaan misschien ook nog dit jaar. Ik twijfel een beetje omdat het zo duur is, maar het lijkt me wel heel leuk. Logopedie screening is meestal snel. Ik laat ook de kinderen uit groep 1

*telefoon*
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Oei nu krijg ik zo bezoek. Dus moet even snel huis poetsen. Dat ziet er niet uit na het weekend en daarna 2 dagen werken ;) .

Oh ja. Als ik denk dat het odig is, geef ik ook de kinderen uit groep 1 op voor screening door een logopedist. Vaak kan er snel iets verandert worden en dat is handiger als het kind nog jonger is. Klanken die vaak fout gaan zijn v-f t-k en ng. Milena zegt ook nog steeds jommen enz. Oh ja en ik heb zooooooooo'n hommer Verder spreekt ze alle klanken wel goed uit, als zegt ze sommige woorden niet goed, vezellig ipv gezellig en nog een paar van die woorden. Die heeft ze dan ooit verkeerd gehoord en nu verkeerd geleerd. Ow ja en koffertjes zegt ze ook nog steeds, maar die vind ik zo lief klinken

Ai, Jasper weer bij het kanaal., Nou dan gaat je hart ook door je keel zeg. Ik straf eigenlijk nooit meet geen tv en niet naar buiten (kan hij zich wel vermaken dan en zit jij niet de hele dag met een strontvervelend kind?), dat is eigenlijk nog nooit nodig geweest. 1 keer fietsje moeten inleveren toen ze van de stoep af zo de straat over crosste, dus dat doet ze nu niet meer. Braaf kind he?

Ik moet zo nog even gaan stemmen. Zag vanochtend dat je in school kan stemmen, dus dat zal ik zo als ik Mileen ga halen maar eens doen.

Fijne dag allemaal!
Klopt, ik wil nu echt snel hulp, ben het zat om op mijn tenen te lopen.

Sam is weer goedgekeurd Wel gaf ze aan dat ik nog even naar de huisarts moet voor zijn longen, hij blijft maar reutelen. Hij weegt nu bijna 8 kilo en is 70 cm. Broekjes draagt hij maat 68 van, maat 62 begin ik net op te ruimen, maar heeft hij nog lang gepast. Die broekjes heb ik dus zeker wel wat aan, leuk!

Fijn dat het overblijven nu weer goed gaat.

Kan Bojan zichzelf goed vermaken? Ook al een driftkopje dus, ook wel leuk om het verschil tussen hem en Milena te zien lijkt me.

Hier zit het stembureau ook in de school, ik was net op tijd, toen ik gestemd had stond er een lange rij en ik kon nog zo doorlopen.
Frans, t was ook de eerste keer met fikse straffen, zoals geen tv en niet meer buiten spelen.

Hij mocht wel in de tuin spelen en gewoon in huis of op zijn kamer dus geen bankzitstraf ofzo.

Maar ja, je hebt zelf gezien hoe dichtbij t kanaal is en dat moet hij echt afleren.

Nu is die bijna verzuipactie van ander kindje op zwemles wel een hele goede les geweest, hij is daar zo van geschrokken dat hij ook echt uit zichzelf van t kanaal vandaan blijft.

Man had nl gezegd: denk maar niet dat als jij in het water valt een kindje jou komt helpen.

Toen tijdens zwemles greep ook niemand in en stond hij ook verstijfd en kon hij t jongetje niet helpen. Dus denk dat hij nu goed weet wat wij bedoelden.

Sindsdien is hij trouwens een enorme lieverd. Drakerigheid is verdwenen en hij knuffelt me gek.

Juul, herkenbaar hoor dat wanneer je hulp wilt het ook nu wilt en niet over een poosje. Maar 2 weken is heel snel!

Ik ga mezelf zo naar het stemlokaal sleuren.
koffie, zwart graag...

Hi!

Ben ik ook weer eens. Heb af en toe ff snel gelezen. Mezelf geen tijd gegund om te reageren.

Hier een super lieve Jasper. Hij is wel eens boos maar is er altijd snel weer over heen. Hij speelt het liefst buiten met vriendjes. Als er niemand is vind hij zijn zus met vriendinnetje ook wel gezellig en doet hij schooltje en met andere meiden dingen mee. Hij is een gewillige baby als ze vader en moedertje spelen...

Hij wil alleen nog maar voetbalshirtjes aan! Zijn foto is momenteel: dag niet gevoetbald, dag niet geleefd.... Gelukkig doen ze dat op school ook. Leeft hij zich elke dag weer uit met de grote jongens van groep 2. Ze hebben allemaal al eigen club waar ze voor zijn etc.. erg grappig!

Onderhandelingen over huis lopen nog steeds, het lijkt de goede kant op te gaan.. hoop deze week te melden dat het doorgaat.

Succes allemaal met kindjes en leef met alles wat jullie schrijven mee!

greetz
Wat ik me afvraag: zou Lynns juf willen weten dat we met haar naar een kinderpsycholoog gaan?

Fijn dat Jasper zo lief is, Scooby! Haha, mooie grote baby zal dat zijn

Spannend van jullie huis!

Gisteren meldde Lynn dat daar vriendinnetje straf had van de juf en dat die in een ander groepje was gezet. We dachten dat dat niet helemaal was hoe het gegaan was, dus vanmorgen even moeder van vriendinnetje gesproken en de juf: juf heeft hen beiden uit elkaar gezet, ze kletsen te veel. Ze vindt ze erg lief, maar moet nu regelmatig boos op hen worden, dus heeft ze vriendinnetje in een ander groepje gezet. Lynn vatte dat (logisch) op als dat vriendinnethe straf had. We hadden ons al afgevraagd hoe lang het goed zou gaan
Juul, ja dat wil de juf weten
Zei ik vanmiddag dat Milena zo lief was? Ze heeft me net een blauwe plek geschopt Ik was ZO boos dat ik haar obnder haar oksels pakte en op de gang gemikt heb. Daar staat ze nu heel hard te krijsen.
Oehh Juul, begint t gekwebbel nu al ha ha

Geweldig zeg! Dat blijft ze de rest van haar leven wel volhouden zeker!

Oei, blauwe plek schoppen, laat die maar ff krijsen op de gang
koffie, zwart graag...
Oke, dan zal ik binnenkort de juf wel even inlichten.

Oei, Milena ook aan het draken? Heeft ze lang staan krijsen?

Ja, het is wel een kletskous, en al helemaal met dit vriendinnetje, die kent ze al vanaf dat ze een half jaar was, altijd samen gespeeld op kdv en nu dus samen in de klas. Er zit nu een ander meisje in haar groepje, maar die heeft juf niet naast haar gezet, maar schuin tegenover, lijkt me heel verstandig.
!!!
Er is een hoop geschreven, de afgelopen dagen.

Frans: gelijk heb je, dat je haar op de gang gesmeten hebt. Hoe lang heeft ze gekrijst? Wat een lange wachtlijst voor zwemles, zeg! Is er geen zwemvereniging binnen jouw woonplaats die ook zwemlessen aanbiedt?

Juul: flinke vent, die Sam van je. Wel goed dat hij zo goed groeit en bloeit, zeg maar! Jammer, dat je pas over 2 weken een afspraak hebt. Helaas duurt dit altijd erg lang. Ze kletsen/overleggen wat af binnen de GGZ.

Scooby: spannend hoor, de ontwikkelingen met je nieuwe huis die de goede kant op lijken te gaan. Wij blijven graag op de hoogte. Ook fijn dat Jasper eigenlijk nooit driftig wordt en dus ook geen straf nodig heeft.

Indian: Zit Yuma ook in badje rood? Fijn dat het zo goed is gegaan de laatste keer met zwemmen. Wat vervelend allemaal met D. Kunnen ze niet gewoon direct een AB-kuur geven, want hij tobt er nu al zo lang mee.

Syl: mooie buik, hoor! Echt iets om trots op te zijn. Fijn dat jouw Jasper begrijpt dat het nu meneens is bij het kanaal en dat hij hier niet alleen heen mag.

Xop: fijn te horen dat het zo goed met jullie gaat!

Merel: nog steeds op vakantie?

Tiramam: tja, wij, nou ja, ik wil heel graag weten hoe het met jou en Marit gaat?!

Ik ben doodop. Vanmiddag Emdin vanuit school vanmiddag (12.00 uur) meegenomen naar de dierentuin. Het was heerlijk rustig en we konden heel dicht bij de ingang parkeren. Afgelopen zondag was de bedoeling dat we daar heen gingen, maar toen was het parkeerterrein vol en toen ben ik uiteindelijk bij de kinderboerderij beland.
Beter om even tussendoor te posten, want voordat je het weet, verdwijnt je hele verhaal.

We hebben de gebruikelijke dingen gezien en eigenlijk was Emdin heel erg lief en luisterde voorbeeldig. Nou ja, tot op het laatst, want toen nam hij de benen en toen kon ik hem dus niet meer vinden. Ik was woest , toen hij uiteindelijk naar mij toe kwam. Zo jammer, dat zo'n akkefietje je humeur geheel kan doen omslaan.

Ook nu is hij, terwijl hij eigenlijk hoort te slapen, zo dwars en erg ondeugend. Hij ligt dus nu niet in zijn eigen bed, maar is in mama's bed gekropen, terwijl ik had gezegd en min of meer heb gedwongen dat hij in zijn eigen bed moet slapen. Nu even geen puf, om hem opnieuw naar zijn eigen bed te verplaatsen en weer boos te worden. Nu maar even negeren, dat is het beste voor mijn gemoedstoestand !

Ik merk ook aan zijn gedrag dat hij eigenlijk niet goed weet, hoe te reageren. Hij plast momenteel geregeld in zijn broek, terwijl hij zijn plas echt wel voelt aankomen en zo. Laat ik maar hopen dat deze fase spoedig voorbij is.

Emdin heeft inmiddels zijn 3e zwemles achter de rug. HIj zit in badje rood en het gaat gewoon goed. Hij is geheel niet bang en vindt het zwem halfuurtje per week heerlijk.
Valt wel mee hoor, hoe groot Sam is. Lengte is precies gemiddeld en gewicht zit ruim onder het gemiddelde (maar niet te weinig, kan ook bijna niet, want hij eet als een bootwerker). Ik had liever sneller een afspraak gehad, maar ja, ze zijn hier in de wijk alleen op dinsdag en woensdag. Dinsdag is voor ons niet handig en dan blijft dus alleen de woensdag over en die zat volgende week al vol.

Welke dierentuin ben je geweest, Q?

Alle kindjes hier lijken wel een beetje de weg kwijt. Zouden ze allemaal tegelijk instorten van een paar maanden school?
Q,
Yuma is ook niet heel groot toch? En jij en je man?

Lynn was altijd wat te zwaar als baby (op deze leeftijd een kilo zwaarder dan Sam, met dezelfde lengte), maar nu niet meer.

Ik zie best op tegen de komende 2 weken, het gaat gewoon echt niet goed. Vannacht weer drama's, ik merk dat ik steeds meer gestresst wordt. Ze is wel naar school, want dat wilde ze persé, we zien het wel. Thuishouden is ook geen garantie voor geen boze bui, dus dan maar naar school als ze dat zo graag wil. Juf belt me als ze toch te moe blijkt.

Ben weg, moet een uitstrijkje laten maken.
Ik wou al net zeggen dat ik Sams lengte en gewicht helemaal niet zo schokkend vind. Jasper heeft qua lengte en gewicht altijd rond de bovenlijn gezeten, dus zal rond die tijd langer en zwaarder zijn geweest.

Indian heeft idd minikindjes! Niets mis mee

Jullie zijn zelf ook niet zo groot toch?

Juul, is het geen optie om opa/oma of tante/oom in te schakelen waar ze tussendoor naartoe gaat voor een nachtje logeren of middagje spelen?

Zo kan je zelf even tot rust komen.

Oh, die Emdin is ook een boefje zeg! Broekplassen is gewoon aandacht vragen.
koffie, zwart graag...
Leen alweer rustig ?

Maf is dat toch, dat kids zo verschillend zijn. Vriendin van mij heeft een meisje die qua leeftijd tussen L&S inzit. Als we bijelkaar zijn, sta ik er altijd versteld van hoe "lief" en makkelijk dat meiske is. Die blijft altijd in de buurt van mama, als mama 1 keer zegt : "Niet doen"!, dan doet ze het niet, sowieso vreet die geen echt kattekwaad uit enz. Hahaha, haar ouders vonden het altijd reuzegrappig als we samen in een speeltuin waren en wij achter L&S aan liepen te vangen en zij heel relaxed zaten te koffiedrinken.

MAARRRR.... zij hebben nu een mannetje van bijna 2 en die doet werkelijk alles wat hun oudste niet deed. Weglopen, nooit stilzitten, keukenkastjes leegtrekken, boos zijn, brullen als ie z'n zin niet krijgt en ga zo maar door. Gnagnagna; de laatste keer dat we samen naar een speeltuin gingen hingen WIJ lekker achterover in het zonnetje en waren ZIJ zwetend in de weer met dat joch! LEEDVERMAAK .

Maar goed; tot voor kort hoefden zij dus ook nooit strenge "straffen" toe te passen. En Vriendin vond mij denk ik ook wel erg bruut, met mijn "op kamer zetten, laten bleren, geen TV, niet naar buiten"-straffen enz. Maar nu ze zelf zo'n manneke heeft, snappen we elkaar veeeeeeel beter! .

Fijn Juul, dat afspraak al over 2 weken is. En mosterd, natuurlijk, maar ik denk ook dat juf dat heel erg graag wil weten. (Bij ons op school dringen ze er zelfs op aan dat je het even zegt als kids met ruzie van huis gegaan zijn, of als de kat dood is, of als ze slecht geslapen hebben enzo. Dat soort dingetjes schijnt voor Juf al fijn te zijn om gedrag van de kids beter te kunnen begrijpen, die dag.)

Scoob, leuk! dat je even langskomt! Oeh, en huisperikelen nog even spannend, dus....

Jasper doet het goed, he! Heerlijk, man!

Succes in het ziekenhuis, Indian! Was alles oke?
En ik vond L & S nog wel zo braaf toen we in de dierentuin waren!

Iedereen bleef braaf rond mama lopen en Jasper was net een katapult die afgeschoten werd zodra ik m uit de buggy haalde ha ha ha

Das inmiddels gelukkig zo goed als over.
koffie, zwart graag...
Volgende maand gaat ze een paar keer uit logeren, dat is op zich wel lekker. Ze gaat ook een paar nachten alleen naar mijn ouders, die staan dan hier vlakbij op een camping, dus zonder Sam. Alle opa's en oma's zijn nu op vakantie.

En te midden van alle herrie zit dan Sam die er om moet lachen (meestal dan). Misschien dat ik dat ook wat meer moet proberen..

Haha, Xop, daar zou ik ook wel leedvermaak om hebben

Dat weet ik nog wel, Syl, d at jij continu achter Jasper aan moest. Fijn dat dat (bijna) voorbij is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven