ben mezelf een beetje kwijt.. denk ik

11-12-2009 00:29 520 berichten
Alle reacties Link kopieren
*
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
De stichting MEE hoopt dat we binnen enkele weken het intake-gesprek hebben op de Hondsberg.

Maar dan kan het nog wel 4 tot 5 maanden duren voordat er plaats is daar.

En ik ben haar zo beu hier thuis..

Het is verschrikkelijk dat ik zeg naturlijk maar het is niet anders,zo voel ik het nu.
Geef het aan Lichtbron, geef aan dat het je teveel wordt als dochter nog zo lang moet wachten en eis dat ze je serieus nemen.

Zijn ze nu helemaal belatafeld

Ze gaan maar wat anders verzinnen en vooral in de vakanties worden er vast wel kampen of zo gehouden waar jouw dochter voor in aanmerking komt.

Laat je niet afschepen.

De coach hoopt dat over enkele weken er een in-take gesprek komt. En omdat het allemaal kleine,geselecteerde groepjes zijn duurt het langer eer ze er geplaatst kan worden.

Ik ga wel vragen of ze geen cursussen kan volgen bij de stichting MEE. weerbaarheidscursus of zo..

Dat ze toch een dag/halve dag hier weg is.

En misschien laat ik ze wel folders rondbrengen.

Maar ze gaat hier niet 4 á 5 maanden meer in de kamer zitten..
Goed idee van je om dochter cursussen te laten volgen als de gelegenheid er is lichtbron.

Nogmaals laat de hv weten dat je het niet ziet zitten om haar nog 4 of 5 maanden in huis te hebben zoals het nu met haar gaat.

Als het de gezinssituatie nog lastiger maakt moet dat ook niet kunnen en moeten ze die 4 maanden voor een andere oplossing gaan zoeken en niet voor 2 dagdelen in de week maar meer.

Hoe is het verder met jou Lichtbron?
Iets anders zal er niet zijn dan 4 á 5 maanden thuis zitten en die folders. Ze had de kans om tot aan de opname naar die ene school te gaan enkele dagdelen per week,maar die kans heeft ze ook laten schieten,jammer genoeg.

Ik denk dat ik eerst maar ga zorgen dat ze samen met haar broer folders gaat rondbrengen.

Met mij gaat het niet zo goed..

Heb weer veel last van mijn longen,veel last van benauwdheid en vergeet regelmatig te puffen. Maar durf/wil niet naar de dokter.

Iets van kop in het zand steken..

En heb tegenwoordig ook een werkweek van bijna 19 uur..
Lichtbron. Wil jij alsjeblieft wel goed voor jezelf gaan zorgen. Wat je opnoemt zijn serieuse problemen en nu kun je je kop wel in het zand steken maar dat helpt niet. Ga naar de huisarts. Neem jezelf serieus en ga ook op tijd puffen als je het nodig hebt.

Echt doen hoor want je hebt je energie veel te hard nodig.
Ik sta op de automatische piloot.Al een hele tijd. Moet zoveel regelen,aan zoveel dingen denken.. Voel me verdoofd. Kan het niet goed uit leggen.

Wil het beste voor mijn kinderen.Dat ze gelukkig zijn,Ze moet lachen en geiten en giebelen en huilen met haar vriendinnen.

Niet hier bij mij in huis.

Lichtbron is moe en verdrietig,maar kan niet huilen.

Verlang naar mijn eigen huurhuisje.Dat ik in kan richten zoals ik het zelf wil.

En dat alles weer wat rustiger verloopt voor de kinderen het meeste.
Lieve Lichtbron, jij kunt je kinderen niet gelukkiger maken als jij je niet gelukkig voelt. Jouw kinderen hebben geen oogkleppen op en merken en zien echt wel dat jij doodongelukkig bent. Hoe kunnen zij dan gelukkig zijn?

Het fijnste zou inderdaad zijn als de scheiding er door zou zijn, je een eigen huis hebt en weet waar je aan toe bent. Dan kun je alles gaan verwerken en gaan leven zoals jij wil en niet omdat iemand anders het wil.

Is er al enig zicht hoe ver het met de scheiding is en wanneer je eventueel een huis toegewezen krijgt?

Hou vol en zorg ervoor dat je niet alles opkropt want dat gaat je nekken. Probeer je gedachten, zorgen, angsten ed met iemand te bespreken of schrijf het op.

Sterkte
Ik weet dat ik mijn kinderen niet gelukkig kan maken,dat is iets wat ze zelf voor elkaar moeten krijgen.

De scheiding gaat nog wel even duren.

Ik praat veel met mijn moeder en de coach.

Maar veel verwerk ik toch wel in mijn eentje.

Ik heb nog niks gehoord van de Hondsberg.. Zal nog wel een tijdje duren ben ik bang.
Alles kost helaas tijd... Ik kan me voorstellen dat je er hartstikke moe van wordt.

Fijn dat je met coach en jouw moeder kunt praten. Het lucht altijd op.

Ik zou willen dat ik een toverstokje had waardoor ik al je verdriet, onmacht en pijn kan weg toveren.
Zou wel handig zijn,dat toverstokje..

Toverde ik mezelf twee jaar verder.. Maar dat kan niet.

Er zal binnenkort wel een gezinsvoogd aangesteld worden.

Ach,Bosaapje als ik toch eens onder woorden kon brengen hoe ik me voel de laatste maanden.
Bosaapje,hoe is het met je zoon?

Zijn er goeie vooruitzichten met betrekking tot school/baan?
Ik kan niet voelen wat jij voelt Lichtbron.. ik kan me er slechts een voorstelling van maken en deze is dan ook nog eens subjectief.

Ik zou me kwaad, verdrietig, wanhopig, machteloos, niet serieus genomen voelen, minderwaardig en slecht voelen. Deze gevoelens wisselen elkaar in hoog tempo af en ik zou me, naast de vermoeiende situatie, meer dan moe, uitgeput voelen.

Dit is misschien maar een fractie van wat jij voelt en de intensiteit zal bij jou soms vreselijk zijn.

Hou vol Lichtbron
Ik moet wel volhouden,Bosaapje.

Vandaag was de coach er weer. Na een tijdje begon ze hoe ik over een andere man in mijn leven zou denken.

heb gezegd dat ik daar nu nog niet mee bezig ben. Ze zei dat een vaderfiguur in het leven van de kinderen belangrijk is.

Heb gezegd dat ik dat weet,maar dat ik,zo gauw de scheiding er door is en ik met de kinderen alleen woon,eerst tot rust wil komen. En mócht er zich dan een man aanmelden dat het dan toch eerst wel "latten" word.Ik denk dat het voor mij beter is eerst alles een beetje te verwerken,zo gauw ik op mezelf zit..

En dat ik dan pas me weer open kan stellen voor een man.
Pfffff....

Waar bemoeien zij zich mee. Alles gaat zo hartstikke traag maar een nieuwe man in je leven zou goed zijn voor de kinderen.

Ik kan hier echt boos om worden. Snappen ze nou werkelijk niet dat andere issues eerst uit de weg geruimd moeten?

Je hebt je goed verweerd Lichtbron. Eerst tot rust komen lijkt mij in jouw situatie het meest verstandige en logische.
Ja,snap eigenlijk ook niet goed waarom ze dat vroeg..

Of het moet zijn dat K. van de thuisbegeleiding haar mond heeft voorbijgepraat over mijn gevoelens voor J. Zij is de enige die weet dat ik gevoelens heb voor J.

Ik denk dat ik haar maar eens mail over dit en in welke context ik dit moet zien.

Want het is eigenlijk iets waar ze niks mee te maken hebben..
Precies, ze heeft er niks mee te maken en bovendien heeft zij haar mond te houden. Er bestaat zoiets als geheimhoudingsplicht.

Hoe is het de afgelopen dagen gegaan? Kun je een beetje tegen de warmte of is het nu helemaal afzien.

Bosaapje,zal een week worden van veel zweten,kan niet zo heel erg goed tegen dit weer..

woensdag ga ik informeren voor een folderwijkje voor mijn dochter.

Ik ga dan de eerste paar keren meehelpen en daarna kan ze alleen.

Ze blijft die maanden in ieder geval niet tussen vier muren zitten..

Wil ook gaan proberen of ze bij een nicht van mij kan gaan helpen met de kleine. Luiers verschonen enzo terwijl mijn nicht erbij is.

Al zou het maar 1keer per 14 dagen een middag zijn.

Is ze toch even die kamer uit en onder andere mensen.

Voor jouw zoon al dingen in zicht??
Grrrrrr!!! Ben boos.. Hoor net op de naschoolse opvang dat mijn zoon helemaal overstuur was,vanwege een ruzie op school met een ander jochie. Heeft een plakaat ter grootte van een kwartje,op zijn rug. Het rotjochie had hem met een waterpistool geslagen..

Mijn zoon is natuurlijk ook niet helemaal onschuldig..

maar dat ze dat even laten weten.. via een mailtje of een telefoontje..

Bosaap..we kunnen de borst natmaken het wordt nog veul warmer..
Jeuuu, lekker hoor dit weer. Voor jou dus iets minder aangenaam dus zullen we dan voor de 23 graden gaan?

Niet te warm, net niet te koud, ja, ja, ik ben een ras echte koukleum.

Helemaal goed plan om je nicht eens te polsen hoe zij het vindt als dochter haar komt helpen. Ik zou vragen 1 x per week een vaste dag. Dit is tevens voor je dochter goed om een beetje regelmaat te creeëren. Misschien gaat het op ten duur zo goed dat je nicht dan een middag tijd voor zichzelf heeft.

Folderwijk gaat ook wel lukken toch? Er zijn genoeg kinderen die op vakantie gaan en geen vervanging hebben. Proberen kan altijd.

Wat betreft het gebeuren tussen zoon en die andere "leukert".

Die dingen gebeuren daar heel vaak. De kans bestaat dat de leerkracht helemaal van niks wist en dat zoon er pas mee kwam op de BSO.

Het zijn lastige dingen en inderdaad, ze zullen allebei niet onschuldig geweest zijn maar slaan vind ik wel ver gaan.

Meestal lost school dit op tussen beide kampen en zeggen dit ook niet tegen de ouders. Zij doen dit niet omdat dit elke dag wel een paar keer gebeurd.

Sterkte met deze warmte Lichtbron
.
Waarom,waarom gaat alles hier fout!?

Vandaag 3 brieven van BJZ,één voor mij,één voor mijn bijna-exman en één voor mijn dochter.

Met stijgende verbazing heb ik de rapportage van J. gelezen..

Hij schrijft dat er sprake is van kindermishandeling..

Gelukkig zat de thuisbegeleiding bij ons waardoor ik wat stoom af kon blazen..

Zij was ook helemaal perplex..

En ik heb gezegd dat ik dus met deze rapportage niet akkoord ga.

Iemand van de stichting MEE had mij laatst wel gebeld om te zeggen dat iedere hulpverlener een rapportage had gemaakt en of ik inzage wilde.

Ik was in de veronderstelling dat het dezelfde schrijfsels waren als anders,dus ik heb toestemming gegeven dat ze de brieven kon versturen zonder dat ik ze gezien had.. had ik beter niet kunnen doen!!

Heb gemaild naar de stichting MEE dat er niks meer de deur uitgaat bij hen zonder dat ik het gelezen heb..

Heb ondertussen sms-contact gehad met J. dat ik er kapot van ben van deze rapportage..

Maandag heb ik een gesprek met J.

Hij had wel in de gaten dat hij me hiermee ontzettend gekwetst heeft.

En dan juist hij,waar ik zoveel vertrouwen in had,waar ik zoveel aan verteld heb.. ik snap het niet, snap het echt niet..
Djeez, juist van diegene voor wie je gevoelens hebt en ook altijd vertrouwen in hebt gehad geeft je als het ware een messteek in de rug.

Waarom niet zijn bevindingen eerst met jou besproken alvorens in de rapportage het te hebben over kindermishandeling en door te sturen naar de anderen.

Hoe komt hij erbij dat er sprake is van kindermishandeling. Is de thuisbegeleiding het er mee eens, op welke bevindingen is dat gebaseerd en is J de enige die deze bevindingen heeft.

Hopelijk biedt het gesprek as maandag meer duidelijkheid. Ik kan me helemaal voorstellen dat je van de kaart bent
Ach, en het houdt maar niet op!! Vanmorgen op mijn werk krijg ik telefoon van de school dat mijn zoon en nog twee andere kinderen naar aanleiding van die ruzie afgelopen dinsdag weer met elkaar op de vuist zijn gegaan en elkaar gisteren allemaal via hyves en msn hebben zitten uitschelden. En niet in de fraaiste bewoordingen als ik de leraar mag geloven.

heb net gekeken op hyves en msn maar alles is natuurlijk al weg...

en het profiel van dat andere jongetje staat op "profiel niet zichtbaar".

Dus daar kan ik verder ook niks mee...

De ouder bellen,ja,maar daar staat mijn hoofd op het moment ook niet naar..

pfffffffffffffffff!! wat een gedoe weer..

Ga nu even eten moet om 13.00 uur weer op het werk zijn.
Ja,Bosaapje,dat dacht ik ook.. waarom niet eerst met mij dat besproken,had het misschien in een heel ander daglicht gekomen..

Was ik het er nog niet mee eens geweest.. Maar dan had ik op dat moment kunnen voorkomen dat het erin kwam te staan..

Thanks voor de knuffel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven