hoe witte tanden te krijgen?
donderdag 10 juni 2010 om 10:12
ik kamp al heel mijn leven met een slecht gebit, kom zeer regelmatig bij de tandarts en mondhygieniste, dus heb veel vullingen enz. het lijkt erop dat mijn gebit zich nu gestabiliseerd heeft, komen nl. geen vullingen meer bij .
Nu probeer ik al jaren witte tanden te krijgen. Tot 1,5 jaar geleden kon de mondhygieniste dit nog doen, prachtig witte tanden ( niet zo'n hollywood smile maar alle aanslag weg e.d. ). Vanmorgen ben ik weer geweest voor controle en schoonmaken: 1 beginnend gaatje wat ze binnekort gaan vullen en ik moet in de toekomst 2 kronen ( maar dat wist ik ook al ).
De m.h. heeft mijn gebit schoongemaakt en gepolijst en ze gaf meteen al aan dat ze bang was dat ze niet alles weg zou krijgen. En dat was ook zo.
En nu?? ik zie de hele wereld lopen met mooie witte tanden, en die van mij zijn gedoemd om gelig te blijven? Ik rook niet, drink geen koffie, drink al jaren alleen maar groene thee, drink geen wijn.
Ik zit er aan te denken om eens naar zo'n kliniek te gaan waar ze ook bleken, maar ik heb me ooit laten vertellen dat bleken niet kan als je veel vullingen hebt.
Wie heeft er ervaringen, adviezen?
alvast bedankt
Nu probeer ik al jaren witte tanden te krijgen. Tot 1,5 jaar geleden kon de mondhygieniste dit nog doen, prachtig witte tanden ( niet zo'n hollywood smile maar alle aanslag weg e.d. ). Vanmorgen ben ik weer geweest voor controle en schoonmaken: 1 beginnend gaatje wat ze binnekort gaan vullen en ik moet in de toekomst 2 kronen ( maar dat wist ik ook al ).
De m.h. heeft mijn gebit schoongemaakt en gepolijst en ze gaf meteen al aan dat ze bang was dat ze niet alles weg zou krijgen. En dat was ook zo.
En nu?? ik zie de hele wereld lopen met mooie witte tanden, en die van mij zijn gedoemd om gelig te blijven? Ik rook niet, drink geen koffie, drink al jaren alleen maar groene thee, drink geen wijn.
Ik zit er aan te denken om eens naar zo'n kliniek te gaan waar ze ook bleken, maar ik heb me ooit laten vertellen dat bleken niet kan als je veel vullingen hebt.
Wie heeft er ervaringen, adviezen?
alvast bedankt
donderdag 10 juni 2010 om 20:10
quote:4Hellokitty schreef op 10 juni 2010 @ 17:46:
Wat kost dat dan ongeveer die facings? Worden de tanden eronder dan kleiner geslepen? Verkleurt dat niet?Nee, met facings worden je tanden niet geslepen, je krijgt een soort schildjes op je tanden. Het ligt eraan welke tanden je allemaal wilt laten doen, prijs kun je zo opvragen bij je tandarts (en dan gelijk opvragen bij je verzekering of ze er iets van willen vergoeden).
Wat kost dat dan ongeveer die facings? Worden de tanden eronder dan kleiner geslepen? Verkleurt dat niet?Nee, met facings worden je tanden niet geslepen, je krijgt een soort schildjes op je tanden. Het ligt eraan welke tanden je allemaal wilt laten doen, prijs kun je zo opvragen bij je tandarts (en dan gelijk opvragen bij je verzekering of ze er iets van willen vergoeden).
zaterdag 12 juni 2010 om 19:28
woensdag 12 januari 2011 om 15:42
Volgens een artikel in de Consumentengids van mei 2009 is de beste methode om je tanden bleken volgens ene professor Roeters, hoogleraar tandheelkunde, met bleeklepels (bleekhoezen) gemaakt van je gebitsafdrukken, dus precies op maat. Veel beter dan bijvoorbeeld met laser. Volgens Roeters moet je met laser wel vier keer herhalen om hetzelfde resultaat te behalen en dat is niet te betalen. Bovendien, je moet het resultaat onderhouden. Hiervoor kan je telkens weer die bleeklepels gebruiken. Dis verder geen kosten dan een beetje bleekgel.
Ik kan het artikel niet meer vinden op internet maar wel een samenvatting op www.labdirect.info/consumentenbond.html
Ik kan het artikel niet meer vinden op internet maar wel een samenvatting op www.labdirect.info/consumentenbond.html
woensdag 12 januari 2011 om 22:22
Ik heb volgende week een gesprek met mijn tandarts, mijn voortanden breken vaak stukjes af , hij repareerd het dan wel weer maar het blijft een zwak punt en dus nu ligt het stukje er weer uit en nu ook van een andere tand pffffff.......heb ook gekeken naar facings dus geen kronen van porselein
Facings heb je al van 80 euro per tand dus dat is wel te doen en ze gaan ook zeker 8 jaar mee:)
Ik ga dus kijken naar de mogelijkheden want op deze manier kan ik ook gelijk mijn voortanden een stuk witter nemen
Misschien zijn facings dus een oplossing?
Facings heb je al van 80 euro per tand dus dat is wel te doen en ze gaan ook zeker 8 jaar mee:)
Ik ga dus kijken naar de mogelijkheden want op deze manier kan ik ook gelijk mijn voortanden een stuk witter nemen
Misschien zijn facings dus een oplossing?

woensdag 12 januari 2011 om 22:34
quote:Superhuisvrouw schreef op 12 januari 2011 @ 17:28:
Klopt wat je zegt Hansa.hier laatst nog met de tandarts over gehad. En voordeel van die hoezen is dat je ze ook nogeens weer kunt gebruiken als het nodig is. En de prijs valt ook nog mee.Ik heb het ook laten doen, geen succes. Veel geld kwijt, maar 0,0 resultaat. Na een paar keer kreeg ik ook mega gevoelige tanden niet meer te houden. Dus dan maar gele tanden :~|
Klopt wat je zegt Hansa.hier laatst nog met de tandarts over gehad. En voordeel van die hoezen is dat je ze ook nogeens weer kunt gebruiken als het nodig is. En de prijs valt ook nog mee.Ik heb het ook laten doen, geen succes. Veel geld kwijt, maar 0,0 resultaat. Na een paar keer kreeg ik ook mega gevoelige tanden niet meer te houden. Dus dan maar gele tanden :~|
donderdag 13 januari 2011 om 07:54
Ik overweeg ook 1 composiet facing op een hoektand. Deze staat uit de rij, naar achteren, en met een facing lijkt alles weer mooi recht.
80 Euro betaal je voor een composiet ( waarmee ook de gaatjes tegenwoordig worden gevuld) facing. Voor de verzekering wordt dit gezien als een gewone 'vulling' en je krijgt dus ook een gedeelte vergoed ( ik bijv 75 %). Wil je een porseleinen facing, dan ben je een paar honderd Euro per element kwijt!
Er is hier vast een deskundige die de verschillen tussen beide facings kan uitleggen.... Ik neem aan dat een porseleiene facing 'beter' is....
80 Euro betaal je voor een composiet ( waarmee ook de gaatjes tegenwoordig worden gevuld) facing. Voor de verzekering wordt dit gezien als een gewone 'vulling' en je krijgt dus ook een gedeelte vergoed ( ik bijv 75 %). Wil je een porseleinen facing, dan ben je een paar honderd Euro per element kwijt!
Er is hier vast een deskundige die de verschillen tussen beide facings kan uitleggen.... Ik neem aan dat een porseleiene facing 'beter' is....
donderdag 13 januari 2011 om 10:07
Ja daarom overweeg ik dus composiet het prijs verschil is echt enorm groot en de levensduur 8 jaar.....das valt dan toch wel mee?...of porselein er mooier en natuurlijker uitziet weet ik nog niet maar ja alles heeft een prijskaartje.....als ik ook enkel een hoektand nodig had was het anders maar mijn voortand is dus stuk en dan 1 witte composiet facing plaatsen daar tussen lijkt mij dus echt geen gezicht, dan maar 4 tanden naast elkaar zodat wanneer je lacht niet gelijk 1 tand sterk opvalt
En bovendien erg fijn om te horen dat de verzekering het betaald:) ik heb een extra tand polis tot 500 euro per jaar dus dat zijn 5 facings:D nou mooier kan niet nu nog even kijken of het geschikt is voor mij
En bovendien erg fijn om te horen dat de verzekering het betaald:) ik heb een extra tand polis tot 500 euro per jaar dus dat zijn 5 facings:D nou mooier kan niet nu nog even kijken of het geschikt is voor mij

donderdag 13 januari 2011 om 11:36
Hoe lang gaan porseleinen facings eigenlijk mee?Ik heb zo een
vermoeden dat je dan tussen de 300 en 400 Euro kwijt bent
per tand,vrij duur dus.Verder ga ik dan wel ervan uit dat je dan ook iets hebt.
Zal het zelf niet zo snel doen porseleinen facings.Maar je weet
maar nooit.Wil wel van het voorjaar weer mijn tanden laten
laseren.Dat ging een paar geleden ook zo goed en is erg goed
gedaan.
vermoeden dat je dan tussen de 300 en 400 Euro kwijt bent
per tand,vrij duur dus.Verder ga ik dan wel ervan uit dat je dan ook iets hebt.
Zal het zelf niet zo snel doen porseleinen facings.Maar je weet
maar nooit.Wil wel van het voorjaar weer mijn tanden laten
laseren.Dat ging een paar geleden ook zo goed en is erg goed
gedaan.
donderdag 13 januari 2011 om 12:40
quote:maliboo schreef op 10 juni 2010 @ 11:48:
Doe alsjeblieft niets. Je zegt zelf dat je al een vrij slecht gebit hebt. Ook de gele kleur van je gebit zegt dit wel een beetje. Maar ga dan alsjeblieft niet bleken. Hierdoor word je gebit nog slechter.
Ik ben tandartsassistente dus ik heb ervaring.
Is een gelig gebit per definitie slechter ?
Ik heb geen spierwitte tanden, maar ze zijn al 52 jaar puntgaaf, zonder vullingen.
Doe alsjeblieft niets. Je zegt zelf dat je al een vrij slecht gebit hebt. Ook de gele kleur van je gebit zegt dit wel een beetje. Maar ga dan alsjeblieft niet bleken. Hierdoor word je gebit nog slechter.
Ik ben tandartsassistente dus ik heb ervaring.
Is een gelig gebit per definitie slechter ?
Ik heb geen spierwitte tanden, maar ze zijn al 52 jaar puntgaaf, zonder vullingen.

donderdag 13 januari 2011 om 17:37
quote:sylvana1 schreef op 13 januari 2011 @ 12:37:
laseren?.....nog nooit van gehoord
nee ze kosten 500 euro per stuk! en gaan misschien iets langer mee dan composiet
Ja,laseren bestaat.Dat heb ik 3 jaar geleden laten doen en je krijgt
een speciale bril op je ogen vanwege de stralen.
Wat is composiet precies?
laseren?.....nog nooit van gehoord
nee ze kosten 500 euro per stuk! en gaan misschien iets langer mee dan composiet
Ja,laseren bestaat.Dat heb ik 3 jaar geleden laten doen en je krijgt
een speciale bril op je ogen vanwege de stralen.
Wat is composiet precies?
dinsdag 18 januari 2011 om 12:17
Ik ben net zo oud als Amarna, en ik heb wel wat vullingen in mijn kiezen, verder niets. Alle tanden en kiezen nog, geen kronen of wat dan ook. Mondhygiëniste gaf me laatst nog een welgemeend compliment. Ook mijn tandvlees is nog in prima conditie.
Ik poets wel heel zorgvuldig, ik flos al meer dan 30 jaar, stook en gebruik een tongschraper.
Ik snoep nauwelijks, en zorg dat ik ook altijd een half uur wacht met poetsen na het eten e.d.
Ik poets wel heel zorgvuldig, ik flos al meer dan 30 jaar, stook en gebruik een tongschraper.
Ik snoep nauwelijks, en zorg dat ik ook altijd een half uur wacht met poetsen na het eten e.d.
dinsdag 18 januari 2011 om 14:01
Op de meeste kiezen heb ik kronen. Niet omdat ze zo slecht waren, maar omdat boven- en onderkiezen slecht op elkaar sloten en ik daar gewrichtsklachten in mijn kaak van kreeg.
Ik poets electrisch, flos of stook dagelijks, gebruik iedere dag tongschraper en Listerine-spoeling. Wekelijkse polijstbeurt met een speciaal (veilig) opzetborsteltje van Oral B.
Na zuur drinken/eten (fruit, frisdrank, zelfs Spa Rood) niet meteen tanden poetsen. Als je vlak voor het naar bed gaan iets zuurs eet/drinkt is het zelfs beter om je tanden pas de volgende ochtend (goed) te poetsen, volgens mijn tandarts.
Ik poets electrisch, flos of stook dagelijks, gebruik iedere dag tongschraper en Listerine-spoeling. Wekelijkse polijstbeurt met een speciaal (veilig) opzetborsteltje van Oral B.
Na zuur drinken/eten (fruit, frisdrank, zelfs Spa Rood) niet meteen tanden poetsen. Als je vlak voor het naar bed gaan iets zuurs eet/drinkt is het zelfs beter om je tanden pas de volgende ochtend (goed) te poetsen, volgens mijn tandarts.
dinsdag 18 januari 2011 om 16:40
Daar houd ik ook altijd echt rekening mee. Ik zag eens bij mijn broer thuis, dat hij zijn vier kinderen vlak voor het naar bed gaan van die fruit-yoghurtdrank gaf, en ze direct daarna liet poetsen, want 'dan kon zo'n drankje geen kwaad'. Ik heb hem als oudere zuster eens wijs toegesproken.
Een vriendin van me gaf haar kinderen 's ochtends en 's middags altijd vers sinaasappelsap, en liet ze ook daarna direct poetsen. Bij de oudste was op zeker moment de helft van het glazuur weg.... Gelukkig nog wel de melktandjes.
Een vriendin van me gaf haar kinderen 's ochtends en 's middags altijd vers sinaasappelsap, en liet ze ook daarna direct poetsen. Bij de oudste was op zeker moment de helft van het glazuur weg.... Gelukkig nog wel de melktandjes.