Soep met brood, hoe eet jij dat?
zaterdag 12 juni 2010 om 11:20
zaterdag 12 juni 2010 om 12:21
Hoi! Gewoon geen brood maar kroepoek
Pittige Tomatensoep
Hoofdgerecht voor vier personen, bereidingstijd circa 15 minuten
Ingrediënten
Olie
300 gram soepgroenten (diepvries)
250 gram taugé
1 pakje Conimex Boemboe, Sajoer Tjampoer
2 pakjes gezeefde tomaten
1 eetlepel sambal
Ketjap
500 gram kipfilet (klein gesneden blokjes)
250 ml water
Bereidingswijze
• Braad in een wok met een beetje olie de kip bruin en roerbak daarna de groenten hierdoor.
• Roer in een andere pan de tomaten, water, boemboe, sambal en ketjap doorelkaar.
• Breng dit zachtjes aan de kook en voeg de groenten toe.
• Serveer met gefruite uitjes en kroepoek. (tip, Java kroepoek van Conimex)
Pittige Tomatensoep
Hoofdgerecht voor vier personen, bereidingstijd circa 15 minuten
Ingrediënten
Olie
300 gram soepgroenten (diepvries)
250 gram taugé
1 pakje Conimex Boemboe, Sajoer Tjampoer
2 pakjes gezeefde tomaten
1 eetlepel sambal
Ketjap
500 gram kipfilet (klein gesneden blokjes)
250 ml water
Bereidingswijze
• Braad in een wok met een beetje olie de kip bruin en roerbak daarna de groenten hierdoor.
• Roer in een andere pan de tomaten, water, boemboe, sambal en ketjap doorelkaar.
• Breng dit zachtjes aan de kook en voeg de groenten toe.
• Serveer met gefruite uitjes en kroepoek. (tip, Java kroepoek van Conimex)
zaterdag 12 juni 2010 om 12:48
Wij eten een ciabatta of stokbrood met tapenade of pesto, rucola, brie, walnoten en honing uit de oven en die delen we dan door de helft. Vaak met een kop tomatensoep erbij.
Oh en gisteravond had ik een enorm vullende maaltijdsoep met heel veel groente, dan wordt zo'n broodje erbij te veel. Toen hadden we wel gewoon stokbrood met kruidenboter.
Oh en gisteravond had ik een enorm vullende maaltijdsoep met heel veel groente, dan wordt zo'n broodje erbij te veel. Toen hadden we wel gewoon stokbrood met kruidenboter.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
zaterdag 12 juni 2010 om 13:54
quote:nummerzoveel schreef op 12 juni 2010 @ 12:36:
@AgentL
Mijn man was al op pad voor de boodschappen en ik heb hem net gebeld met een extra lijstje voor de groentensoep!
Ik heb die pot nog in de kast staan, en géén idee wat ik zou gaan eten vandaag. Het liefst maak ik zelf soep maar ben nu al te laat daarvoor. Want dat moet natuurlijk de hele dag trekken
Die potten van De Kleinste Soepfabriek zijn een goed alternatief. Heb ook nog stokbrood wat op moet, dus dat zal ik in het broodrooster doen. En kijken wat erbij te smeren...
@AgentL
Mijn man was al op pad voor de boodschappen en ik heb hem net gebeld met een extra lijstje voor de groentensoep!
Ik heb die pot nog in de kast staan, en géén idee wat ik zou gaan eten vandaag. Het liefst maak ik zelf soep maar ben nu al te laat daarvoor. Want dat moet natuurlijk de hele dag trekken
Die potten van De Kleinste Soepfabriek zijn een goed alternatief. Heb ook nog stokbrood wat op moet, dus dat zal ik in het broodrooster doen. En kijken wat erbij te smeren...
zaterdag 12 juni 2010 om 16:38
Heee, bedankt voor de reacties. Leuk om te lezen dat mensen soppen vies vinden hahahaha.
Wij eten vanavond nu groentesoep met ballen, harde witte bolletjes, geitensmeerkaas, tapenade of pesto.
En een broodje hamburger erbij want dat wil mijn vriend (die het eigenlijk ook geen echte maaltijd vindt).
Eet smakelijk!
Wij eten vanavond nu groentesoep met ballen, harde witte bolletjes, geitensmeerkaas, tapenade of pesto.
En een broodje hamburger erbij want dat wil mijn vriend (die het eigenlijk ook geen echte maaltijd vindt).
Eet smakelijk!
zaterdag 12 juni 2010 om 17:37
Pittige/goed gevulde tomatensoep met geroosterd witbrood en dat is mijn enige 'sop'gerecht. Gruwel er bij andere dingen van.
Snert en bonensoep met gebakken broodreepjes en die ik er dan wel apart bij.
Zoals al eerder opgemerkt is hier, brood in/op de uiensoep, nee liever ernaast.
Andere soepen, hooguit wat (afbak)stokbrood erbij.
Snert en bonensoep met gebakken broodreepjes en die ik er dan wel apart bij.
Zoals al eerder opgemerkt is hier, brood in/op de uiensoep, nee liever ernaast.
Andere soepen, hooguit wat (afbak)stokbrood erbij.
zondag 13 juni 2010 om 14:58
Ik eet soep meestal als middageten. En dan lekker brood erbij met bijvoorbeeld kruidenboter..Maar 9 van de 10 keer zit mijn broodje helemaal onder de maggie om het vervolgens in mijn soep te dopen en op te eten
Ik doop altijd, slurpen doe ik nooit, wat vervolgens overblijft qua soep, eet mijn vriend meestal op Want ik hou alleen van brood wat onder de soep zit, niet van de soep zelf
Ik doop altijd, slurpen doe ik nooit, wat vervolgens overblijft qua soep, eet mijn vriend meestal op Want ik hou alleen van brood wat onder de soep zit, niet van de soep zelf
zondag 13 juni 2010 om 15:15
zondag 13 juni 2010 om 15:18
quote:Lizzielientje schreef op 12 juni 2010 @ 11:49:
Ik doe altijd eerst op de bodem brood, dan laagje soep,
laagje brood, laagje soep, laagje brood, laagje soep, kruidenboter en laagje soep en dan shake it.
Is dat shaken met of zonder deksel? En wat nu als dan het laagje brood bovenop komt ... dan kan je niet meer bij je soep?
Ik doe altijd eerst op de bodem brood, dan laagje soep,
laagje brood, laagje soep, laagje brood, laagje soep, kruidenboter en laagje soep en dan shake it.
Is dat shaken met of zonder deksel? En wat nu als dan het laagje brood bovenop komt ... dan kan je niet meer bij je soep?