recept voor mokka schuimtaart gezocht
zaterdag 19 juni 2010 om 20:45
Hi allemaal,
't Is weer eens tijd voor een heimwee recept.
In NL waren wij altijd gek op van die mokka schuimtaartjes.
Nou heb ik boeken vol met recepten maar nergens een schuimtaart te vinden.
Dus wie oh wie helpt ons?
't Is weer eens tijd voor een heimwee recept.
In NL waren wij altijd gek op van die mokka schuimtaartjes.
Nou heb ik boeken vol met recepten maar nergens een schuimtaart te vinden.
Dus wie oh wie helpt ons?
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)

zaterdag 19 juni 2010 om 21:09
zaterdag 19 juni 2010 om 21:20
quote:annekeg schreef op 19 juni 2010 @ 21:09:
@Noush, ben ik ook bang voor;schuimbokkentaart
@ lente, ben een bietje lui, mis het ingredient energie een beetje vandaag maar wil natuurlijk wel voor Vaderdag goed voor de dag komen Schuimopbokkentaart dus.
@Noush, ben ik ook bang voor;schuimbokkentaart
@ lente, ben een bietje lui, mis het ingredient energie een beetje vandaag maar wil natuurlijk wel voor Vaderdag goed voor de dag komen Schuimopbokkentaart dus.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 19 juni 2010 om 21:22
anneke: schuim kun je toch gewoon zelf maken, dat is hartstikke simpel (lekker met geroosterde hazelnoten!)
De manier uit ons 'familierecept' kost nogal veel tijd, dus als ik hem maak heeft het gelijk de grootte van een bakplaat voor een verjaardag of zo. Heb de exacte verhoudingen niet in de buurt, maar:
Schuim maken van opgeklopt eiwit, maizena, suiker en hazelnoten. Goed laten uitdrogen!
Vulling tussen de verschillende schuimlagen:mokkacreme, gewone slagroom, bovenop nog wat creme en verder garneren met slagroom en nogatine en (veel) chocoladeschaafsel en -krullen
De manier uit ons 'familierecept' kost nogal veel tijd, dus als ik hem maak heeft het gelijk de grootte van een bakplaat voor een verjaardag of zo. Heb de exacte verhoudingen niet in de buurt, maar:
Schuim maken van opgeklopt eiwit, maizena, suiker en hazelnoten. Goed laten uitdrogen!
Vulling tussen de verschillende schuimlagen:mokkacreme, gewone slagroom, bovenop nog wat creme en verder garneren met slagroom en nogatine en (veel) chocoladeschaafsel en -krullen
Dat zeg ik....