Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Ikbenik, kijk naar je nick!!!

Dat ben jij!
IBI sterkte meid
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Ieb, ga lekker slapen nu meis.............ik denk aan je, ik vind dit zo erg
Sterkte Ieb, ga lekker slapen nu meis.............ik denk aan je, ik vind dit zo erg
anoniem_82077 wijzigde dit bericht op 12-06-2010 02:10
Reden: dubbel
% gewijzigd
Heb je een beetje geslapen vannacht?

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Goedemorgen

heb redelijk geslapen. HIH belde me net. Morfine werkt minder goed dan de vorige medicatie. Had gedroomd dat hij dood was.

Gisteren kreeg hij pas door dat hij dood kon gaan eraan. Hij vroeg ineens aan zijn vader: Ik kan hier toch niet aan dood gaan? Dong. Huilen maar gelijk zeggen dat hij dit gaat overwinnen en gaat zo''n kracht van hem uit.

Hebben maatschappelijk werk aangeboden gekregen en psychiatrisch verpleegkundige. Dit word ook sterk aanbevolen. Ik denk wel dat we er gebruik van gaan maken. HIH is daar zelf ook wel voor open.

Ze willen in sneltreinvaart het huis gaan opknappen omdat het nu 1 bron van infectie is (we zijn net verhuisd naar een opknapwoning) Wanneer HIH over 6 weken thuis komt moet het zo goed als af zijn. Moeilijk want het huis was zijn ding.

Ga nu gauw wat spullen voor hem pakken (foto's, wat te lezen enz.)

Voor de wat meer verpleegkundige ondergelegden onder ons. Gisteren had hij maar 9 bloedplaatjes (horen er rond de 200 te zijn dacht ik) Krijgt nou bloedplaatjes toegediend. Verder blijft een wond steeds open schieten en er zit nou 3 kilo op om het te stelpen.

Hij wilt dat hij geschoren word maar ik durf dat echt niet te doen want bloedingen zijn nu echt enorm gevaarlijk. Heb hem gisteren wel gewassen.

Ben wel blij dat zus er is. Mis hem zo.
Ibi, eerst een dikke

Fijn dat je iig geslapen hebt, ook al werd je geplaagd door nachtmerries.

Ik moet nog even terug lezen waar HlH voor staat, maar dat komt zo wel. Die uitslagen zijn niet best. Kan hij weer terug op de vorige medicatie?

Fijn dat je blij bent met je zus. Ookal zegt ze niks, haar aanwezigheid zal waarschijnlijk genoeg zijn

Sterkte vandaag weer, lieve vrouw.
HIH staat voor Hij is hij. Oftewel mijn man idd voor de duidelijkheid.
IBI, mocht je in NH wonen en ik kan je met iets helpen in jullie huis dan zeg je het maar hoor. Dan kom ik helpen klussen of schoonmaken. Sterkte meis.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Oh meis....wat een verdriet straalt er uit je post...

Bloedplaatjes is idd heel weinig, maar hoort bij het ziektebeeld, net als de bloeding.

(Wil je zelf goede informatie over de ziekte, kijk dan hier: http://www.hematologiegro ... atienten/content/3ALL.htm )

Als je wilt dat hij geschoren wordt; vraag dat dan aan een verpleegkundige, of zijn behandelend arts, daar zijn mensen voor in het ziekenhuis.

Maatschappelijk werk, psychiatrisch verpleegkundige: doen! Ook voor jezelf. Daar kan je veel aan hebben, want die mensen zijn er voor jullie.

Fijn dat je zoveel steun hebt aan je zus.

Sterkte weer en 'keep your head up'
Ach vrouwke toch, wat spreekt er inderdaad een verdriet uit je post...

Ook hier: mocht je hulp willen met je huis (ik kan heul goed sjouwen en poetsen) dan horen we 't hier wel, toch?

IBI voor jou.

Ik hoop dat maandag er nog wel een geslaagde poging is.

Denk goed om jezelf!
Hij belde me net op. Hij is zo bang om dood te gaan!
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 12 juni 2010 @ 08:49:

Hij belde me net op. Hij is zo bang om dood te gaan! Jezus wat vreselijk voor jullie. Heb geen zinnige woorden verder maar heel veel sterkte!
Mogge meis... ben blij dat je wat geslapen hebt, en ben vooral blij dat je wat gegeten/gedronken hebt!

Hij belde me net op. Hij is zo bang om dood te gaan! Oh IBI, ik leef zo met jullie mee. Verschrikkelijk meid wat er gebeurt. Ik wilde dat ik iets voor je kon doen

Hij belde me net op. Hij is zo bang om dood te gaan!

Owh IBI Hoe moet je daar nou op reageren?

Kun je hem niet scheren met zo'n apparaat? Of kun je daar ook wondjes van krijgen?

Ik meld me ook aan als klusser hoor, als het nodig is.
Och IBI Natuurlijk is hij bang! Die kans ís er natuurlijk ook. Maar iedereen gaat met dat gegeven natuurlijk heel anders om. Praat er over met hem, geef aan (bij mw-psychiatrisch verpleegkundige) dat hij daar zo bang voor is. Misschien hebben zij ook tips voor jou, hoe je daar mee om kan gaan?
Fijn dat je een beetje hebt kunnen slapen... En voor het telefoontje van daarnet...
wat is dat veschrikkelijk om te horen als je vriend bang is om dood te gaan! je voelt je dan zo machteloos! inderdaad goed om de hulp te aanvaarden. ik hoop dat zijn pijn straks minder is. ligt hij ook alleen in een zaal? ik hoop zo dat zijn bloedplaatjes gauw weer goed is,en dat ze snel met de chemo kunnen beginnen! weer voor vandaag heel veel sterkte! djinnie
Wat is dit toch vreselijk verdrietig. Ik zit met een brok in mijn keel je post van 8.49 te lezen, IBI. Nogmaals heel veel sterkte voor jullie beiden en natuurlijk ook voor de rest van de familie.

Kon ik maar wat verdriet van jullie over nemen, zodat jullie even kunnen ademen...

Veel sterkte voor jou en je man!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven