Ben ik een zeur?

12-06-2010 18:41 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Graag even jullie mening.

Ik heb sinds een jaar een lieve vriend en we hebben een leuke relatie, weinig problemen.

Alleen erger ik me soms (zoals nu) een bepaalde dingen, hier een voorbeeld:

Vanavond gaan we uit eten en naar de bios (film is 2130 uur). HIj moest vandaag werken tot 1715, zou nog een biertje doen met collegae en rond 1830 thuis zijn. Nu belt hij net dat zijn werk uitliep en vraagt of hij nog een biertje kan doen. Dit vind ik niet zo leuk, want het betekent dat we pas later gaan eten (en dus sneller moeten eten voor de film). Terwijl ik me verheug op een relaxt avondje..(ik heb een erg vervelende week gehad).

Wat vinden jullie hiervan? Het liefst zou ik willen dat hij zelf bedenkt dat hij dan beter niet meer kan gaan drinken..
@salineXL: ik zit nu wel te wachten en heb geen idee hoe laat hij nou komt.. maar dat had ik dus ook moeten vragen..
Laat gaan wijffie..echt laat gaan, je maakt je zelf gek voor niks...

Hoe meer jij je nu ontspant...hoe beter het gaat worden vanavond...echt geloof me

Keep that in mind!
Tja, ik zeg het gewoon in dit soort situaties, vroeger zei ik ook "ja" en zat me vervolgens de hele avond te ergeren.

Nu zou ik iets zeggen als: "tuurlijk geen probleem, we zouden alleen zo en zo laat gaan eten i.v.m. de film, red je dat, of moet ik even iets anders regelen". (eventueel met toevoeging dat ik me wel had verheugd op een rustig etentje)

Negen van de tien keer zegt mijn vriend: " owjaah, dat is waar, dat wordt dan wel erg krap! Had ik niet aan gedacht, ik kom er zo aan."

Meestal is het bij hem gewoon dat ie tijd en bepaalde situaties anders inschat, maar ja, als ik niets tegen hem zeg kan ik hem ook niet kwalijk nemen. Hij denkt dat ie het goed doet. Weinig mannen die bewust lang in de stad blijven hangen om zo een gezellige avond met hun vriendin te verzieken....
Ik wil ook een motto
quote:Schaapje85 schreef op 12 juni 2010 @ 18:52:

@ Vl43inder: dat hij het zelf bedenkt.. maar ik weet het, dat moet ik niet doen. Nu zit ik sjaggie te wezen (nu al minder dankzij jullie hoor) terwijl hij van niets weet.

Kijk ik snap dat als dit vaker voorkomt op deze manier dat je het zat bent. Jullie verschillen waarschijnlijk structureel in deze dingen begrijp ik? Jij alles plannen, hij niet ?

Hoe dan ook, om te voorkomen dat dit een Big Frustration gaat worden in jullie relatie: Gewoon een keer ter sprake brengen op een goed moment, wanneer er geen spanningen zijn, maar een fijne sfeer.
Precies, als dat voor jou een "voorwaarde" is, moet je zelf zorgen dat je die organiseert.

Jij hebt dat nodig, niet jouw vriend.

Nu kies je er eigenlijk zelf voor om te wachten.
Zoals imikgirl het omschrijft gaat het hier ook. Prima toch, om het zo aan te pakken?
@imikgirl: klopt wel wat je zegt inderdaad.

@leefnu: kan het inderdaad beter ter sprake brengen. Misschien wel vanavond, we krijgen eigenlijk nooit ruzie maar spreken gelijk alles uit en daarna is het weer prima. Ben ik ook van dit gevoel af en is de avond prettiger.
Gewoon relaxt uit eten gaan en dan maar 'n dvdtje op als je thuiskomt. Als je moet schrokken tijdens 'n etentje om de bios nog te kunnen halen, denk ik dat dat geen succes gaat zijn.
Zal ik hem smsen hoe laat hij er ongeveer is en of het nog handig is dat we gaan eten ergens of we even snel iets thuis naar binnen moeten werken?
Ja als jij dat graag wilt weten zou ik dat vragen. Kan niet beoordelen of dat voor jullie per sms handig is of beter is om even te bellen.

Dan wel zonder verwijten he!
Of je opent een topic en dan kom je de tijd ook wel door toch?

Ik zou het meteen gezegd hebben.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
lol @ chica, maar klopt wel..

Meiden, bedankt voor jullie advies, ik ga er een leuke avond van maken!
Ehm, zou niet sms-en, als hij even z'n bliepje niet hoort, zit jij je te frustreren waarom ie niet terug sms't!

Ik hoop dat je alsnog een fijne avond hebt, misschien plannen wijzigen, en lekker lang uit eten gaan en een (stads)wandeling maken i.p.v. haasten naar de bios.
Ik wil ook een motto
Good 4 you en volgende keer meteen open overleggen!

Veel plezier vanavond!
Mooi! Fijne avond! Ga ik nu ook naar beneden voor een leuke avond met mijn vriend :-)
Ik wil ook een motto
Veel plezier meid!
Ik plaats hem toch maar weer hier, dit is hét advies voor vrouwen:

http://www.youtube.com/watch?v=dQDQ7X6A ... re=related
quote:Vl43inder schreef op 12 juni 2010 @ 18:44:

[...]

Wen er maar aan dat anderen niet weten hoe jij je voelt zolang je dat niet expliciet zegt, ook je partner niet.

Hij belt toch? Je kan toch "Nee" zeggen? Zolang jij "ja" zegt en verwacht dat ie "nee" doet vind ik je een zeur.Dat dus, meteen zeggen dat je het niet zo leuk vindt. Achteraf erover gaan siepen, dat is pas zeuren!
quote:Schaapje85 schreef op 12 juni 2010 @ 18:52:

@ Vl43inder: dat hij het zelf bedenkt.. maar ik weet het, dat moet ik niet doen. Nu zit ik sjaggie te wezen (nu al minder dankzij jullie hoor) terwijl hij van niets weet.

Je hebt hier alleen jezelf mee. Hij belt nota bene om te vragen of hij iets langer kan wegblijven en dan is het nog niet goed genoeg. Lijkt me heel vermoeiend.

Als je wil dat hij op een bepaalde tijd thuis is, zeg dat dan. Hij is niet helderziend en kan niet ruiken wat jij wil.
Ik had zo'n ex die het dan vroeg en als ik dan nee ergens op zei dan deed hij alsnog waar hij zelf zin in had. Dus ik zei dan op een gegeven moment waarom vraag je het eigenlijk nog.. je doet toch alleen waar je zelf zin in hebt.

Een van de redenen waardoor er aan die relatie een einde is gekomen. Zie ik bij jou niet zo snel gebeuren maar ik pas ervoor om het nog eens mee te maken.

Ik was nog jong maar uiteindelijk wel acht jaar in zo'n relatie gezeten.

Heb er veel van geleerd en weet nu dat ik bepaalde dingen niet meer ga pikken.

Ik vind dat je wel duidelijker mag zijn. Je kan toch best zeggen hey we zouden uit eten dus ik heb liever dat je zo naar huis komt, anders wordt het wel erg krap qua tijd. Dan gaat ie toch een andere keer wat langer na zitten als jullie niks hebben gepland.

het gaat er in een relatie niet om dat je niet je eigen dingen mag doen, zolang het maar voor beide leuk is. En afspraak is afspraak vind ik.

Maar je komt nu nogal afwachtend over. Je mag toch best iets zeggen. Ik denk dat hij er helemaal geen erg in heeft.

Wat is dat toch met mannen en die tijdsinschatting haha.

Bij mijn ex was het een ander verhaal hoor die ging gewoon altijd over mijn grenzen heen.

Dus dat nooit weer.
En Schaapje85, is het nog gelukt vanavond ?
Door jouw toestemming te vragen, wil hij jou medeverantwoordelijk maken voor een avond die anders loopt dan gepland.

Niet doen. Als hij belt met die vraag, wijs hem dan op de gevolgen van zijn plan. Een mindere avond met jou dus.

Laat hem zelf beslissen.
Ik zou er niet zo moeilijk over doen....ik zou wel vragen aan hem om bijv. uiterlijk zo laat thuis te zijn. Hij blij, ik blij omdat ik weet hoe laat ik hem kan verwachten. Desnoods zou ik zelf alvast even eten als ik erg honger zou hebben.

Elkaar een beetje vrijheid geven in een relatie is erg prettig.
quote:Nova78 schreef op 13 juni 2010 @ 22:28:

Ik zou er niet zo moeilijk over doen....ik zou wel vragen aan hem om bijv. uiterlijk zo laat thuis te zijn. Hij blij, ik blij omdat ik weet hoe laat ik hem kan verwachten. Desnoods zou ik zelf alvast even eten als ik erg honger zou hebben.

Elkaar een beetje vrijheid geven in een relatie is erg prettig.

precies. Hij belt........jij had ook kunnen zeggen dat het te krap wordt. Dan geeft hij zelf wel aan hoe hij dat zelf ziet.

Hij denkt nu eenmaal anders als jij.

Als ik mijn vriendin voor zoiets bel....en zij zegt dat ze dan denkt dat we in tijdnood komen, leg ik uit hoe ik dat zie en op zal lossen, of ik pas ter plekke mijn plan weer aan.

In dit geval heeft hij niets fout gedaan...je had gewoon wat beter moeten communiceren.
Mijn man zou dit ook zo kunnen doen hoor, zonder zich van enig kwaad bewust te zijn ('kwaad' is ook wel wat overdreven). Joh, ik maakte me vroeger ook druk om dit soort zaken. Nu tel ik tot tien en denk 'wat heerlijk dat hij lol heeft, ik ga een vriendin bellen en die film komt wel'. Een beetje meer loslaten en flexibel opstellen doet wonderen, echt waar! Neem het zoals het komt, dat is enorm bevrijdens. Dus diep inademen en even goed om jezelf en de situatie lachen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven