Marktplaats belevenissen

20-12-2009 12:45 643 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop en koop regelmatig op Marktplaats.

Over het algemeen gaat dat prima maar soms... krijg je mailtjes waarvan je orenogen gaan klapperen.

Leek me leuk een algemeen topic te openen waar je je marktplaats ervaringen kunt dumpen.

Oke... laat ik van start gaan.

Ik bied op kleding. Alles gaat goed totdat het onderwerp op verzenden komt. Verkoper wil pas verzenden als de sneeuw weg is. Waarop ik mail dat ik graag wil dat ze het verzend als het geld binnen is, sneeuw of geen sneeuw. Een kort "waar slaat dat nou weer op en succes met het vinden van andere truitjes" kwam terug. Ze zou wel eens een ongeluk kunnen krijgen als ze de pakketjes weg brengt met haar auto.

Tja, ik breng verkochte objecten ook gewoon weg door de sneeuw, en op mijn fietsje zelfs!

Zucht.
quote:annea schreef op 09 juni 2010 @ 18:13:

[...]

Opgelicht bestaat nog wel. Althans, zij zijn verder gegaan onder de naam internetmisleiding.nl. Dit omdat er problemen waren destijds met een verkoper, die ze aangeklaagd had wegens smaad o.i.d.Ah, goed om te horen. Op die site heb ik indertijd allerlei goede tips opgedaan.
quote:Flauwegeit schreef op 09 juni 2010 @ 16:59:

[...]

Vlak onder de naam van de verkoper staat een optie als 'bekijk alle advertenties van deze verkoper"

Tada: je kunt weer verder stalken.

Wel goed dat je haar op hyves gevonden hebt, al krijg je misschien nooit je geld terug, dan maak je het haar wel lastig.

Ja maar de advertentie is dus verwijderd.

By the way, ik heb vandaag de rok ontvangen (hij is heeeeeeeel mooiiiiiii, dat dan weer wel), dus precies 12 dagen nadat ik het geld had overgemaakt. Zonder ook maar 1 reactie van de verkoopster, op mijn tussentijdse mailtjes of contactpogingen. Dat vind ik slecht. Ik reageer altijd dezelfde dag en post de kleding die ik verkoop hooguit een dag later. Soort van fatsoen, vind ik. Maar bedankt voor je tips, ik heb ze ge-copied en ge-past
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:JepJep schreef op 09 juni 2010 @ 17:29:

Laatst 2 seizoenen van een serie via MP gekocht, 19 euro per seizoen. Stond een foto bij. Dacht, nou, das te doen, 19 euro. Je betaald al snel 49,95 voor nieuw bij de Free Record shop ofzo.

Maak dus 38 euro over, krijg ik een paar dagen later een envelop op de post, met maar 1 seizoen, dus niet alle 2!

En blijken het kopietjes te zijn!

Voel me dus aardig bekocht. Wat de verkoper niet begrijpt overigens....aangeven bij Brein. Kopietjes mag je alleen maken voor eigen gebruik, niet om door te verkopen.
Ha, ha, flauwegeit...die tip van bieden onder de naam dit-is-een-oplichter vind ik echt een hele leuke!

En die tip van boeken opengestuurd verzenden vind ik ook een hele goede! Heb het inderdaad wel eens zo gedaan, was ik vergeten..maar ik kan me voorstellen dat je baalt als een stekker als dat niet in overleg gedaan wordt (weet even niet meer wie dat schreef), zou het zelf denk ik ook niet zo leuk vinden...

Hier weer zo'n vervelende situatie. Krijg een mail over een boek met een goed bod. Teruggemaild dat het akkoord is. Een paar uur later krijg ik nog een mail, ook een goed bod maar ja, had die ander al toegezegd dat het akkoord was. De volgende dag nog niets gehoord van nr. 1 dus nog een mail of ze even wilde laten weten of ze het boek nog wilde. Geen reactie. Dus nr. 2 maar gemaild dat het akkoord is. Ondertussen zit ik in de zenuwen omdat ik het vervelend voor nr. 1 zou vinden als die nog wel gaat reageren...maarrrr je raadt het al. Van geen van beide hoor ik nog iets!

Onvoorstelbaar...ze sturen me zelfs een mail erover, dan ben je toch wel serieus geïnteresseerd lijkt me. En ik ben de enige aanbieder van het boek! Oh, ik baal hier zo van...
quote:Starshine schreef op 09 juni 2010 @ 22:50:

[...]

aangeven bij Brein. Kopietjes mag je alleen maken voor eigen gebruik, niet om door te verkopen.

Ok, das een goeie!

Misschien dat ik dat nog doe ook...
Ik ben echt een grote marktplaatsfan, wij hebben zelf ons huis gevonden via marktplaats. Was iemand die het gewoon daarop gezet had, ze wilde het wel verkopen, maar toch ook weer niet en dacht dat het op die manier niet zo hard zou gaan. Dus wel, binnen 2 weken was de zaak rond, met nog 10.000 euro van de vraagprijs af ook. Het arme vrouwtje bleef wel twijfelen hoor, op de dag van de overdracht, een half jaar later, stond ze nog te huilen toen ze ons de sleutels gaf.
..
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
quote:hompeltjepompeltje schreef op 11 januari 2010 @ 21:36:

Weer zo'n ervaring: koper beweert een lege enveloppe te hebben ontvangen. Of ik toevallig was vergeten het product erin te stoppen. Tja, leuk geprobeerd maar daar trap ik niet in.Deze ervaring had ik pas ook. Na een mailtje van mijn kant dat het er toch echt inzat vond ze het ineens 'toevallig' onder haar stoel terug.
Er staat bij een advertentie bieden vanaf 25 euro. Ik bied dat bedrag en krijg een mailtje dat men er 35 voor wil hebben. Zet er dan geen bieden vanaf 25 euro bij.
MILF in the making ;-)
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
Ik snap de mailtjes, met wat wil je er voor hebben niet. Dat zet ik er toch bij?
quote:Starshine schreef op 09 juni 2010 @ 22:50:

[...]

aangeven bij Brein. Kopietjes mag je alleen maken voor eigen gebruik, niet om door te verkopen.

He das een goede tip. Laatst nog een mailtje gestuurd naar iemand die seizoenen van een bepaalde serie verkocht voor een tientje. Of ze origineel of gekopieerd waren (geen gekke vraag lijkt me) rijg ik een mail terug: "nee, gekopieerd duhuh, wat dacht je zelf"

Ik heb een nieuwe ongedragen bikini van mn dochter op MP staan. Kreeg van de week een mailtje met het serieuze verzoek ( hij verontschuldigde zich zelfs voor de vraag) of ik het broekje even tussen mn benen wilde doorhalen en dan opsturen...........

OMG!!!!!!!
Gat-ver-damme :puke:
Das toch erg.... en dat ie voor ie vraagt nog even zn excuus gaat aanbieden. Wilde iets doms terugmailen maar wist niet wat dus heb maar niks gedaan.
Das echt te erg!! Gatverdamme inderdaad!!

En Schravelvot; dat had ik ook laatst, ongeveer dezelfde tekst.

Ik vroeg of het originele dvd's waren. Kreeg ik ook terug; Wat denk je zelf??? Hahahaha!! Natuurlijk niet!!!

Noujaaa zeg! En er toch grof geld voor willen hebben...
Om welke serie ging het bij jou JepJep? (misschien is het wel dezelfde)
quote:tiaraatje schreef op 10 juni 2010 @ 21:10:

Ik heb een nieuwe ongedragen bikini van mn dochter op MP staan. Kreeg van de week een mailtje met het serieuze verzoek ( hij verontschuldigde zich zelfs voor de vraag) of ik het broekje even tussen mn benen wilde doorhalen en dan opsturen...........

OMG!!!!!!! Gatver damme :puke: . Ik verkoop wel eens nieuwe lingerie. Is me ook wel eens gevraagd of ik geen gedragen slipjes had .
quote:Sunny1 schreef op 10 juni 2010 @ 22:02:

[...]

Gatver damme :puke: . Ik verkoop wel eens nieuwe lingerie. Is me ook wel eens gevraagd of ik geen gedragen slipjes had .Bleeeeghh vast dezelfde, of er zijn meer hihi
quote:tiaraatje schreef op 10 juni 2010 @ 22:05:

[...]

Bleeeeghh vast dezelfde, of er zijn meer hihiZijn denk heel veel van dat soort goorlappen. Ik hoorde het ook al van een kennis van mij, die had ook zo'n soort vraag gehad.
Schravelvot: Dat geval betrof House

En die laatste oplichter betrof Supernatural. Grrrrrrr

Ik koop voortaan maar gewoon nieuw uit de winkel.
Het zijn niet dezelfde series als waar ik interesse in had dan. Stom, dat soort aanbieders. Je moet echt goed opletten, zelfs al staat er een foto van een origenele dvd loop je nog het risico om kopietjes te krijgen
Ik heb ook ooit eens een heel leuk bamboe tuinsetje gezien. Stond bij bieden vanaf 15 euro. Dus ik mailde met de persoon, alles was eigenlijk rond, tot zo ineens vroeg wat ik ervoor wilde geven omdat ze er 2 jaar geleden 150 euro voor had betaald. Ze wilde er minstens 60 euro voor. Terwijl ze ook stuurde dat het al 2 jaar in de tuin had gestaan en behandeld moest worden zodat het er weer mooi uit zag.

Toen ik terugmailde dat ik dat teveel vond en dat er stond vanaf 15 euro, zei ze glashard dat het er niet stond, alleen bieden en dat had ze dus, toen ik nog eens ging kijken aangepast. Heb er maar vanaf gezien, want vond het het geld niet waard...vond het wel jammer
quote:puck69 schreef op 10 juni 2010 @ 08:54:

Ha, ha, flauwegeit...die tip van bieden onder de naam dit-is-een-oplichter vind ik echt een hele leuke! En die tip van boeken opengestuurd verzenden vind ik ook een hele goede! Heb het inderdaad wel eens zo gedaan, was ik vergeten..maar ik kan me voorstellen dat je baalt als een stekker als dat niet in overleg gedaan wordt (weet even niet meer wie dat schreef), zou het zelf denk ik ook niet zo leuk vinden...

Hier weer zo'n vervelende situatie. Krijg een mail over een boek met een goed bod. Teruggemaild dat het akkoord is. Een paar uur later krijg ik nog een mail, ook een goed bod maar ja, had die ander al toegezegd dat het akkoord was. De volgende dag nog niets gehoord van nr. 1 dus nog een mail of ze even wilde laten weten of ze het boek nog wilde. Geen reactie. Dus nr. 2 maar gemaild dat het akkoord is. Ondertussen zit ik in de zenuwen omdat ik het vervelend voor nr. 1 zou vinden als die nog wel gaat reageren...maarrrr je raadt het al. Van geen van beide hoor ik nog iets!

Onvoorstelbaar...ze sturen me zelfs een mail erover, dan ben je toch wel serieus geïnteresseerd lijkt me. En ik ben de enige aanbieder van het boek! Oh, ik baal hier zo van...

Wat ik altijd doe, is in mijn mail zetten dat ik na ontvangst van het adres het boek zal reserveren en niet meer op andere biedingen inga.

Ik heb al te vaak zitten wachten op een reactie die niet kwam.

(Gelukkig gaat het negen van de tien keer wel gewoon goed.)
Ik ben nu ook weer actief met marktplaats. Maar vind dat verkopen altijd maar lastig.

Er heeft nu iemand gemaild die hem vandaag wil komen halen, ze heeft gisteren geboden. Maar er heeft gisteren nog iemand geboden. Ik heb dan de neiging om hem te verkopen aan degene die mailt, maar mijn vriend zegt dat ik dan het bieden af moet wachten.

Pfff ik vind dat zo moeilijk. Wil niemand teleurstellen. Hoe lang zouden jullie wachten tot er weer een bod komt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven