curettage

16-06-2010 10:04 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vorige week heb ik een echo laten maken en toen bleek dat het hartje niet meer klopte. Morgen moet ik naar het ziekenhuis. Dan word ik gecuretteerd onder plaatselijke verdoving. Gelukkig mag mijn man erbij aanwezig zijn! Wie heeft er ervaring met curettage onder plaatselijke verdoving? Het zal mij veel helpen.
Ik zou voor een roesje gaan.. Je wordt na 10 minuten weer wakker en je hoeft er niks van mee te krijgen. Vind je dat niet prettiger?
quote:Michelle90 schreef op 16 juni 2010 @ 10:09:

Ik zou voor een roesje gaan.. Je wordt na 10 minuten weer wakker en je hoeft er niks van mee te krijgen. Vind je dat niet prettiger?Als ik onder narcose wilde dan moest ik nog een paar weken wachten. Ik wil dat het vruchtje er zo snel mogelijk uit gaat. Vandaar dat het onder plaatselijke verdoving gaat.
Ik weet er van dat ze een verdoving zetten in de baarmoedermond en er dan met een soort van zuigertje het vruchtje weghalen. Ik vond het ondanks de verdoving nog pijnlijk.

Succes!
Vandaar, maar narcose is heel iets anders als een roesje hoor. Voor narcose moet je ook naar een anesthesist en voor een roesje niet. Maar misschien ligt dat aan het ziekenhuis.

Wel een hele vervelende situatie. Ik heb zelf geen evaring met plaatselijke verdoving, een vriendin wel en die had er geen problemen mee. Wel heel fijn dat je man meekan.

Sterkte in iedergeval!
Ik zou nog even een ander ziekenhuis proberen als ik jou was, als je liever geen plaatselijke verdoving hebt.

Ik kreeg een curettage onder narcose van een anesthesist en ik kon al de volgende dag terecht
-
poeszie wijzigde dit bericht op 16-06-2010 10:18
Reden: verkeerd gewijzigd
% gewijzigd
Jeetje Flower, wat ongelofelijk balen!

Ik ben 2x gecurreteerd maar allebei de keren met een roesje. Dat vond ik erg meevallen. Kan je helaas geen ervaringen geven met plaatselijke verdoving.

Veel sterkte, hoop dat het allemaal snel achter de rug is!
Stay with me, let\'s just breathe.
Ik heb alleen ervaring met curretage met een roesje. Dat viel erg mee. Sterkte ermee.
Ik heb een curettage gehad met een ruggeprik. Niet helemaal hetzelfde als wat er bij jou zal gebeuren, maar overeenkomst is wel dat ik de curettage enigszins bewust heb meegemaakt. Bij mij was dat een bewuste keuze: het leek mij 'hanteerbaarder' om er wel iets van mee te krijgen dan om onder zeil te gaan en weer bij te komen als alles achter de rug was: dat was het dan.

De meeste vrouwen maken een andere keuze, maar voor mij was dit goed. Vantevoren was ik gewaarschuwd dat de geluiden van het afzuigen die je hoort erg akelig konden zijn. Ik vond dat meevallen: minder erg dan bij de tandarts als die je tanden schoonmaakt.

Iedereen die bij de curettage aanwezig was, was erg sympathiek, en ik kreeg wel genoeg informatie om een beetje te weten waar ik aan toe was, maar niet de precieze details - en dat was ook precies waar ik bij het begin van de ingreep om gevraagd had.

Mijn verloskundige heeft me wel heel bewust doorgestuurd naar een ziekenhuis waar ik snel terecht kon. Als je heel erg opziet tegen de ingreep onder lokale verdoving, zou je kunnen nadenken over een ander ziekenhuis. Dat betekent dan wel weer langer wachten.

Mag je partner mee? Bij mij kon dat niet, maar ik had het wel erg prettig gevonden als dat wel gekund had.
Niet goed gelezen: je man mag erbij zijn.

Dat lijkt me echt een heel groot voordeel. Bij een narcose ga je alleen naar de OK en ben je ook nog even alleen op de uitslaapkamer. Ik vond dat persoonlijk nog het vervelendst van de hele ingreep: het zou erg fijn geweest zijn om het niet alleen te doen.
Sterkte Flower! Ik heb het 4 weken geleden meegemaakt. Valt niet mee allemaal.

Ik had overigens wel een roesje / narcose (ik weet het verschil eerlijk gezegd niet) en heb dus echt nergens last van gehad.

Ik weet wel van een vriendin die het onder plaatselijk verdoving heeft ondergaan, dat het wel pijnlijk was. Maar dat kan natuurlijk ook per persoon verschillen.

Overigens vind ik het vreemd dat ze bij jou alleen de plaatselijke verdoving 'aanbieden'. Daar was bij mij helemaal geen sprake van, ik denk dat ik er uitdrukkelijk om had moeten vragen. Volgens mij is een roesje / narcose vrij 'standaard' bij een curettage.

In ieder geval heel veel sterkte morgen! Fijn dat je man erbij mag zijn.
Hier 2x curettage onder narcose, kon ter plekke geregeld worden, dus vind het wel raar dat jij er weken op zou moeten wachten...

(Sterker nog, bij ons was er niet eens de vraag of ik een narcose of roesje zou krijgen, standaard-procedure is narcose.

Ik vond volledige narcose erg prettig, je gaat onder zeil en 10 minuten word je weer wakker. Ook geen enkele bijwerking van de narcose gemerkt.)

Maar als jullie het prettig vinden dat je man er bij is, en je er verder niet tegenop ziet, is plaatselijke verdoving natuurlijk wel de eerste keus.

Hoe dan ook, veel sterkte!

Mocht je meer lotgenoten zoeken: Zie topic "Weer verder na een miskraam".
Vraag alsjeblieft voor curretage onder narcose, het is allemaal al erg genoeg.....

Ik heb 2 keer een curretage gehad, beiden onder narcose.

Bij mij wilden ze het juist niet onder plaatselijke verdoving doen, het schijnt niet prettig te zijn en dat wilden ze me besparen.

Ik was enorm angstig voor het hele gebeuren en heb de eerste keer een kalmerend goedje gekregen, dit hielp heel goed.

moet er wel bij zeggen dat het allebei spoedcurretages waren.
quote:poppedotje schreef op 16 juni 2010 @ 11:06:

Vraag alsjeblieft voor curretage onder narcose, het is allemaal al erg genoeg.....

Ik heb 2 keer een curretage gehad, beiden onder narcose.

Bij mij wilden ze het juist niet onder plaatselijke verdoving doen, het schijnt niet prettig te zijn en dat wilden ze me besparen.

Ik was enorm angstig voor het hele gebeuren en heb de eerste keer een kalmerend goedje gekregen, dit hielp heel goed.

moet er wel bij zeggen dat het allebei spoedcurretages waren.Wat verschrikkelijk: 2x curettage! Ik had ook graag de curettage onder algehele narcose. De gyno vertelde dat ik daarop een paar weken moest wachten. Het blijkt dat het hartje van het vruchtje al 3 weken niet meer klopte. Een 'spontane' miskraam laat dus erg op zich wachten. Daarom heb ik ervoor gekozen om het onder plaatselijke verdoving te doen. Ik hoop maar dat het zo snel mogelijk voorbij is en we dit hoofdstuk kunnen afsluiten en ons weer kunnen richten op de toekomst.
Lieve Flower, tuurlijk wil je dit zo snel mogelijk achter de rug hebben! Dat had ik ook, toen ik wist dat het hartje niet meer klopte.

Maar heel eerlijk gezegd twijfel ik een beetje aan jouw gynaecoloog. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze je een paar weken laten wachten in het ziekenhuis. Ik kon echt meteen terecht, en ik was geen spoedgeval.

Ik hoop dat het je meevalt!
Ik vind het maar raar, dat ze je zo lang laten wachten vanwege de narcose...

Nou was ik 2x wel een "spoedgeval", maar dan nog was er niet eens een vraag over het hoe of wat. Narcose it is.

Als je zelf graag narcose hebt (en dat snap ik heel goed, ik zou het niet bewust mee willen maken!), zou ik daar op staan...

Lukt het niet, dan hoop ik dat het heel erg meevalt morgen!!

Sterkte!
Het hangt echt heel erg af van het ziekenhuis hoe lang je moet wachten. In het academisch ziekenhuis hier dichtbij moet je ook erg lang wachten, in een ander ziekenhuis in de buurt kan het veel sneller.

Flower, sterkte. Het duurt gelukkig maar heel kort. Hopelijk kan je man je erdoorheen helpen.
Flower, heb in maart een curettage gehad. Ook ik heb narcose gehad. Mij is de curettage daarom erg meegevallen. In het ziekenhuis waar ik ben gecuretteerd gebeurd het altijd onder narcose. De hele situatie is toch al verdrietig genoeg!

Sterkte met alles en een knuffel.
Flower, ik zou als ik jou was ook een ander ziekenhuis bellen. Belachelijke keuze tussen paar weken wachten of plaatselijke verdoving. Je wilt toch beiden niet. Ik heb paar jaar geleden een curretage gehad onder narcose en de ingreep zelf stelt niet veel voor maar moet er niet aan denken de geluiden te horen. Binnen nu en een paar dagen zal ik weer een curretage krijgen, die is vandaag aangevraagd. Geen spoed maar ze laten me zo snel mogelijk er tussen omdat het al vervelend genoeg is. Zou dus even een rondje bellen in jouw geval

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven