Geld & Recht alle pijlers

BIC code van Sparkasse?

16-06-2010 22:02 26 berichten
Ik wil/'moet' geld overmaken naar iemand die een rekening heeft bij de bank ' Sparkasse'. De IBAN-code weet ik wel, maar de BIC-code niet.

Evenmin weet ik of het een bank in Spanje of in Duitsland betreft.

Googlend kom ik er niet uit. Kan iemand mij helpen?
Alle reacties Link kopieren
http://www.ibanbicservice.nl/SingleRequest.aspx

misschien heb je hier wat aan?
http://www.ibannl.org/
Ik denk dat je ook moet weten waar de sparkasse zit, volgens mij heb je meerdere sparkasse (dus sparkasse berlijn, sparkasse hamburg etc).

Heb je geen kontonummer en BLZ?
Op deze site tabje IBAN + BIC aanklikken en dan IBAN prüfen. IBAN invullen en dan krijg je o.a. de BIC te zien die erbij hoort.
Is per vestiging van de Sparkasse verschillend, dus je moet er sowieso een plaatsnaam bij hebben.
Als je de Iban hebt en het begint met DE is het Duitsland.

Met de iban kun je op de site die hier genoemd is de Bic achterhalen.
Degene naar wie jij dat geld overmaakt moet jou die informatie geven.

Zo doe ik dat tenminste altijd
quote:Zoebie schreef op 16 juni 2010 @ 22:26:

Als je de Iban hebt en het begint met DE is het Duitsland.

Met de iban kun je op de site die hier genoemd is de Bic achterhalen.Dan zit je alsnog met de diverse vestigingen....de Sparkasse waar wij bij zitten is een andere BIC-code dan die van 3 dorpen verderop
in de iban code zit ook het konto nummer. Met hulp programmas moet je daarmee bic kunnen vinden.

@sarah zit jij ook in DE?
Ja Elfje
Dus moet je via de site biconline het Iban invullen en dan krijg je als het goed is de juiste bic.
oh grappig best veel hier in DE volgens mij!

Ok nu weer on topic!
De IBAN begint inderdaad met 'DE'.

Ik ga nu meteen goed met jullie linkjes aan de gang.
Hmm, via het linkje van Miffy kom ik uit op het volgende:

ErgebnisDiese IBAN ist formal korrekt.

IBAN: DE(heb cijfers verwijderd ivm privacy)

BIC: bitte prüfen Sie, welcher dieser BICs richtig ist:

* laut Verzeichnis: OSDDDE81XXX (Dresden)

* laut Verzeichnis: OSDDDE81SEB (Sebnitz)

* laut Verzeichnis: OSDDDE81FTL (Freital)

* laut Verzeichnis: OSDDDE81HDN (Heidenau, Sachs)

* laut Verzeichnis: OSDDDE81HOY (Hoyerswerda)

* laut Verzeichnis: OSDDDE81KMZ (Kamenz)

* laut Verzeichnis: OSDDDE81RBG (Radeberg, Sachs)

* laut Verzeichnis: OSDDDE81PIR (Pirna)

...En nu? Heeft het zin om morgen naar een aantal Sparkasse filialen in deze steden te bellen?
Waarom vraag jij diegene waar je het geld naar over moet maken niet gewoon? Die weet toch waar hij/zij de rekening heeft lopen?
Dat is zo. Ik heb vanavond al gebeld, maar hij zei alleen 'Sparkasse'. Ik veronderstelde dat ik met dat alleen er wel uit zou komen...
Zou gewoon nog een keer bellen. Beter dat dan alle vestigingen afbellen en/of het risico lopen dat het (alsnog) verkeerd is.

Wel vaag dat je zelfs het land niet weet!
Gewoon diegene bellen/mailen, snap niet dat hij niet meteen erbij gezet heeft om welke sparkasse het gaat. Als je in dld woont en een duitse rekening hebt weet je toch dat dat belangrijk/nodig is.
Zoete lukt het dan niet met de biconline link?

Of krijg je dan zoveel filialen en mis je de laatste drie letters of cijfers van de bic?
Het is me nog niet gelukt, maar het is dan ook retedruk op mijn werk. Kom er niet toe om actie te ondernemen.

Zoebie, het punt is juist dat ik helemaal geen BIC-code heb, alleen een IBAN-code. That's all.
Zoete ik werk op de technische helpdesk Internetbankieren van een bank. Wij moeten regelmatig biccodes zoeken. Als je durft dan mag je me mailen, zoek ik het even voor je op.

sedi@chello.nl
Maar ga jij nu iemand geld overmaken waarvan jij niet weet waar die woont en die blijkbaar moeilijk doet om de juiste gegevens te verstrekken?
Misschien begreep diegene zelf niet wat een BIC code is, vroeger heette dit SWIFT code, probeer dat eens te vragen
Trouwens in Duitsland heet het natuurlijk Bankleitzhal. Misschien moet je daar eens naar vragen. Stom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven