Geld & Recht alle pijlers

artikel na koop in de aanbieding

17-06-2010 10:32 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



even een vraag:



Ik heb via internet twee dezelfde truien besteld (maat L en XL voor degene die het zich afvragen). Nou wilde ik de ene trui terugsturen. Dat kan ook gewoon dus tot zover geen problemen.



Nu zag ik alleen dat de trui nu ipv 49.95 euro 34.95 euro is. Ik heb vervolgens een mail gestuurd of ik de trui dan ook voor die prijs mocht hebben. Nu willen ze dat ik beide truien terugstuur en dan weer opnieuw bestel, dan krijg ik de trui voor de nieuwe prijs. Echter heb ik de passende trui al gedragen.



Ik heb twee keer een mail gestuurd, maar daar geen reactie op gehad. Dus heb ik maar eens gebeld. Daar kreeg ik dus bovenstaand antwoord, dat ik de truien terug moet sturen en opnieuw moet bestellen. Wanneer ik trouwens een platinumcard zou hebben dan kon het wel geregeld worden zonder terugzenden...



Op de mail hadden ze niet gereageerd omdat ze het druk hadden...



Hoe zouden jullie dit aanpakken? Mijn vriend zei al gewoon beide truien terugsturen, ook degene die gedragen is. Dan zenden ze die maar weer terug. Of gewoon 15 euro extra betalen (tja ik blijf een Hollander en vind dat zonde).
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je gewoon pech hebt. Dit soort dingen gebeuren....
Het gebeurt toch zo vaak dat je een kledingstuk koopt dat later voor minder wordt verkocht? Ik vind het niet kunnen om gedragen waar terug te sturen. Door dat soort acties zorg je er alleen maar voor dat regels in de toekomst strenger worden namelijk, en dat voor 15 euro.



Stel je eens voor dat jij de eigenaar zou zijn van de winkel, dan zou je dat toch ook niet willen? Of als jij klant bent en iets koopt, dan wel voor 15 euro minder, dat al gedragen is?



Wat een gedoe trouwens voor 15 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ow, dat is mij wel vaker overkomen.

Bij de Wehkamp en de H&M is dat nooit een probleem; is met één telefoontje geregeld.

Heb je het over Esprit (omdat je 't over een platinumkaart hebt) of mag je hier eigenlijk geen namen/merken noemen?
Alle reacties Link kopieren
Wat een gedoe trouwens voor 15 euro.[/quote]



Dat hangt van je budget af.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Doe niet zo moeilijk zeg. Als ik voor elke keer dat ik een artikel koop dat de volgende dag/week afgeprijsd is mijn geld terug wil, ben ik nog even bezig. En een gedragen kledingstuk waar niks mis mee is terugsturen vind ik gewoon idioot.

Ik vind de winkel erg coulant trouwens. Wat mij betreft had je dikke pech gehad.
Alle reacties Link kopieren
Als je de korting zo graag wilt op die trui, ja dan doen wat je vriend zegt. Beide truien retour sturen en opnieuw bestellen, wat ook de klantenservice zegt. Maar de kans is wel dat dan de trui uitverkocht kan zijn.
Je hebt gewoon pech. Op het moment dat je het product koopt ga je accoord met de prijs. Is het later goedkoper dan is dat jammer.



Je hebt dus nergens recht op, uit service kunnen ze het aanpassen.



Gedragen kleding stuur je toch niet retour? Wat zou je ervan vinden als jij een trui toegestuurd krijgt die al gedragen blijkt te zijn?
Alle reacties Link kopieren
Tja, als je een redelijk grote bestelling hebt gedaan en een paar dagen later krijg je een bepaald percentage korting, dan is me dat wel een telefoontje waard. Kun je weer een nieuw blousje van bestellen.
Alle reacties Link kopieren
En over die gedragen kleding: een kennis werkt bij de Espr*t.

Ze moet elke dag kleding uit de zaak aantrekken. 's Avonds wordt er dan Febreze o.i.d. opgespoten en hup......alles weer terug in de rekken!



Lekker segg......
Als je nu de maat die je draagt bestelt, die dan terug stuurt met de bon van de gedragen trui?
Alle reacties Link kopieren
Jakkie Honneponnie, echt? Dacht dat dat soort praktijken niet meer bestonden. Lekker fris zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:honnieponnie schreef op 17 juni 2010 @ 10:46:

En over die gedragen kleding: een kennis werkt bij de Espr*t.

Ze moet elke dag kleding uit de zaak aantrekken. 's Avonds wordt er dan Febreze o.i.d. opgespoten en hup......alles weer terug in de rekken!



Lekker segg......



Eeeecht???

Dat kan toch niet?
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Ik zou zelf gewoon denken dat het helaas pindakaas is.

Als je dat geld graag terug wilt hebben moet je doen wat je vriend zegt.
quote:honnieponnie schreef op 17 juni 2010 @ 10:46:

En over die gedragen kleding: een kennis werkt bij de Espr*t.

Ze moet elke dag kleding uit de zaak aantrekken. 's Avonds wordt er dan Febreze o.i.d. opgespoten en hup......alles weer terug in de rekken!



Lekker segg......Toch zie je het vaak wel aan de kleding, de stof is wat zachter of is op van die typische plaatsen wat gekreukt of er hangt inderdaad een typisch (niet nieuw) geurtje in. Echt niet dat ik dat dan koop.
Alle reacties Link kopieren
Als je die ene trui hebt gedragen kan hij niet retour. Lekker is dat, zou jij blij zijn met een gedragen trui? Maar als de winkel toch akkoord gaat en wil dat je ze beide terugstuurt en dan kan je nieuwe truien bestellen die nu in de aanbieding zijn.



Probleem opgelost: dus wat ben je aan het zeuren??
quote:honnieponnie schreef op 17 juni 2010 @ 10:46:

En over die gedragen kleding: een kennis werkt bij de Espr*t.

Ze moet elke dag kleding uit de zaak aantrekken. 's Avonds wordt er dan Febreze o.i.d. opgespoten en hup......alles weer terug in de rekken!



Lekker segg......No way. Dat valt zo ontzettend op! Denk je eens in hoe jouw kleding eruit ziet na het einde van de dag.... overal kreukels omdat je het hebt gedragen. Echt bullshit dat ze dat doen, je hebt je wat op je mouw laten spelden hoor.
quote:mips schreef op 17 juni 2010 @ 10:53:

Probleem opgelost: dus wat ben je aan het zeuren??Onderdeel van het probleem lijkt me dat de winkel niet weet dat eea al gedragen is. Kennelijk voelt TO zich daar ook niet goed over, en terecht.
@septembergirl: dit gebeurd dus echt, heel lang geleden werkte ik bij Mac&Maggie en daar deden we dat dus ook.
On topic: een trui die al gedragen is kun je niet terug sturen, tenzij je een klacht over de kwaliteit hebt.
Hallo?
Alle reacties Link kopieren
quote:SeptemberGirl schreef op 17 juni 2010 @ 10:54:

[...]





No way. Dat valt zo ontzettend op! Denk je eens in hoe jouw kleding eruit ziet na het einde van de dag.... overal kreukels omdat je het hebt gedragen. Echt bullshit dat ze dat doen, je hebt je wat op je mouw laten spelden hoor.Ehm...strijkijzer ? Kreukjes weg, febréze erover en in de rekken. Weet van meerdere kennissen die in een kledingzaak hebben gewerkt dat dit er zo aan toe gaat (Sting, We, Open32).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel ooit van een vriendin gehoord dat ze een trui gekocht had en een week later was dezelfde trui in de aanbieding. Is teruggegaan en heeft het verschil teruggekregen. Zal vast niet in iedere winkel kunnen, maar daar waren ze heel coulant.



En ik begrijp eindelijk waarom mijn moeder vind dat je nieuwe kleding eerst moet wassen voordat je het aandoet of in de kast legt.
Alle reacties Link kopieren
quote:mips schreef op 17 juni 2010 @ 11:11:

[...]





Ehm...strijkijzer ? Kreukjes weg, febréze erover en in de rekken. Weet van meerdere kennissen die in een kledingzaak hebben gewerkt dat dit er zo aan toe gaat (Sting, We, Open32).





Een vriendin van me werkte bij de Sting, ik ging er een truitje kopen en zij kwam me helpen. Toen vond ik iets leuks en haar reactie was: "Ja die is leuk ja, maar zou hem wel ff wassen want ik heb hem gisteren aangehad en heb er best wel in gezweet"



Ik vond het echt ranzig. Als ik nu iets nieuws koop en ik heb mn twijfels of het wel echt nieuw is was ik het altijd van te voren.
Alle reacties Link kopieren
@ Jomaan, bij h&m doen ze dit ook (geloof binnen 2 weken) In de winkel dan, online weet ik niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven