Werk & Studie alle pijlers

begrafenisdilemma...

19-06-2010 19:55 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteravond (laat) een rouwkaart in de brievenbus gevonden. Van iemand van wie ik graag naar de begravenis zou willen gaan.

Ze is donderdag overleden en wordt maandagmiddag begraven...

Maar ik moet maandag werken en ben net (zonder problemen) uit mijn proeftijd.

Mocht ik gaan moet er dus met spoed maandagochtend, voor de maandagmiddag inval geregeld worden. En vind dit niet netjes...

Zou ik in het weekend dan mijn leidinggevende moeten bellen, dat vind ik ook wel weer heel wat ?!

Ik weet niet goed wat wijsheid is...weekend leidinggevende bellen of maandagochtend pas regelen????????

Wat zouden jullie doen ???
Bellen!

Je laat daarmee alleen maar blijken dat je betrokken bent bij je werk en dat je het graag voor maandag geregeld wilt hebben.
Een leidinggevende is ook maar een mens hoor! Lijkt mij ook beter dat je zelfs nu vanavond nog even belt. Anders krijg je misschien ma te horen dat je het weekend even had kunnen bellen.
Ik zou ook bellen ! Of even een sms sturen, ik weet dat mijn leidinggevende het erg op prijs zou stellen.

Sterkte !
Ik zou ook gelijk bellen. Anders zie je er de hele tijd tegenop.

Gecondoleerd trouwens.
quote:summer73 schreef op 19 juni 2010 @ 19:58:

Hey, ADM :-) Alles goed? Hé hallo, hier alles goed!
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Iemand gaf het al aan je zou ook een SMSje kunnen sturen. Is misschien wat makkelijker dan bellen.

Sterkte!
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Gecondoleerd.

En nu bellen, dan geef je je LG ook even de gelegenheid, om voor jouw absentie maandagmiddag wat te regelen.

En, het kan uit je hoofd!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Ik zou een smsje sturen.

Een goede kennis van mij is overleden en maandagmiddag is de uitvaart. Ik wil daar heel graag naar toe. Kunnen wij het er maandagochtend even over hebben of ik daar verlof voor kan opnemen? Gr. Gieske
wat doe je voor werk? Is het een 24- uurs bedrijf? want dan zou je ook nu zelf even naar je werk kunnen gaan en kijken of je zelf een vervanger zou kunnen vinden. Ik zou geen sms sturen trouwens, weet je weer niet of die aangekomen is en wat je dan weer moet doen als je geen reactie krijgt.

Sterkte!
Ik vind het juist netjes als je in het weekend belt.

Dit is een uitzondering
Kun je inschatten of het lastig is een vervanger te regelen? Als het met een telefoontje geregeld is, dan zou ik het als leidinggevende niet op prijs stellen als ik hierover op mijn vrije dag wordt gebeld. Ik zou de desbetreffende invaller ook pas op maandagochtend bellen. Maar als het moeilijk is vervanging te regelen, dan kun je het beste inderdaad zo snel mogelijk actie ondernemen.
Optie 2....vervanging is altijd schaars en kwestie wie het eerst komt wie het eerst maalt.

Actie dus....

Ik heb ge-smst of ze even contact met mij op zou willen nemen over maandagmiddag

Ik heb nog niets gehoord.

Mocht ik morgenmiddag niets nog niets gehoord, dan bel ik haar alsnog op haar privé nummmer.

Ik wil zelf maandagochtend meteen bellen voor vervanging.

En kan een halve dag werken....

Het is rot met z'n weekend ertussen
Kan je niet met een collega ruilen? Dus zij/hij jouw maandag(middag) en jij een dag van haar/hem?
quote:Gieske schreef op 19 juni 2010 @ 22:00:

Ik heb ge-smst of ze even contact met mij op zou willen nemen over maandagmiddag

Ik heb nog niets gehoord.

Mocht ik morgenmiddag niets nog niets gehoord, dan bel ik haar alsnog op haar privé nummmer.

Heb je aangegeven dat het ivm een begrafenis is? Of alleen maar 'of ze contact op wil nemen over maandagmiddag'?

Heb je haar (alleen) op haar werk-nummer gesmst?

Waarom is het zo moeilijk om even te bellen gisteravond om half 9? Een heel normale tijd, het is een soort van 'spoedgeval', en dan weet je meteen of het bericht is aangekomen én wat haar antwoord is!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
.
Gecondoleerd. Ik zou nu bellen en niet wachten tot maandagochtend. Dit lijken mij wel ernstig genoeg om iemand te storen in het weekend.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik zou ook nu bellen. Gewoon eerst vragen of je gelegen belt en dan zeggen dat het je spijt dat je nu belt maar dat je met een prangende vraag zit die je niet tot morgenochtend wilt laten wachten. Schets dan jouw verhaal. Probeer als het kan alvast pro-actief met een oplossing te komen, zoals dat je bijv. vroeger begint, of 'tussendoor' wegglipt en dan weer terugkomt, ergens anders in de week langer doorwerkt oid. Daarmee toon je aan dat je ook hebt willen zoeken naar een oplossing.
quote:lindy schreef op 20 juni 2010 @ 11:11:

[...]

Dan zou je een waardeloze leidinggevende zijn. Echt waardeloos, als je voor dit soort situaties niet een minuutje sms-lees tijd plus een kwartiertje om een oplossing te zoeken wil uittrekken.

T.o.: gewoon even bellen of sms-en. Dit is een overmachtssituatie en er is vast een mouw aan te passen.Dan ben ik dus kennelijk een waardeloze leidinggevende. Het hangt er toch echt van af hoe de situatie is. In mijn geval zou het niet nodig zijn om mij hierover in het weekend te bellen, omdat het op maandagochtend ook nog goed te regelen is. Ik zou het dus niet op prijs stellen als ik hierover in het weekend gebeld zou worden. In de situatie van TO blijkt het moeilijk te zijn vervanging te regelen, dus dan ligt het anders.
.
quote:lindy schreef op 20 juni 2010 @ 17:00:

[...]

O, ik word geregeld 's avonds of in het weekend gebeld, en wel om mindere zaken. Dit heeft gewoon met nette omgangsvormen te maken, en een van de taken van een leidinggevende, die ook meer betaald krijgt dan degenen in een niet leidinggevende functie, is te zorgen dat dingen in geval van calamiteiten blijven reilen en zeilen. Lijkt me vreemd dat je dan al van de leg raakt van een simpel informatief telefoontje van een paar minuten of een sms-je.Natuurlijk moet je er als leidinggevende voor zorgen dat de boel doordraait bij calamiteiten, dat lijkt me logisch. Mijn collega's weten ook dat zij me altijd kunnen bellen 's avonds of in het weekend als er iets is (privé of zakelijk). Maar zoals ik al zei is dit probleem bij ons op maandagochtend op te lossen, dat weten mijn collega's ook. Als de situatie anders zou zijn, dan zou ik alleen maar blij zijn als zij het zo vroeg mogelijk zouden melden en ik weet zeker dat zij dit ook zouden doen.
Ik zou het als leidinggevende juist niet waarderen als er mee wordt gewacht tot het al bijna maandagmiddag is. Zo rest me nauwelijks tijd iets op een normale manier te regelen. Liever in het weekeinde.
Computer says nooooo
Ik vind een situatie zoals TO schetst juist iets wat je in het weekend kan regelen. Gewoon storen en dan maandag morgen vragen hoe hiermee om te gaan in de toekomst.
quote:summer73 schreef op 21 juni 2010 @ 07:30:

Ik zou het als leidinggevende juist niet waarderen als er mee wordt gewacht tot het al bijna maandagmiddag is. Zo rest me nauwelijks tijd iets op een normale manier te regelen. Liever in het weekeinde.inderdaad, je kunt altijd nog zeggen: we regelen het maandagmorgen. En het storen is maar 5 minuten.
En hoe is het opgelost?
1x is genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven