Foto bewerken help
woensdag 16 juni 2010 om 19:51
Lieve forummers,
Mijn vriend is binnekort jarig en wil hem het volgende kado geven, een vergrote foto (zwart/wit) met hemzelf en/tussen de soprano's ( daar is hij gek van), aangezien wij binnekort gaan verhuizen en hij zijn eigen kamer daar heeft leek me dat een mooi kado. Alleen ik kom er niet uit hoe ik dit moet doen, kan iemand mij helpen??
groetjes
Mijn vriend is binnekort jarig en wil hem het volgende kado geven, een vergrote foto (zwart/wit) met hemzelf en/tussen de soprano's ( daar is hij gek van), aangezien wij binnekort gaan verhuizen en hij zijn eigen kamer daar heeft leek me dat een mooi kado. Alleen ik kom er niet uit hoe ik dit moet doen, kan iemand mij helpen??
groetjes
woensdag 16 juni 2010 om 20:14
quote:mimootje schreef op 16 juni 2010 @ 20:10:
dan zijn ze niet meer compleet........
of je moet een liggende (op de grond liggend) foto hebben dan kan je die eronder shoppen?
Klein hoofdje erbij rechts achter die oude man?
ik zou overigens gewoon een mooie poster geven. Mij maak je namelijk niet heel blij met een poster met mijn eigen hoofd erop.
dan zijn ze niet meer compleet........
of je moet een liggende (op de grond liggend) foto hebben dan kan je die eronder shoppen?
Klein hoofdje erbij rechts achter die oude man?
ik zou overigens gewoon een mooie poster geven. Mij maak je namelijk niet heel blij met een poster met mijn eigen hoofd erop.
woensdag 16 juni 2010 om 20:15
woensdag 16 juni 2010 om 20:15
of je maakt de totaalfoto breder dan de plaat van de sopranos. Maak de foto van je vriend zwart wit zodat het lijkt op de foto van de sopranos.
(om dit goed te doen, kun je het beste iemand met PS skills vragen om de foto die lichte sepia zweem te geven en het contrast te verhogen zodat zijn foto ook onderin overloopt naar zwart)
Knip je vriend uit de eigen foto en plaats hem links bij de rest terwijl hij een tikkeltje groter is dan de meest rechtse persoon.
Om de achtergrond gelijk te houden, knip je de sopranos ook uit en maak je een nieuwe achtergrondlaag.
In de achtergrond laag zet je een gradient (verloop). en voila het is net echt.
het probleem is dat het lastig is om dit allemaal zo netjes te doen dat het er strak uit ziet.
Maar succes!
(om dit goed te doen, kun je het beste iemand met PS skills vragen om de foto die lichte sepia zweem te geven en het contrast te verhogen zodat zijn foto ook onderin overloopt naar zwart)
Knip je vriend uit de eigen foto en plaats hem links bij de rest terwijl hij een tikkeltje groter is dan de meest rechtse persoon.
Om de achtergrond gelijk te houden, knip je de sopranos ook uit en maak je een nieuwe achtergrondlaag.
In de achtergrond laag zet je een gradient (verloop). en voila het is net echt.
het probleem is dat het lastig is om dit allemaal zo netjes te doen dat het er strak uit ziet.
Maar succes!
woensdag 16 juni 2010 om 20:22
Als je helemaal geen ervaring hebt met photoshop en jezelf een nitwit noemt met computers, wordt het echt niks. Photoshop is niet eenvoudig. Zoek iemand die er mee om kan gaan en bied hem/haar een leuk bedragje voor het klusje. Diegene doet het sowieso veel mooier en het scheelt je heel wat bloed, zweet, frustratie en een mislukt resultaat.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
woensdag 16 juni 2010 om 20:35
woensdag 16 juni 2010 om 20:52
quote:mimootje schreef op 16 juni 2010 @ 20:35:
[afbeelding]
Uploaded with ImageShack.us
hier is mijn man echt heel lang mee bezig geweest. Zijn in totaal 5 fotoos met op iedere foto 1 kind en 1 met tafel vol spul daarna alles over elkaar gezet en de sigaretten erin geshopt, waren potloden Maar wat een werk was dat!!Oeh, die is gaaf. Mijn man heeft een keer zijn neefje in een straaljager geshopt. Om het echt goed te doen, ben je echt heel lang mee bezig.
[afbeelding]
Uploaded with ImageShack.us
hier is mijn man echt heel lang mee bezig geweest. Zijn in totaal 5 fotoos met op iedere foto 1 kind en 1 met tafel vol spul daarna alles over elkaar gezet en de sigaretten erin geshopt, waren potloden Maar wat een werk was dat!!Oeh, die is gaaf. Mijn man heeft een keer zijn neefje in een straaljager geshopt. Om het echt goed te doen, ben je echt heel lang mee bezig.
woensdag 16 juni 2010 om 21:19
quote:MizzK schreef op 16 juni 2010 @ 20:15:
Wat lief van jullie om te helpen!
Ik zocht eigelijk een foto met alleen de mannen, maar die probeer ik wel te zoeken.
wel programma heb ik dan nodig, photoshop gewoon?
Sorry hoor maar ben echt een leek met computers. Mijn vriend zou het wel weten maar ja die kan ik niet vragen haha..
Gewoon de eerste de beste fotovakschool vragen, daar zitten veel studenten die dat mooi voor je kunnen doen voor een paar tientjes.
Bijvoorbeeld:
http://www.statief.nl/opleiding.htm
Wat lief van jullie om te helpen!
Ik zocht eigelijk een foto met alleen de mannen, maar die probeer ik wel te zoeken.
wel programma heb ik dan nodig, photoshop gewoon?
Sorry hoor maar ben echt een leek met computers. Mijn vriend zou het wel weten maar ja die kan ik niet vragen haha..
Gewoon de eerste de beste fotovakschool vragen, daar zitten veel studenten die dat mooi voor je kunnen doen voor een paar tientjes.
Bijvoorbeeld:
http://www.statief.nl/opleiding.htm
woensdag 16 juni 2010 om 21:50
quote:IngaPinga schreef op 16 juni 2010 @ 21:30:
Totaal geen tips, maar wilde even zeggen dat het een superorigineel cadeau is!
Dank je wel vond ik dus ook!
Mimootje meen je dat nou? Maar je man is toch ook harstikke lang bezig geweest met jou de foto van jou kids, voel me een beetje lullig om te vragen om al dat werk voor een vreemde te doen. kan ik er misschien iets voor geven??
Totaal geen tips, maar wilde even zeggen dat het een superorigineel cadeau is!
Dank je wel vond ik dus ook!
Mimootje meen je dat nou? Maar je man is toch ook harstikke lang bezig geweest met jou de foto van jou kids, voel me een beetje lullig om te vragen om al dat werk voor een vreemde te doen. kan ik er misschien iets voor geven??
woensdag 16 juni 2010 om 22:08
nee hoor, is niet nodig! We zijn op de wereld om elkaar te helpen!
Je kan je foto en plaatje mailen (hoge resolutie dus grote bestanden) naar:
info@ronlogher.com
Je kan je foto en plaatje mailen (hoge resolutie dus grote bestanden) naar:
info@ronlogher.com