Bedankt lijstje
dinsdag 15 juni 2010 om 20:42
Elke maand maak ik op me weblog een bedanktlijstje? Een wat? Een bedanklijstje. Het viel me op dat mensen wel een verlanglijstje maken maar nooit eens een lijstje van waar je dankbaar voor bent. En nu dacht ik; laat ik hem eens hier publiceren.
Mijn bedanktlijstje voor de afgelopen maand!:
Vrijgezellenfeest van Choco!Bruiloft van Choco!Mijn bed! (elke maand in me lijstje, WAT EEN HEERLIJK BED!!Mijn vrienden (ook elke maand in me bedanklijstje!Mijn huisje (moet er over 2 weken uit!! HELP!Leerding (veel geleerd de afgelopen maand over van alles en nog wat)Mijn printer die weer werkt!Mooi weer! Heerlijk in het vondel gezetenMijn nieuwe MP3-spelerTerugkomst van een vriendin die een half jaar weg wasMijn werkEn als laatste, Dit forum, tot nu toe erg leuk!Nou ben ik wel benieuwd waar jullie nou afgelopen maand dankbaar voor zijn!
Mijn bedanktlijstje voor de afgelopen maand!:
Vrijgezellenfeest van Choco!Bruiloft van Choco!Mijn bed! (elke maand in me lijstje, WAT EEN HEERLIJK BED!!Mijn vrienden (ook elke maand in me bedanklijstje!Mijn huisje (moet er over 2 weken uit!! HELP!Leerding (veel geleerd de afgelopen maand over van alles en nog wat)Mijn printer die weer werkt!Mooi weer! Heerlijk in het vondel gezetenMijn nieuwe MP3-spelerTerugkomst van een vriendin die een half jaar weg wasMijn werkEn als laatste, Dit forum, tot nu toe erg leuk!Nou ben ik wel benieuwd waar jullie nou afgelopen maand dankbaar voor zijn!
dinsdag 15 juni 2010 om 20:57
Leuk idee! Ik ben deze maand dankbaar voor:
- mijn goede gezondheid
- mijn lieve familie vrienden
- het vooruitzicht op mijn leuke nieuwe baan
- het zonnetje
- mijn nieuwe tas
- dat ik mijn stoppen met roken poging volhoud
- mijn onafhankelijkheid
Voldoende voor een maand toch?
- mijn goede gezondheid
- mijn lieve familie vrienden
- het vooruitzicht op mijn leuke nieuwe baan
- het zonnetje
- mijn nieuwe tas
- dat ik mijn stoppen met roken poging volhoud
- mijn onafhankelijkheid
Voldoende voor een maand toch?
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
dinsdag 15 juni 2010 om 21:01
* Viva, vandaag werd ik gemaild dat ik parfum had gewonnen met het invullen van een enquete, mijn hele dag goed!
* de dagjes aan zee dankzij het goede weer
* ons huis waarin (bijna) alles goed functioneert en wat steeds meer eigen wordt
* ook mijn bed inclusief superdonzig dekbed en drieduizend zachte kussens
* mijn lijntje dat ik na het 10 kilo afvallen zo goed in stand hou, geniet elke dag van mijn platte buik
* elke ochtend dankbaar voor de uitvinding koffie
* de tandarts die mij geholpen heeft bij die gruwelijke tandpijn
* de dagjes aan zee dankzij het goede weer
* ons huis waarin (bijna) alles goed functioneert en wat steeds meer eigen wordt
* ook mijn bed inclusief superdonzig dekbed en drieduizend zachte kussens
* mijn lijntje dat ik na het 10 kilo afvallen zo goed in stand hou, geniet elke dag van mijn platte buik
* elke ochtend dankbaar voor de uitvinding koffie
* de tandarts die mij geholpen heeft bij die gruwelijke tandpijn
dinsdag 15 juni 2010 om 21:20
Me is een aanwijzend voornaamwoord. Als je me gebruikt is dat dus in een zin waarin je voor je zou kunnen zien dat iemand "wijst". Als in: Heb je me in de stad zien lopen gisteren? Bij het woordje me kan iemand dan naar zichzelf wijzen.
Mijn is een bezittelijk voornaamwoord. Je gebruikt het om bezit aan te geven als in: van mij. Bijvoorbeeld: Dit is mijn boek en dat is jouw boek.
Als je dus wilt zeggen dat iets van jou is gebruik je mijn en niet me: Mijn weblog, mijn moeder.
*Schrijf de aantekening maar even over, dan gaan we daarna verder met de opdracht.*
Mijn is een bezittelijk voornaamwoord. Je gebruikt het om bezit aan te geven als in: van mij. Bijvoorbeeld: Dit is mijn boek en dat is jouw boek.
Als je dus wilt zeggen dat iets van jou is gebruik je mijn en niet me: Mijn weblog, mijn moeder.
*Schrijf de aantekening maar even over, dan gaan we daarna verder met de opdracht.*
dinsdag 15 juni 2010 om 21:23
On-topic!
Ik ben dankbaar voor/dat:
* Mijn lieve, geweldige, geduldige vriend die heel veel met te stellen heeft gehad tijdens mijn afstuderen en sollicitatie.
* Ik ben afgestudeerd en ben aangenomen bij mijn droom baan.
* Het zomer is.
*Mijn beste vriendje de kracht weer heeft gevonden om verder te studeren na een moeilijke tijd.
* Mijn ouders die me altijd steunen.
Ik ben dankbaar voor/dat:
* Mijn lieve, geweldige, geduldige vriend die heel veel met te stellen heeft gehad tijdens mijn afstuderen en sollicitatie.
* Ik ben afgestudeerd en ben aangenomen bij mijn droom baan.
* Het zomer is.
*Mijn beste vriendje de kracht weer heeft gevonden om verder te studeren na een moeilijke tijd.
* Mijn ouders die me altijd steunen.
dinsdag 15 juni 2010 om 21:24
quote:elninjoo schreef op 15 juni 2010 @ 21:19:
[...]
Verloedering van 't huidige onderwijs als je dat niet eens weet. Vind 't zo dom en ongeschoold overkomen dat ge-me de hele tijd.Of het verloedering is van het onderwijs weet ik niet. Ik heb leerlingen die hun naam niet (nooit!) met een hoofdletter schrijven. En leerlingen die de d/t regels nooit zullen snappen. Sommige mensen leren bepaalde dingen gewoon nooit omdat ze het niet op kunnen nemen of omdat ze de theorie niet toe kunnen passen in de praktijk.
[...]
Verloedering van 't huidige onderwijs als je dat niet eens weet. Vind 't zo dom en ongeschoold overkomen dat ge-me de hele tijd.Of het verloedering is van het onderwijs weet ik niet. Ik heb leerlingen die hun naam niet (nooit!) met een hoofdletter schrijven. En leerlingen die de d/t regels nooit zullen snappen. Sommige mensen leren bepaalde dingen gewoon nooit omdat ze het niet op kunnen nemen of omdat ze de theorie niet toe kunnen passen in de praktijk.
dinsdag 15 juni 2010 om 21:26