Wat is écht contact eigenlijk?

30-05-2010 17:24 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
.............
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
.............
Kijk EV, dit vind ik nou zó fijn hè, dat ik met mijn ge-therapie ook bij jou wat bijdraag. Misschien is de eye-opener iets om mee te nemen naar de volgende sessie?

knuf, sjur
.......
quote:nouschi schreef op 30 mei 2010 @ 17:53:

[...]

Rare post.

Die vergelijking slaat natuurlijk nergens op. Kwetsend zelfs.

Ik kan me goed voorstellen dat het meer wordt. Je mist steeds meer van je kinderen hoe ouder ze worden.Zou helemaal stapelgek worden.
Je weet toch!
Lieve EV,

Al jaren ben ik een meelezer op dit forum en jou ben ik meerdere malen tegengekomen.

Ik wil je graag een zeer welgemeende knuffel geven.

Liefs en knuffel van mij
...........
Lieve Elmervrouw,

Het klopt dat je me niet kent. Ik lees wel al jaren mee, maar heb nog nooit gereageerd.

Ik vind je een moedige vrouw en wees lief voor jezelf, zoals je lief bent voor anderen.

Knuffel
In de bijbel staat reeds:

Heb de ander lief GELIJK uzelve.

Dus niet MEER dan jezelf.

Al eens geprobeerd om oogcontact te houden met de ander?
quote:Elmervrouw schreef op 18 juni 2010 @ 11:17:

Dank je wel, Wouvin! Wat lief.

(Ik ken jou niet, sorry..)

Vandaag ben ik echt aan het bijkomen van die therapie gisteren. Het was zó'n grote stap, ik voel dat er heel veel gebeurd is. Wezenlijke dingen. Onrust in mijn lijf, maar tegelijkertijd is alles goed en helder. Vreemd!
Je weet toch!
.......
Oh lieve EV, ik zie dit topic nu pas. Ben al een tijdje opzoek naar je vorige topic maar kon dat nergens meer vinden. (Wat als het mij wel iets doet)

Wat een verdriet lees ik in je posts. Wat is echt contact vraag je. Ik denk als je goed naar jezelf kijkt, hoe jij op anderen reageert, interesse toont in andermans welbevinden, dat noem ik nou echt contact. Als je vriendin de dag van de vermiste kinderen 'vergeet' vind ik dat geen echte vriendin. Een echte vriendin weet hoe jij je voelt, zij moet ondanks je lach aanvoelen hoe jij je werkelijk voelt. Ik denk dat zulke vriendschappen heel zeldzaam zijn. Daarom vind ik het zo knap van je dat je je zorgen en verdriet hier neer zet. Er zijn hier zulke lieve meiden die echt met je begaan zijn. Mensen die zelf ook heel wat meegemaakt hebben. Mensen die weten wat echt verdriet is. Probeer je te richten tot mensen die het echt goed met je menen. En zoek het alsjeblieft niet altijd bij jezelf. Je bent, na alles wat je meegemaakt hebt, zo'n sterke vrouw!

Heel veel liefs en sterkte
quote:Elmervrouw schreef op 18 juni 2010 @ 18:24:

HVJ, ik snap je reactie niet, eerlijk gezegd.Dat je niet steeds een/de ander voorop moet stellen in je leven, maar ook voor jezelf mag zorgen.
.........
........
EV ik denk dat Houvanjezelf niet het hele topic heeft gelezen, misschien alleen maar de titel. Niet naar bedoeld HVJ, maar je bericht sluit niet echt aan bij de lopende discussie, vandaar mijn vermoeden.

EV, ben je al een beetje bij van de heftige sessie? Weet je het goede gevoel vast te houden?
..........
..........
Wat mooi, lieve EV!

Heb je lekker geknuffeld met de hondenbeesten?

!
........
........
quote:Elmervrouw schreef op 20 juni 2010 @ 19:18:

Hoezo trouwens vaderdag vandaag?

Mijn vader heeft me wat geflikt,

de vader van mijn kinderen heeft me wat geflikt.

Valt er iets te vieren dan? Begrijpelijk dat je zo denkt EV. Dat zijn dingen die maar moeilijk los te laten zijn. Dat zou niemand kunnen. Wat dat betreft zijn het klote dagen voor jou.
quote:Elmervrouw schreef op 20 juni 2010 @ 19:18:

Hoezo trouwens vaderdag vandaag?

Mijn vader heeft me wat geflikt,

de vader van mijn kinderen heeft me wat geflikt.

Valt er iets te vieren dan? Geef dat kleine meisje in je de kans om die kwaadheid eruit te gooien, wat betreft haar vader. Geef grote EV de kans om het verdriet eruit te gooien wat betreft de vader van haar kinderen. Geef jezelf de kans om je emotie te uiten, om verdriet te hebben. Dat mag, dat lucht op. Hoe meer je het eruit gooit, hoe meer het opschoont. Hopelijk mag dat verdriet slijten, níet verdwijnen, dat hoeft ook niet, maar mag het slijten tot het niet meer zo rauw is en beter te hanteren valt.
He EV, hoe gaat het vandaag met je?

Kun je genieten van de zon?

Nog fijne echte contacten gehad met mensen de afgelopen dagen?

Hier gaat alles goed, al een tijd geen last van somberheid gehad gelukkig. De zon doet mij goed!
...........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven