Ben ik een zeur?

12-06-2010 18:41 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Graag even jullie mening.

Ik heb sinds een jaar een lieve vriend en we hebben een leuke relatie, weinig problemen.

Alleen erger ik me soms (zoals nu) een bepaalde dingen, hier een voorbeeld:

Vanavond gaan we uit eten en naar de bios (film is 2130 uur). HIj moest vandaag werken tot 1715, zou nog een biertje doen met collegae en rond 1830 thuis zijn. Nu belt hij net dat zijn werk uitliep en vraagt of hij nog een biertje kan doen. Dit vind ik niet zo leuk, want het betekent dat we pas later gaan eten (en dus sneller moeten eten voor de film). Terwijl ik me verheug op een relaxt avondje..(ik heb een erg vervelende week gehad).

Wat vinden jullie hiervan? Het liefst zou ik willen dat hij zelf bedenkt dat hij dan beter niet meer kan gaan drinken..
Om te ontdekken of hij misschien wel helemaal geen zin heeft om met jou naar die bios te gaan kan je voorstellen: ,,Ah joh, anders blijf je lekker even met je collega's hangen vanavond." En even kijken hoe hij reageert.
Ik vind je geen zeur hoor.
Nee, hij vindt het wel heel leuk om naar de bios te gaan, dat weet ik zeker...
quote:Schaapje85 schreef op 12 juni 2010 @ 18:41:

Wat vinden jullie hiervan? Het liefst zou ik willen dat hij zelf bedenkt dat hij dan beter niet meer kan gaan drinken..

Wen er maar aan dat anderen niet weten hoe jij je voelt zolang je dat niet expliciet zegt, ook je partner niet.

Hij belt toch? Je kan toch "Nee" zeggen? Zolang jij "ja" zegt en verwacht dat ie "nee" doet vind ik je een zeur.
Geloof me...laat hem dat biertje drinken, die jongen heeft het naar ze zin..het leven is al zo kort.

Eet iets later meid, en als je m nu zich zelf laat zijn..krijg je des te meer terug.

En dan eet je wat later en dan kijk je de film wat later ! nou en , het leven is veelssssss te kort...

Gun hem dit...geloof me...maak je niet druk
Ik baal gewoon een beetje nu, zit sjaggi op hem te wachten, zat al helemaal klaar toen hij belde..
Ach ja, zijn werk liep uit en hij hoopt beide leuke dingen nog te kunnen ondernemen. Anders ga je ook gezellig en drink je het laatste biertje mee?
quote:Schaapje85 schreef op 12 juni 2010 @ 18:44:

Nee, hij vindt het wel heel leuk om naar de bios te gaan, dat weet ik zeker...

Dan zou ik zelf niet zo moeilijk doen. Hij merkt vanzelf wel de gevolgen van het naar binnen werken van het avondeten in vijf minuten. Wellicht komt ie dan volgende keer zelf op het idee om eerder thuis te komen...

Learning by doing...

Ik baal gewoon een beetje nu, zit sjaggi op hem te wachten, zat al helemaal klaar toen hij belde..Waarom heb je dat dan niet gezegd? Die jongen denkt nu dat het gewoon ok is.
Kun je hem niet gewoon in de stad gaan halen? Ik bedoel, dat je even een halfuurtje wacht en hem om half 8 in de kroeg ontmoet en van daaruit naar het restaurant gaat?
Ik snap dat je baalt...maar laat het los...echt waar

Geloof me als ik zeg dat jou avond nog steeds top gaat worden!

Laat je het even weten!

Ik baal gewoon een beetje nu, zit sjaggi op hem te wachten, zat al helemaal klaar toen hij belde..Kan jij ondertussen ook niet nog wat anders doen? Als je jezelf te aanhankelijk opstelt (elke seconde opeisen) gaat ie het benauwd kunnen krijgen...
Restaurant en bios zijn niet in centrum, maar dichtbij mijn huis. Dus meedrinken of ophalen is niet handig.
Omdat ik niet niet veel wil opeisen/zeuren aan zijn hoofd heb ik ook juist niet gezegd dat ik het niet ok vond, want ik weet dat hij daarvan geniet.. Vind het zo lastig die balans te vinden..
Anders bak je lekker pannekoeken samen ipv uit eten en dan naar de bios? Of een latere film?
Jij hebt zelf gezegd dat het ok was dat hij langer in het centrum bleef, wat verwacht je nou eigenlijk?
Heb niets in huis en film kan niet later. Hoop dat hij het niet te laat maakt en we nog kunnen gaan. Anders is dat misschien ook voor mij een goede les om het de volgende keer wel aan te geven. Ik ben wat gestructureerder dan hij en dat merk ik wel vaker..
quote:Schaapje85 schreef op 12 juni 2010 @ 18:49:

Omdat ik niet niet veel wil opeisen/zeuren aan zijn hoofd heb ik ook juist niet gezegd dat ik het niet ok vond, want ik weet dat hij daarvan geniet.. Vind het zo lastig die balans te vinden..Dan meld je het vanavond na de film als jullie een leuke avond hebben gehad gewoon in een relaxe sfeer dat je het eigenlijk best moeilijk vindt.
@ Vl43inder: dat hij het zelf bedenkt.. maar ik weet het, dat moet ik niet doen. Nu zit ik sjaggie te wezen (nu al minder dankzij jullie hoor) terwijl hij van niets weet.
Ik zou me niet zo druk maken. Als hij zo komt en jullie gaan lekker een avondje uit samen, ben je het zo weer vergeten.
Hij belt en hij vraagt of je het erg vindt. Jij zegt van niet, dus zo heel erg veel valt hem niet te verwijten.
quote:Schaapje85 schreef op 12 juni 2010 @ 18:51:

Heb niets in huis en film kan niet later. Hoop dat hij het niet te laat maakt en we nog kunnen gaan. Anders is dat misschien ook voor mij een goede les om het de volgende keer wel aan te geven. Ik ben wat gestructureerder dan hij en dat merk ik wel vaker..Zeker goed om je teleurstellingen aan te geven. Zolang je die zaken als dat maar op het juiste moment aangeeft. Zonder te verwijten of te manipuleren. Beste timing is op het moment dat jullie het heel gezellig hebben. Althans dat is mijn ervaring.
Maar schaapje, mijn vriend is ook zo'n vogel (lieve uiteraard ). Ik gun hem zijn eigen ding, zolang ik maar weet waar ik aan toe ben.

Als hij besluit erg laat thuis te komen, geef ik aan dat ik dan dus niet op hem wacht met eten. Vervolgens bedenkt ie dan of het wel of niet handig is.

Zolang je niet zit te wachten zonder duidelijkheid, is er niets aan hand toch? Kan jij gewoon je ding doen.
@floor72: hij vroeg of het nog kon, ik zei dat hij het zelf moest weten.. Maar ik had beter kunnen zeggen dat het wel krap werd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven