Mode & Beauty alle pijlers

hoe witte tanden te krijgen?

10-06-2010 10:12 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik kamp al heel mijn leven met een slecht gebit, kom zeer regelmatig bij de tandarts en mondhygieniste, dus heb veel vullingen enz. het lijkt erop dat mijn gebit zich nu gestabiliseerd heeft, komen nl. geen vullingen meer bij .

Nu probeer ik al jaren witte tanden te krijgen. Tot 1,5 jaar geleden kon de mondhygieniste dit nog doen, prachtig witte tanden ( niet zo'n hollywood smile maar alle aanslag weg e.d. ). Vanmorgen ben ik weer geweest voor controle en schoonmaken: 1 beginnend gaatje wat ze binnekort gaan vullen en ik moet in de toekomst 2 kronen ( maar dat wist ik ook al ).

De m.h. heeft mijn gebit schoongemaakt en gepolijst en ze gaf meteen al aan dat ze bang was dat ze niet alles weg zou krijgen. En dat was ook zo.

En nu?? ik zie de hele wereld lopen met mooie witte tanden, en die van mij zijn gedoemd om gelig te blijven? Ik rook niet, drink geen koffie, drink al jaren alleen maar groene thee, drink geen wijn.

Ik zit er aan te denken om eens naar zo'n kliniek te gaan waar ze ook bleken, maar ik heb me ooit laten vertellen dat bleken niet kan als je veel vullingen hebt.

Wie heeft er ervaringen, adviezen?

alvast bedankt

witte tanden

Totaal aantal stemmen: 26

zijn zoooo 2002 Geen stemmen
zijn zwaar overrated (12%)
moet je hebben dit jaar Geen stemmen
waar maak je je druk om? (12%)
ik snap je precies (38%)
goh, dat wilde ik ook weten (31%)
waar gaaaaaaat dit over (8%)
all of the above Geen stemmen
Niet doen! Zolang het netjes gereinigd is, maak je niet druk.

Bleken tast je tanden aan en als je al een slecht gebit hebt lijkt me dit niet de bedoeling.

Gelere tanden schijnen zelfs van nature sterker te zijn dan spierwitte.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
ik heb wel eens gepoetst met bakpoeder (echt waar) dat bruist je prikt je mond uit maar krijg je wel wittere tanden van. Moet je geen wondjes hebben en het is ook niet echt fijn te noemen...
Volgens mijn tandarts kan je best een paar keer per week poetsen met pearl drops, ik weet niet of het dan zin heeft, maar volgens hem is dit niet schadelijk..

Maar waarom bleken inderdaad misschien niet zo handig is als je veel vullingen hebt, is omdat de vullingen niet meebleken en je dus waarschijnlijk kleurverschillen ziet..

En trouwens, echt niet iedereen heeft mooie witte tanden hoor!! Ik bijvoorbeeld ook niet
quote:mimootje schreef op 10 juni 2010 @ 10:33:

ik heb wel eens gepoetst met bakpoeder (echt waar) dat bruist je prikt je mond uit maar krijg je wel wittere tanden van. Moet je geen wondjes hebben en het is ook niet echt fijn te noemen...Wow.. met bakpoeder... Dan heb je er wel wat voor over!
Géén bakpoeder! Je schuurt je tandglazuur weg waardoor je maar een paar dagen mooie witte tanden hebt en bovendien, alles wat je daarna eet tast je gebit nog eens twee keer zo hard aan omdat je geen bescherming meer hebt!!!

Zou het je dus zeker niet aanraden
Doe alsjeblieft niets. Je zegt zelf dat je al een vrij slecht gebit hebt. Ook de gele kleur van je gebit zegt dit wel een beetje. Maar ga dan alsjeblieft niet bleken. Hierdoor word je gebit nog slechter.

Ik ben tandartsassistente dus ik heb ervaring.
was een probeerseltje... niet echt fijn te noemen. net als sperti onder je ogen tegen de wallen (tig jaar geleden) hielp niets en de volgende dag dikke rode opgezette wallen...

tja, ik probeer nogal eens wat uit
quote:maliboo schreef op 10 juni 2010 @ 11:48:

Doe alsjeblieft niets. Je zegt zelf dat je al een vrij slecht gebit hebt. Ook de gele kleur van je gebit zegt dit wel een beetje. Maar ga dan alsjeblieft niet bleken. Hierdoor word je gebit nog slechter.

Ik ben tandartsassistente dus ik heb ervaring.slechter in de zin van? vallen de gaten erin? wordt het poreuzer, minder sterk?
bleken is niet slecht voor een gezond gebit. Dat is tot in den treuren onderzocht. Er heeft onlangs zelf nog een onderzoek in de consumentengids gestaan. Er zijn legio tandartsen die bleekbehandelingen uitvoeren.

Wat belangrijk is: Ga niet zelf experimenteren met vim en bakpoeder of middeltjes van de drogist, maar ga voor een bleekbehandeling naar je tandarts.

Als je al een slecht gebit hebt, moet je er natuurlijk wel voorzichtig mee zijn. Dus ook dan geldt: Naar de tandarts voor informatie.
Het is wel een beetje een drastische maar wel de enige die echt helpt. Alles eruit en een kunstklapper nemen. Die kun je zo wit nemen als je wilt en desnoods bijbleken als hij weer wat aanslag krijgt.
Heb zelf mijn tanden laten bleken, en ben heel erg tevreden met het resultaat.

Ze bleken ook alleen de tanden, dus als je daar géén vullingen in hebt, is dat toch niet zo'n probleem.

Succes gewenst.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Ik zou porceleinen facings nemen. Blijven altijd stralend wit. Geen zorgen meer over koffie of roken.
quote:Groll schreef op 10 juni 2010 @ 15:01:

Ik zou porceleinen facings nemen. Blijven altijd stralend wit. Geen zorgen meer over koffie of roken.Dat wilde ik net zeggen. M'n tandarts heeft bij m'n laatste bezoek voorgerekend wat het ging kosten en toen leken m'n tanden nog geler, want ik trok helemaal wit weg .
quote:flint schreef op 10 juni 2010 @ 15:03:

[...]

Dat wilde ik net zeggen. M'n tandarts heeft bij m'n laatste bezoek voorgerekend wat het ging kosten en toen leken m'n tanden nog geler, want ik trok helemaal wit weg .ja, bij mij ook hahahahah , alhoewel als ik vanavond de staatsloterij win dan is dat het eerste wat ik ga laten doen .
quote:maliboo schreef op 10 juni 2010 @ 11:48:

Ik ben tandartsassistente dus ik heb ervaring.Ik dacht dat gele tanden juist sterker waren dan witte?
het is hier binnen beter dan buiten
quote:Carrera schreef op 10 juni 2010 @ 10:29:

Niet doen! Zolang het netjes gereinigd is, maak je niet druk.

Bleken tast je tanden aan en als je al een slecht gebit hebt lijkt me dit niet de bedoeling.

Gelere tanden schijnen zelfs van nature sterker te zijn dan spierwitte.

Al vind ik witte tanden wel mooier...voor de rest iedereen zijn ding

en je natuurlijk goed voor laten lichten over bleken etc...!
quote:nieuweauto schreef op 10 juni 2010 @ 11:56:

[...]

slechter in de zin van? vallen de gaten erin? wordt het poreuzer, minder sterk?

Met bleken maar je het glazuur dunner waardoor je dus eerder gaatjes kunt krijgen en tanden kunnen afbreken. Als je een goed gebit hebt kan je het wel een keertje doen maar met al een slecht gebit raad ik het gewoon echt af.

Ook als je een sterk gebit hebt is het niet slim om het TE vaak te doen. Je tanden worden er gewoon minder sterk van.
quote:bettypage schreef op 10 juni 2010 @ 15:33:

[...]

Ik dacht dat gele tanden juist sterker waren dan witte?De kleur maar niet echt uit.
nieuweauto,mocht je het echt overwegen (kan me ff niet herinneren dat het hier staat)in ieder geval geen do-it-yourself-bleekmiddel gebruiken.Daar wordt ook vaak van afgeraden.

Dus nogmaals,laat je goed adviseren bij een tandarts of kliniek!

Verder geven die dames hier ook goede adviesen.

Ik heb mijn tanden 2,5 jaar geleden laten laseren en het resultaat is nog steeds mooi.(Tanden waren daarvoor ook wit,

maar ging me gewoon om dat kleine beetje dat ik af wilde ronden,wilde ik mezelf gewoon cadeau doen,is geen hollywoodsmile hoor en het ziet er natuurlijk eruit).
Zag het laatst bij 'Echte Gooise Meisjes' voorbij komen. Die ene met dat hondje ging dat laten doen (Bij zichzelf, niet bij het hondje )
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Die aflevering heb ik ook gezien...ha ha ha en ze trok een heel

gek bekkie toen ze dat ding...hoe je dat nou ook alweer noemt

op haar lippen kreeg om deze tijdens de voorgang uit elkaar te

houden.Was wel grappig.
quote:nieuweauto schreef op 10 juni 2010 @ 15:17:

[...]

ja, bij mij ook hahahahah , alhoewel als ik vanavond de staatsloterij win dan is dat het eerste wat ik ga laten doen .

Dat gaat niet gebeuren, want ik heb vorige week al bij het postkantoor gevraagd om het winnende lot

Maar jij mag wel meegenieten hoor van mijn jackpot, dan mag jij je facings
Wat kost dat dan ongeveer die facings? Worden de tanden eronder dan kleiner geslepen? Verkleurt dat niet?
Pasta's van de drogist kun je gerust gebruiken, want de sterkte van de stoffen is niet hoog.

Alleen is het resultaat nihiel.

Iets zout op je pasta helpt ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven