Geld & Recht alle pijlers

eigen huis verkopen huis zonder makelaar, ervaring?

07-06-2010 08:10 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Mijn ouders hebben het gedaan, wel in de tijd dat de huizenmarkt nog niet zo op zijn gat lag.

Advertentie in krant gezet en binnen een week verkocht.
Geen ervaring mee maar lees graag mee.

Moet ivm scheiding het huis verkopen en ken iemand die het graag wil kopen dus willen we het ook zonder makelaar gaan doen.
quote:germanwings schreef op 07 juni 2010 @ 08:31:

Mijn ouders hebben het gedaan, wel in de tijd dat de huizenmarkt nog niet zo op zijn gat lag.

Advertentie in krant gezet en binnen een week verkocht.

Ik heb ook het gevoel dat mijn huis zich in principe zelf verkoopt

maar in deze tijd weet je het inderdaad niet..
Als je niet heel veel haast heb kun je het toch gewoon proberen? Als het niet lukt kun je altijd nog een makelaar inschakelen.
Ik heb het gedaan. Vrienden van mijn vriend wilden mijn huis kopen. Vervelend genoeg had mijn lief zijn vriend al verteld hoeveel ik minimaal nodig had dus daar ging mijn onderhandelingspositie. Op de site van Vereniging Eigen Huis kun je model koopcontracten downloaden als je lid bent, en die hebben we ingevuld. Naar de notaris et voilà, verkocht. Dat scheelde me mooi een bak geld aan makelaarskosten. Hoeveel dat was kwamen we pas achter toen we vriends huis mbv makelaar gingen verkopen... dus Pepersteak, in jouw geval zou ik het zeker zonder makelaar doen. Moloko, als ik bij het huidige huis iemand zou weten die het wil kopen zou ik het weer zonder makelaar doen. In het geval we geen koper hebben weet ik het niet. Maar waarom niet eerst proberen, een makelaar inschakelen kan altijd nog.
Als ik iemand zou weten die mijn huis zou willen kopen, zou ik het ook zeker zonder makelaar proberen te doen. Inderdaad staat er op de site van VEH veel info hierover, en zelfs contracten te downloaden. Ik weet echter (nog) niemand die mijn huis wil kopen, ik sta er nog helemaal blanco in. Maar heb geen haast. Wil hier op termijn weg en zie al wel andere huizen die daarbij mijn interesse hebben. Maar dan wil ik eerst mijn eigen huis verkocht hebben.
Mijn ouders hebben het zo'n 30 jaar geleden ook gedaan. Maar woonde in een grachtenpandje in het centrum van de stad. Gewoon een poster met te koop opgehangen. Was ook binnen no-time verkocht.

Je zou ook is op de site van makelaarsland kunnen kijken. Daar mee kan je je huis voor geloof ik 1000 euro ofzo verkopen zonder "echte" makelaar
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Klopt, ik ken de sites
Ik zou inderdaad kiezen voor een "halve" makelaarsoptie. Daar bedoel ik mee een intermediair die wel zorgt voor het plaatsen van foto's op de bekende sites, het doen van een taxatie, adviseert tijdens de biedingen en zorgt voor een contract en begeleid in het notariële deel van het feest.

Zelf heb ik positieve ervargingen met Makelaarsland. Ze hebben een duidelijk verhaal en als je zelf een goed beeld hebt bij de sterkten en zwakten van het huis dat je verkoopt loopt dat verder prima. Kost niet veel, maar je bent het geld wel kwijt als je huis niet verkoopt of je alsnog besluit het uit de verkoop te halen. Geen "no cure no pay" dus.
Clowns to the left of me..
Wij hebben het zonder makelaar verkocht. De koper had wel een makelaar.
Ik heb 2x zonder makelaar verkocht en ook 2x gekocht zonder makelaar. Maar wel in de goede tijden...ik weet niet hoe het nu is. Makelaars kosten veelsteveel (destijds in ieder geval wel, een courant huis was toen zo verkocht. Contracten zijn te downloaden. Makelaarsland werkte ook goed bij ons laatste huis. Ik las laatst ook een berichtje dat zijn goed scoren qua verkoopprijs en snelheid van verkopen. 7

Als je genoeg tijd hebt of al kopers in zicht hebt, absoluut wegblijven bij de makelaar scheelt je heel veel geld!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven