de Libelle
dinsdag 1 juni 2010 om 12:14
quote:Arthemis schreef op 01 juni 2010 @ 12:07:
Ik vind het toch knap dat de libel sinds de oprichting van l****** (ja, het tijdschrift dus) voor eeuwig bekend staat als een libelle
Zowel het woord Libelle als Libel wordt gebruikt als benaming voor dit sierlijk insekt.
Libellenonderzoekers geven wel de voorkeur aan de naam "Libel"
Waarom?
Ik weet het wel, mogelijk iets van associatie hebben met ....?
Ik vind het toch knap dat de libel sinds de oprichting van l****** (ja, het tijdschrift dus) voor eeuwig bekend staat als een libelle
Zowel het woord Libelle als Libel wordt gebruikt als benaming voor dit sierlijk insekt.
Libellenonderzoekers geven wel de voorkeur aan de naam "Libel"
Waarom?
Ik weet het wel, mogelijk iets van associatie hebben met ....?
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
dinsdag 1 juni 2010 om 14:03
dinsdag 1 juni 2010 om 14:32
donderdag 3 juni 2010 om 14:55
donderdag 3 juni 2010 om 15:10
En toch vind ik het jammer. Het zijn echte pioniers... de eerste beestjes die in je nieuwe vijver komen. 's Morgens als de warme lentezon doorbreekt kruipen ze uit het water om op te drogen op een blaadje van een waterplant en als ze droog zijn vliegen ze weg. Talloze mooigekleurde waterjuffers en libelles hebben we zo in onze tuin gehad. Mooi om naar te kijken hoor!
Maar goed, bij mn nieuwe huis komt vanzelf weer een nieuwe vijver... dus dan komen ze vast vanzelf weer!
Maar goed, bij mn nieuwe huis komt vanzelf weer een nieuwe vijver... dus dan komen ze vast vanzelf weer!