Maart06
donderdag 27 mei 2010 om 09:45
De instromers vanaf november gaan dit jaar niet mee op schoolreis. Die hebben dan een vrije dag.
Dus nog geen zorgen dit jaar voor ons.
Scoob, wat naar van je hond zeg. Knuffel voor jou.
Strafmat hebben wij niet, wij hebben een straftrap. Hij moet van ons op de trap zitten. En na 2 keer moet hij op zn bed zitten, maar dit komt vrijwel nooit voor.
We hoeven hem er nooit naar toe te slepen, Zeggen is gelukkig (nog) voldoende.
Dus nog geen zorgen dit jaar voor ons.
Scoob, wat naar van je hond zeg. Knuffel voor jou.
Strafmat hebben wij niet, wij hebben een straftrap. Hij moet van ons op de trap zitten. En na 2 keer moet hij op zn bed zitten, maar dit komt vrijwel nooit voor.
We hoeven hem er nooit naar toe te slepen, Zeggen is gelukkig (nog) voldoende.
koffie, zwart graag...
donderdag 27 mei 2010 om 10:41
Bij ons is het ook meestal de trap, behalve als Sam boven slaapt. Het galmt dan wel erg door als er een kleuter op de trap zit te gillen, vandaar dat het dan de mat wordt.
Is dat wel uit te leggen, dat Jasper niet mee mag op schoolreis?
Hoe gaat het met je?
Is dat wel uit te leggen, dat Jasper niet mee mag op schoolreis?
Hoe gaat het met je?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
donderdag 27 mei 2010 om 11:15
Hier gaan ze ook al bijna op schoolreris. Op mijn werkdag, dus ik ga mee . Ze gaan hier naar een binnenspeeltuin. Ik vind zelf die speeltuin voor sommige kinderen (waaronder de mijne) nog te moeilijk en daarom de locatie helemaal nie tleuk. Ik hoop dat de moeilijkheid meevalt, anders vrees ik at Milena steeds bij mij zal hangen.
Scoob voor jullie ivm Pluto. Een hond is toch heel aanwezig in huis, dus kan me voorstellen dat je hem mist.
Spannend zeg met het huis! Heb je al een tegenbod?
Juul, hier hoeft MIlena niet naar de hoek (jaja ) gesleurd te worden, maar ze blijft er ook niet in staan. Meestal vindt ze het heeeeeeeeel oneerlijk en dan rent ze er sgteeds uit. Uit de hoek rennen is op de gang, op de gang hard tegen de deur bonzen is naar je kamer. Maar eigenlijk is het gelukkig al maanden geleden dat dat nodig was.
Net naar ed Action geweest een heel veel gekocht daar Dat ga ij nu allemaal eens bekijken.
Groetjes
Scoob voor jullie ivm Pluto. Een hond is toch heel aanwezig in huis, dus kan me voorstellen dat je hem mist.
Spannend zeg met het huis! Heb je al een tegenbod?
Juul, hier hoeft MIlena niet naar de hoek (jaja ) gesleurd te worden, maar ze blijft er ook niet in staan. Meestal vindt ze het heeeeeeeeel oneerlijk en dan rent ze er sgteeds uit. Uit de hoek rennen is op de gang, op de gang hard tegen de deur bonzen is naar je kamer. Maar eigenlijk is het gelukkig al maanden geleden dat dat nodig was.
Net naar ed Action geweest een heel veel gekocht daar Dat ga ij nu allemaal eens bekijken.
Groetjes
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
donderdag 27 mei 2010 om 11:44
Nee hoor Juul. Hij heeft die dag vrij dus zal niet zien dat de rest vrolijk weg gaat. En zijn hele klas gaat dus niet, dus geen 2 deling ofzo.
Jasper gilt nooit en dus ook niet op de trap dus dat scheelt
Voel me nog steeds prima. Slaap nog heerlijk, kan nog vrijwel alles doen. Nog een kleine 3 weken (of langer) dus echt aan het aftellen en de laatste dingetjes aan het doen, zoals tas inpakken en traktatie voor school maken die Jasper uitdeelt als de baby er is.
Rest van de things to do list doe ik alleen als ik er zin in heb.
(speelgoedkist opruimen, zolder opruimen, administratie opruimen)
Jasper gilt nooit en dus ook niet op de trap dus dat scheelt
Voel me nog steeds prima. Slaap nog heerlijk, kan nog vrijwel alles doen. Nog een kleine 3 weken (of langer) dus echt aan het aftellen en de laatste dingetjes aan het doen, zoals tas inpakken en traktatie voor school maken die Jasper uitdeelt als de baby er is.
Rest van de things to do list doe ik alleen als ik er zin in heb.
(speelgoedkist opruimen, zolder opruimen, administratie opruimen)
koffie, zwart graag...
donderdag 27 mei 2010 om 11:48
Aha, ik dacht dat een deel van de klas wel zou gaan en een deel niet. Hmm, hier wordt wel gegild helaas, zo hard mogelijk.
Fijn dat je je zo goed voelt!
O ja, daar vertelde je over, Frans. Is er niet ook een stuk voor kleinere kindjes? Bij ons is dat wel zo, en waar we laatst waren in Amersfoort ook (al moet je dan naar boven).
Fijn dat je je zo goed voelt!
O ja, daar vertelde je over, Frans. Is er niet ook een stuk voor kleinere kindjes? Bij ons is dat wel zo, en waar we laatst waren in Amersfoort ook (al moet je dan naar boven).
donderdag 27 mei 2010 om 12:40
Laura heb ik ook toen ze jonger was wel sleurend op de gang gezet... Jasper nog nooit. Die zit ook amper op de gang. Is minder driftig en sneller tot rede vatbaar.
Tegenwoordig zetten we ze ook wel op hun eigen kamer om te gaan spelen als ze elkaar in de weg zitten. Dat werkt ook goed. Uiteindelijk gaan ze dan toch samen spelen zonder ruzie. Dan is argument, 'als je hier niet gezellig samen kunt spelen of allebei alleen ga dan maar op je eigen kamer spelen, heb je ook geen last van elkaar. ' En hoeven wij niet de hele tijd politieagent te spelen. Ze worden dan ook ineens heel creatief met hun speelgoed samen en verzinnen de leukste dingen. Van poppenkast voorstellingen tot hele rollenspellen. Erg leuk!
Gisteravond zo gelachen om jasper. Wij gingen nog even bij hem kijken voordat we gingen slapen. Man vertelde bij het bed volgende: (ter infor: Jasper heeft ineens zijn gogo's weer ontdekt. Hij had er 4 op de rand van zijn bed gezet) Jasper riep hij er 1tje kwijt was. Man zoeken, hele dekbed op zijn kop, kussen aan de kant etc en toen zei Jasper tegen man grapje!
Ondertussen was Jasper blijkbaar wakker geworden toen wij er stonden en toen man net wilde vertellen van 'grapje' riep Jasper zelf ineens: Dat was een grapje! Wij lagen echt helemaal in een deuk omdat we dachten dat hij diep aan het slapen was....
Frans, kan me voorstellen dat het voor Milena dan minder leuk is. Weet je al waar jullie heen gaan dan?
Q Ben heel benieuwd hoe Emdin het vond.
Syl, klinkt goed wat je doet. Niet te veel doen en alleen iets doen als je er zin in hebt. Je hebt mazzel dat het niet zo warm is qua temp dit voorjaar.
Leuk de action, moet ik ook weer eens even heen gaan.
Zet nog ff reactie in AK over huis...
Thanks nogmaals voor knuffels. Thuis is het erg wennen. Denk echt af en toe dat ik 'm hoor, denk nog na over planning uitlaten ed.... zit zo in je systeem om dat te doen.
donderdag 27 mei 2010 om 16:33
Zo, Emdin ligt inmiddels voor pampus op de bank naar een film te kijken. Hij heeft het geweldig gehad tijdens de schoolreis. toen de bus terugkwam, waren alle kindjes verdwenen. De juf zei dat ze in Plaswijck gebleven waren. Grapje, ze hadden zich verstopt en bleken toch echt wel in de bus te zitten. Zowaar geen natte Emdin. Al zijn pakjes drinken waren op en alle koekjes en snoepjes. Zijn brood heeft hij niet opgegeten, maar dat mag natuurlijk op een schoolreis.
Ik werk gewoon met mijn trombosebeen. En als ik te lang zit, ga ik even een blokje om. I.p.v. een rookpauze, een looppauze. Vandaag met winkelen ging het prima. Veel nieuwe leuke kleding (legging kleur lime, witte broek, wit vest korte mouw, zwart t-shirt, zwart-wit shirt, 2 hempjes grijs en beige, lime kleurig tuniek, blauw/aqua kleurig tuniek, gekleurd doorzichtig tuniek zonder mouw, zwarte lange souple broek met wijde pijp) gescoord bij de C&A en de outlet van Miss Etam. Tussendoor uiteraard koffie gedronken en geluncht. Mijn moeder heeft alleen een vestje gekocht, want ze kon niet slagen.
Ik werk gewoon met mijn trombosebeen. En als ik te lang zit, ga ik even een blokje om. I.p.v. een rookpauze, een looppauze. Vandaag met winkelen ging het prima. Veel nieuwe leuke kleding (legging kleur lime, witte broek, wit vest korte mouw, zwart t-shirt, zwart-wit shirt, 2 hempjes grijs en beige, lime kleurig tuniek, blauw/aqua kleurig tuniek, gekleurd doorzichtig tuniek zonder mouw, zwarte lange souple broek met wijde pijp) gescoord bij de C&A en de outlet van Miss Etam. Tussendoor uiteraard koffie gedronken en geluncht. Mijn moeder heeft alleen een vestje gekocht, want ze kon niet slagen.
vrijdag 28 mei 2010 om 12:07
Lynn is moe, gisteravond over de rooie gegaan, daardoor sliep ze laat. Bovendien begon Sam toen zij net klaar was. Vanmorgen weer een hoop bozigheid, wel naar de bso gebracht en daar ging het wel weer, vooral toen ze hoorde dat haar vriendinnetje ook zou komen. Anders was ze het enige meisje, ook een beetje sneu. Vanavond vroeg naar bed!
Sam moest huilen toen ik hem wegbracht, dat was voor het eerst
Sam moest huilen toen ik hem wegbracht, dat was voor het eerst
zondag 30 mei 2010 om 16:02
Zo, tis rustig hier!
En Juul, is Lynn nog vroeg/op tijd naar bed gegaan? Ah, Sam komt nu in de leeftijdsfase waarop hij beseft dat hij alleen achtergelaten wordt. De verlatingsangstfase. Heeft Lynn op vrijdag alleen maar BSO en geen school?
Indian: mooi dat D toch nog iets is aangekomen, ondanks zijn vele ongemakken.
Emdin is momenteel aan het spelen bij een vriendinnetje thuis. Ga hem om 16.30 uur weer ophalen. Wel lekker even zo, zonder kind. Heb nog even wat boodschapjes gehaald en de was opgehangen en nu zit ik lekker even te relaxen achter de pc. Gisteren heeft hij al in de waterspeeltuin gespeeld met 2 andere vriendjes, die daar ook waren.
Tis wel goed voor hem om met andere kindjes te spelen. Ik merk gewoon dat hij dat erg leuk en fijn vindt.
Morgen weer naar school toe en de start van een normale werkweek.
Een even week en dat betekent voor mij dat ik komende vrijdagmiddag vrij ben. Heb een afspraak met de kapper. Lekker mijn haar laten doen.
Mijn INR waarde was eindelijk goed en ik hoef pas over 1,5 week weer naar de trombosedienst toe. Hopelijk hoor ik dinsdag het verlossende woord, dat mijn zwachtel af mag en dan krijg ik een steunkous aangemeten.
Verder staat er voor mij deze week nog op het programma, salsadansen op dinsdagavond. Ik heb de oppas geregeld.
Hoe gaat het allemaal met jullie????
En Juul, is Lynn nog vroeg/op tijd naar bed gegaan? Ah, Sam komt nu in de leeftijdsfase waarop hij beseft dat hij alleen achtergelaten wordt. De verlatingsangstfase. Heeft Lynn op vrijdag alleen maar BSO en geen school?
Indian: mooi dat D toch nog iets is aangekomen, ondanks zijn vele ongemakken.
Emdin is momenteel aan het spelen bij een vriendinnetje thuis. Ga hem om 16.30 uur weer ophalen. Wel lekker even zo, zonder kind. Heb nog even wat boodschapjes gehaald en de was opgehangen en nu zit ik lekker even te relaxen achter de pc. Gisteren heeft hij al in de waterspeeltuin gespeeld met 2 andere vriendjes, die daar ook waren.
Tis wel goed voor hem om met andere kindjes te spelen. Ik merk gewoon dat hij dat erg leuk en fijn vindt.
Morgen weer naar school toe en de start van een normale werkweek.
Een even week en dat betekent voor mij dat ik komende vrijdagmiddag vrij ben. Heb een afspraak met de kapper. Lekker mijn haar laten doen.
Mijn INR waarde was eindelijk goed en ik hoef pas over 1,5 week weer naar de trombosedienst toe. Hopelijk hoor ik dinsdag het verlossende woord, dat mijn zwachtel af mag en dan krijg ik een steunkous aangemeten.
Verder staat er voor mij deze week nog op het programma, salsadansen op dinsdagavond. Ik heb de oppas geregeld.
Hoe gaat het allemaal met jullie????
zondag 30 mei 2010 om 21:53
Q, er waren deze week de hele week studiedagen, dus alleen bso en geen school. Morgen weer gewoon naar school.
Lynn lag netjes op tijd op bed en ging zelfs meteen slapen. Vanmorgen was het weer mis, vanmiddag ging het goed. Ik was er niet en ze was er heel goed van doordrongen dat papa geen pannenkoeken zou gaan bakken als ze weer een driftbui zou krijgen.
Het slechtere eten van Sam van deze week kan ook ergens anders door komen: Lynn heeft vandaag zijn eerste 2 tandjes ontdekt! Verder niets van gemerkt qua kwijlen enzo, is dus vrij moeiteloos gegaan, want ze zijn al door.
Fijn dat je waardes nu goed zijn! Zou prettig zijn als je zwachtel er af mag dinsdag.
Lynn lag netjes op tijd op bed en ging zelfs meteen slapen. Vanmorgen was het weer mis, vanmiddag ging het goed. Ik was er niet en ze was er heel goed van doordrongen dat papa geen pannenkoeken zou gaan bakken als ze weer een driftbui zou krijgen.
Het slechtere eten van Sam van deze week kan ook ergens anders door komen: Lynn heeft vandaag zijn eerste 2 tandjes ontdekt! Verder niets van gemerkt qua kwijlen enzo, is dus vrij moeiteloos gegaan, want ze zijn al door.
Fijn dat je waardes nu goed zijn! Zou prettig zijn als je zwachtel er af mag dinsdag.
dinsdag 1 juni 2010 om 22:19
Geen kleuterverhalen/perikelen te melden? Lynn gaat best goed de laatste dagen (op zondagochtend na). Vandaag vriendinnetje te spelen gehad, was erg leuk. En vannacht hadden we Flip de Beer te logeren, Lynn was helemaal trots, dat wilde ze al weken. Ik heb wat fotootjes gemaakt en geprint, verhaaltje geschreven, foto's erbij en Lynn had nog wat getekend. Doet die bij jullie op school ook de ronde?
woensdag 2 juni 2010 om 08:59
En dat had ik dus niet moeten zeggen...
We zijn nu eindelijk allebei zo ver dat we hulp in gaan roepen. Ik ga zo de huisarts bellen om te vragen waar we terecht kunnen. Het is genoeg geweest, Sam raakt ervan overstuur, het hele huis staat op zijn kop als madam een bui heeft. Ze is vandaag niet naar school, omdat ze om half 9 nog in haar onderbroek stond te krijsen op de gang.
We zijn nu eindelijk allebei zo ver dat we hulp in gaan roepen. Ik ga zo de huisarts bellen om te vragen waar we terecht kunnen. Het is genoeg geweest, Sam raakt ervan overstuur, het hele huis staat op zijn kop als madam een bui heeft. Ze is vandaag niet naar school, omdat ze om half 9 nog in haar onderbroek stond te krijsen op de gang.
woensdag 2 juni 2010 om 14:20
Bedankt. Ik vind het echt heel moeilijk, net alsof ik faal als moeder. Ze zit nu net ook weer op de trap, ik dring gewoon absoluut niet tot haar door lijkt het wel. Behalve als ik tegen haar schreeuw. En ik wil geen schreeuwende moeder (meer) zijn
Indian, beterschap met D.
Indian, beterschap met D.
woensdag 2 juni 2010 om 20:40