recept voor mokka schuimtaart gezocht

19-06-2010 20:45 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

't Is weer eens tijd voor een heimwee recept.

In NL waren wij altijd gek op van die mokka schuimtaartjes.

Nou heb ik boeken vol met recepten maar nergens een schuimtaart te vinden.

Dus wie oh wie helpt ons?
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Oh ja het punt is dat ik niet zo snel weet waar ik mokka schuimpjes kan kopen, ik heb wel bokkepootjes in huis.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Dan wordt het een mokka-bokkenpootjestaart
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Oeh, krijg ineens weer herinneringen aan vroeger. Ik weet het recept niet maar mijn moeder maakte mokkataart met lange vingers! Mokka maakte ze van boter met sterke koffie ( lekker light ) Maar schuim kun je ook zelf maken hoor. Volgens mij zijn deze lekker
Ik lees het recept net en ik heb alles in huis voor mokka schuim! Dat wordt morgen ook eens proberen :-D
@Noush, ben ik ook bang voor;schuimbokkentaart

@ lente, ben een bietje lui, mis het ingredient energie een beetje vandaag maar wil natuurlijk wel voor Vaderdag goed voor de dag komen
quote:annekeg schreef op 19 juni 2010 @ 21:09:

@Noush, ben ik ook bang voor;schuimbokkentaart

@ lente, ben een bietje lui, mis het ingredient energie een beetje vandaag maar wil natuurlijk wel voor Vaderdag goed voor de dag komen Schuimopbokkentaart dus.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
anneke: schuim kun je toch gewoon zelf maken, dat is hartstikke simpel (lekker met geroosterde hazelnoten!)

De manier uit ons 'familierecept' kost nogal veel tijd, dus als ik hem maak heeft het gelijk de grootte van een bakplaat voor een verjaardag of zo. Heb de exacte verhoudingen niet in de buurt, maar:

Schuim maken van opgeklopt eiwit, maizena, suiker en hazelnoten. Goed laten uitdrogen!

Vulling tussen de verschillende schuimlagen:mokkacreme, gewone slagroom, bovenop nog wat creme en verder garneren met slagroom en nogatine en (veel) chocoladeschaafsel en -krullen
Dat zeg ik....
Voor het maken van het schuim in deze taart kun je trouwens zoeken op progres taarten. (= volgens mij schuim dat niet alleen van eiwit wordt gemaakt, maar waar ook bloem, maizena, noten o.i.d aan toegevoegd worden )
Dat zeg ik....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven