Voetballende kinderen

16-06-2010 15:30 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat iedereen nu gaat denken dat ik zo'n zeikwijf ben die niets anders te doen heeft, maar ik begin nu echt radeloos te worden dus vraag ik om jullie advies/tips.

Bij ons voor de deur ligt een grasveldje wat voortdurend gebruikt wordt door voetballende kinderen. En gelijk hebben ze, maar het gaat er zoooo vreselijk hard aan toe dat ik bang ben dat het een keer fout gaat.

Ze schieten continu (uren achter elkaar) keihard op een door hun verzonnen doel. Dit doel bestaat uit twee bomen met pal daarachter (stoepbreedte) het huis van ons en de buren. Je moet wel een hele goede keeper zijn wil die bal dus niet een aantal keren per dag op ons raam of die van de buren komen. En dan heb ik het nog niet eens over de deuken in de auto's....

We hebben al een aantal keren vriendelijk gevraagd of het wat zachter zou kunnen, maar daar reageren ze niet op.

Iemand een idee hoe we hier mee om moeten gaan? Ik ben zo bang dat ik straks een keer thuis kom en het raam eruit ligt.
Ik begrijp je frustraties heel goed. Ik begrijp dat het een grasveldje is, dat gebruikt wordt als voetbalveldje?

Of is het een voetbalveldje???

Als het officieel geen voetbalveldje is, zou je, samen met de kinderen en eventueel andere omwonende, je bij de gemeente sterk maken voor een officieel voetbalveldje, met doelen (pannaveldje). Lijkt me voor jullie rustiger en voor de kinderen prettiger....
Wijkagent?
Ik vind je geen zeikwijf, want je kunt gewoon last hebben van spelende kinderen. Kun je niet eens bij de "eigenaar" van het veldje vragen of ze er wat struikjes planten? Of aangeven dat je (eventueel samen met de buren) wat plantjes in het gras wil zetten?

Dan "ontmoedig" je de kinderen, want echt lekker trappen is het niet in een aarde-veld wat luchtig is omgespit en volgeplant met wat bloeiende bodembedekkers.....
Viva la vida
Denk niet dat je een zeikwijf bent, ken het van vroeger toen ons huis als doel gebruikt werd.

Misschien is het een optie om een net te spannen tussen die 2 bomen, kids kunnen voetballen, en staat er geen goede keeper in het doel, houd het net die bal tegen.

Anders weet ik het ook niet, aangezien je aangeeft dat ze oostindisch doof zijn.

Succes
Nog een keer overleggen, anders bal afpakken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
een voetbal net tussen de bomen spannen...heb je de bal in ieder geval niet tegen de ramen aan
@Nouschi: dan belt zon kindje pappa of mamma, die komt even gezellig verhaal halen (waar je het gore lef vandaan haalt om....) of je krijgt de politie op je dak wegens het wederrechtelijk ........ Neh. Afpakken geeft narigheid.
Viva la vida
Wij hebben hetzelfde en mijn buurvrouw kreeg een bal met harde snelheid tegen het hoofd en was dus echt even knock out.

Nu zeggen we geregeld dat ze in de lengte moeten gaan spelen, zo staan de doeltjes ook opgesteld, meestal wordt ernaar geluisterd.
Oh ja vreselijk! Buiten spelende kinderen, het zou verboden moeten worden!

Laat die koters toch lekker rustig thuis achter de pc zitten das veel beter
Regel twee doelen met de hele buurt en klaar ben je.
Tip van Maansa is een goeie.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Vraag aan de gemeente of ze doeltjes neer kunnen zetten, die dan zo worden geplaatst dat ze als ze mis schieten dit geen overlast veroorzaakt. Of kan dat niet ivm ligging veldje?
quote:mamalief schreef op 16 juni 2010 @ 15:41:

Oh ja vreselijk! Buiten spelende kinderen, het zou verboden moeten worden!

Laat die koters toch lekker rustig thuis achter de pc zitten das veel beter Het gaat ook niet om "buitenspelende kinderen" maar om kneiterhard geschoten voetballen. Als jij er geen probleem mee hebt.... heb je een grasveld voor je deur waar ze heen kunnen/
Viva la vida
quote:ndh86 schreef op 16 juni 2010 @ 15:35:

Ik vind je geen zeikwijf, want je kunt gewoon last hebben van spelende kinderen. Kun je niet eens bij de "eigenaar" van het veldje vragen of ze er wat struikjes planten? Of aangeven dat je (eventueel samen met de buren) wat plantjes in het gras wil zetten?

Dan "ontmoedig" je de kinderen, want echt lekker trappen is het niet in een aarde-veld wat luchtig is omgespit en volgeplant met wat bloeiende bodembedekkers.....

ik denk dat je beter bij de gemeente kunt vragen om een paar doeltjes ipv een heel speelveld om zeep te helpen.

Want waar denk je dat ze gaan voetballen als het veld een siertuin geworden is? Juist, gewoon op straat en dat geeft zo mogelijk meer overlast en is nog onveilig ook.
Dat idee van een net tussen de bomen is echt een superplan! Ik zal eens even op zoek gaan...

Ik heb dan toch ook maar de wijkagent gebeld, maar vond het wel vervelend om te doen. Het voelde een beetje als klikken en begon zo verdacht veel op mijn moeder te lijken

En inderdaad het gaat echt niet om gewoon buitenspelen. Als ze gewoon lekker aan het dollen waren met de bal kan ik daar alleen maar van genieten. Dit is respectloos omgaan met mensen. Als er iemand voorbij loopt schieten ze ook net zo hard zonder even te wachten tot diegene voorbij is.
Oja, het gaat idd om een gewoon grasveldje en geen voetbalveldje. Zo'n pannaveldje, daar hebben we er drie van op loopafstand dus de gemeente heeft z'n best al gedaan. Er zijn alleen veel te veel kinderen die daar gebruik van willen maken, dus die zitten altijd al vol.
Idee voor herinrichting?

Viva la vida
Hahaha die is leuk! Ik had zelf al bedacht om een zak hondenpoep te verzamelen en uit te strooien, maar dat gaat zo stinken in de zomer hè hihihihi
Laat Rakker maar lekker mee voetballen.

Met de wijkagent praten is echt geen klikken hoor. Hij of zij kan je misschien goede tips geven zodat je misschien idd een doel kunt krijgen voor op het veld.

Pannaveld is leuk, maar dat is toch meestal met hoge hekken er omheen? Bij mijn oude wijk leverde dat veel gezeik op, omdat mensen zo'n hok zo lelijk vonden...
Goh mijn buurvrouw ook op viva?

Wij hebben hier hetzelfde. En overbuurvrouw stookt de halve buurt tegen ons op omdat wij haar monsters niet voor laten voetballen. Dat dat best mag, maar de bal niet met lomp geweld uit onze tuin gehaald moet worden wil er bij haar niet in. Nee mevrouw maakt m'n vriend ook nog even voor leugenaar uit als hij ontkent dat hij hun bal wil afpakken of lek steken, want haar monsters zeggen dat en die liegen niet!

Hoop dat je iets via de wijkagent kunt regelen, wij schakelen die nu ook voortaan in als het weer eens te lomp gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven