Het gevoel weg?

04-07-2007 18:07 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd zo raar als een relatie na een hele lange tijd uitgaat, enkel en alleen omdat een van beiden vindt dat 'het gevoel' weg is. Ik vind dit persoonlijk onzin, ik geloof niet dat je na zo lang nog kan spreken van een gevoel dat kan verdwijnen. Ik geloof persoonlijk dat het eerder zo is dat mensen die het op die manier uitmaken gewoon niet weten hoe je een lange relatie opbouwt.

Wat vinden jullie hiervan? Geloven jullie dat er een gevoel na jaren ineens kan verdwijnen?
Tuurlijk kan dat, als je beiden uit elkaar groeit door verschillende doelen in je leven of als er iets ingrijpends gebeurt of als toch blijkt dat je niet zo goed (meer) bij elkaar past als je dacht of als de ander je vreselijk kwetst. you name it!
Ja ik geloof daar in.

Je kunt er na jaren achter komen dat dit het niet meer is, dat je merkt dat je als broer en zus samenleeft en je partner niet meer aantrekkelijk vindt. Dat je je partner ziet en denkt, het lijkt wel een vreemde. Als mensen het over hun gevoel hebben, dan bedoelen ze waarschijnlijk dat de aantrekkingskracht, de chemie, de passie weg is. Als ik niet meer blij ben als ik mijn vriend zie, niet de behoefte heb om hem aan te willen raken, geen zin heb om uberhaupt met hem af te spreken, dan is mijn gevoel voor hem weg.

Kun je trouwens niks aan doen en voor de persoon zelf zal het ook onbegrijpelijk zijn. Is niet makkelijk om dit iemand mede te delen na 10 jaar samenzijn, want dit is iets wat je niet rationeel kunt benaderen.
Als het gevoel zomaar ineens tevoorschijn komt, dan kan het toch ook zomaar weer verdwijnen?

Écht diep, diep houden van is niet zomaar opeens weg, al flikt de ander je nog zo'n luizige streek..........

Door niet te blijven investeren kan liefde wel langzaam beetje bij beetje doodbloeden ....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mensen die het wel een leven lang met elkaar uithouden én gelukkig zijn... hebben die dan mazzel, goed gekozen , er "hard aan gewerkt " of wat ?
Combinatie van de goede chemie, er hard aan werken en open willen staan voor de ander, in alle situaties. Kwestie van de perfecte match dus.
Volgens mij is liefde een puur egoistisch iets. 'Vroeger namen ze met minder genoegen, vandaag de dag nemen mensen met minder geen genoegen meer. Vinden zichzelf meer waard. 'Vroeger' pikten ze veel meer, vooral de vrouwen. En nu zijn we sterker en kunnen beter onze grenzen aangeven. Helaas gaat dit ten koste van het samenwonen (al dan getrouwd of niet).
Bij een leven lang bij elkaar speelt vooral angst een rol denk ik.
Wat erg...

als je je leven laat leiden door angst, dat is nooit een goede graadmeter.

En vaak als je dan eenmaal daar doorheen bent, wilde je dat je het eerder had gedaan omdat het mee blijkt te vallen.
quote:Volgens mij is liefde een puur egoistisch iets. 'Vroeger namen ze met minder genoegen, vandaag de dag nemen mensen met minder geen genoegen meer. Vinden zichzelf meer waard. 'Vroeger' pikten ze veel meer, vooral de vrouwen. En nu zijn we sterker en kunnen beter onze grenzen aangeven. Helaas gaat dit ten koste van het samenwonen (al dan getrouwd of niet).

ja , dat ben ik wel met je eens , maarrrrr .............vroeger was liefde voonamelijk géven , nu is liefde voornamelijk willen krijgen.

Voorbeeld ; als mijn opa snurkte dacht mijn wakker liggende oma ( Tenminste , dat zégt ze ) kijk die man eens lekker slapen ....... mijn moeder gaat het bed uit als mijn vader bossen omzaagt en ik krijg een rotschop........... :D ( waarmee meteen bewezen is dat ik gewoon erfelijk belast ben en er niks aan kan doen )
quote:Bij een leven lang bij elkaar speelt vooral angst een rol denk ik.nou ja , zeg .......licht dat eens toe , want jij zegt dussssssss dat ik maar bij mijn man blijf omdat iets anders ( alleen wonen , bij de buurman intrekken , etc ) me eng lijkt ???????/
Ik denk eerlijk gezegd dat het voor vrouwen nog steeds vooral geven, pikken, slikken en aanpassen is, maar dat ze nu hun grenzen veel sneller aangeven. Tot hier en niet verder. Mannen zijn, denk ik, niet eens zozeer veranderd, maar vrouwen wel... beseffen steeds meer dat ze geen man nodig hebben. Of dit een goede ontwikkeling is ??? Only God knows ...
HELP! ik heb ook dat probleem mijn verloofde heeft het na ander half jaar uit gemaakt omdat ze zegt haar gevoel weg is:(

ben er kapot van en weet niet wat ik moet doen

ze is me alles ik kan niet zonder haar leven en ik vraag me af of het geen smoesje is ze zegt zelf ze niemand anders leuk vind

en eerlijk gezegd wij daar niks op maar hoe kan gevoel opeens verdwijnen?zelfs haar vriendinnen vinden het raar omdar ze altijd zo gek op me was en zoveel van me hield

kan dat gevoel tetug komen?en hoe pak ik dat aan een time out?ze begrijp zelf ook niks van ze weet niet hoe dat komt maar ik ben er kapot van:( liefst reageren naar me mail indien mogelijk
quote:sunny31 schreef op 04 juli 2007 @ 19:42:

Ik denk eerlijk gezegd dat het voor vrouwen nog steeds vooral geven, pikken, slikken en aanpassen is, maar dat ze nu hun grenzen veel sneller aangeven. Tot hier en niet verder. Mannen zijn, denk ik, niet eens zozeer veranderd, maar vrouwen wel... beseffen steeds meer dat ze geen man nodig hebben. Of dit een goede ontwikkeling is ??? Only God knows ...Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens, (ja, ik weet dat het een bejaard topic is. ), vrouwen kost een relatie/huwelijk veel meer offers. Al zien veel vrouwen dat gek genoeg niet zo.
Ja, dat kan dus WEL.

Spreek voor mezelf:

Zich anders en beter voor doen dan hij is, en dat een paar jaar volhouden.

Is de " buit " binnen d.m.v een huwelijk en kind, dan je ware gezicht laten zien.

En als dat ware gezicht niet leuk is om mee te leven, ook voor kind, verdwijnt het positieve gevoel langzaam naar een negatiever gevoel.

Vervolgens probeer je alles om het anders te krijgen, maar dat doe je in je eentje.

Laat daar maar genoeg tijd over heen gaan, dan komt de fase dat het de moeite niet meer loont en krijg je onverschilligheid.

Nog meer tijd daarover heen en je komt tot de conclusie dat het gevoel is kapot gemaakt, weg is, en weg blijft.

Je geeft het nog meer tijd, immers zijn er kinderen bij betrokken,

en wie weet, gebeurd er nog een wonder?

En dan komt er een moment waarop je beseft dat de koek op is en op blijft. Je hem niet eens meer mag, gewoon als mens.

Tijd om te gaan....

Nu een half jaar verder:

De scheiding is in gang gezet. Hebben een normale verstandshouding voor de kinderen. Dat kan gelukkig, we haten elkaar niet en wensen elkaar het allerbeste.

Grof gezegt: we zijn van elkaar af, de " angel "is eruit.

Het is goed zo.
quote:sunny31 schreef op 04 juli 2007 @ 19:16:

Bij een leven lang bij elkaar speelt vooral angst een rol denk ik.Of gewoon echte liefde? Ook een optie he.
quote:martin1807 schreef op 02 juli 2011 @ 06:20:

HELP! ik heb ook dat probleem mijn verloofde heeft het na ander half jaar uit gemaakt omdat ze zegt haar gevoel weg is:(

ben er kapot van en weet niet wat ik moet doen

ze is me alles ik kan niet zonder haar leven en ik vraag me af of het geen smoesje is ze zegt zelf ze niemand anders leuk vind

en eerlijk gezegd wij daar niks op maar hoe kan gevoel opeens verdwijnen?zelfs haar vriendinnen vinden het raar omdar ze altijd zo gek op me was en zoveel van me hield

kan dat gevoel tetug komen?en hoe pak ik dat aan een time out?ze begrijp zelf ook niks van ze weet niet hoe dat komt maar ik ben er kapot van:( liefst reageren naar me mail indien mogelijk

??? Wanneer hier je verhaal post, krijg je hier ook antwoord. Forum heet dat

Mijn antwoord: Laat gaan voor het moment.
Echte Liefde gaat niet zomaar weg trouwens, maar wanneer is er sprake van echte liefde? Minder vaak dan men zegt.
quote:Substanza_ schreef op 02 juli 2011 @ 18:54:

Echte Liefde gaat niet zomaar weg trouwens, maar wanneer is er sprake van echte liefde? Minder vaak dan men zegt.

Ik denk ook dat je dat pas weet wanneer de ander er niet meer is, eerlijk gezegd...

Dat wanneer het echt een leven lang geduurd heeft, je kunt zeggen of er van echte liefde sprake is geweest
quote:Kier_V schreef op 02 juli 2011 @ 18:52:

[...]

??? Wanneer hier je verhaal post, krijg je hier ook antwoord. Forum heet dat

Mijn antwoord: Laat gaan voor het moment.

ik ga ander half jaar niet zomaar weg gooien om die reden

dat ze minder gevoel heb

ik wil graag van jullie weten of er kans is dat ze haar gevoel weer krijgt.ik heb een gesprek met haar gehad hier de belangrijkste :

ze vind me nog leuk, ze voelt nog wel iets voor me maar wel minder.ze was wel altijd gelukkig met mij

we hebben besloten een time out van 3maanden te houden waarbij we ook geen contact hebben(alleen als belangrijk is)

is dit een goede oplossing?wat moet ik doen?:(

ze betekend alles voor mij we hadden nooit ruzie of problemen
quote:martin1807 schreef op 03 juli 2011 @ 00:20:

[...]

ik ga ander half jaar niet zomaar weg gooien om die reden

dat ze minder gevoel heb

ik wil graag van jullie weten of er kans is dat ze haar gevoel weer krijgt.ik heb een gesprek met haar gehad hier de belangrijkste :

ze vind me nog leuk, ze voelt nog wel iets voor me maar wel minder.ze was wel altijd gelukkig met mij

we hebben besloten een time out van 3maanden te houden waarbij we ook geen contact hebben(alleen als belangrijk is)

is dit een goede oplossing?wat moet ik doen?:(

ze betekend alles voor mij we hadden nooit ruzie of problemen

Verliefdheid kan minder worden na een tijd, is niet raar, maar het brengt haar aan het twijfelen.

Ze vind jou nog steeds leuk en was gelukkig met je.

Zou haar die time out geven.

Afwezigheid doet missen.

Laat haar een week of 2 met rust, geen contact.

Je zou daarna een smsje kunnen sturen, hoe het met haar gaat, iets van luchtige belangstelling. Reageert ze positief op je, kun je dat een tijdje later weer doen.

Rustig aan, als ze positief blijft reageren, zou je langzaam aan een stapje verder kunnen gaan, even bellen en bijkletsen of een keertje samen uit.

Als je het de tijd geeft, en ze reageert hier ook positief op, zou je haar langzaam aan weer het hof kunnen maken zoals je dat in het begin hebt gedaan.

Het is maar net hoe ze reageert daarop...

Op een gegeven moment komt het praten met elkaar over de reden van de tijdelijke time out ook wel.

Volg je gevoel

Ik hoop voor je dat het goed komt tussen jullie
quote:redrose73 schreef op 03 juli 2011 @ 01:17:

[...]

Verliefdheid kan minder worden na een tijd, is niet raar, maar het brengt haar aan het twijfelen.

Ze vind jou nog steeds leuk en was gelukkig met je.

Zou haar die time out geven.

Afwezigheid doet missen.

Laat haar een week of 2 met rust, geen contact.

Je zou daarna een smsje kunnen sturen, hoe het met haar gaat, iets van luchtige belangstelling. Reageert ze positief op je, kun je dat een tijdje later weer doen.

Rustig aan, als ze positief blijft reageren, zou je langzaam aan een stapje verder kunnen gaan, even bellen en bijkletsen of een keertje samen uit.

Als je het de tijd geeft, en ze reageert hier ook positief op, zou je haar langzaam aan weer het hof kunnen maken zoals je dat in het begin hebt gedaan.

Het is maar net hoe ze reageert daarop...

Op een gegeven moment komt het praten met elkaar over de reden van de tijdelijke time out ook wel.

Volg je gevoel

Ik hoop voor je dat het goed komt tussen jullie

ten eerst erg bedankt

en we hadden met het gesprek al besloten om een time out te houden van 3maanden vanaf vandaag

ik zal proberen om over paar weken een sms te sturen met de vraag hoe het gaat.

ik hoop ook dat het goed komt

nogmaals bedankt

gr martin
Soms besef je wat je had, wanneer je het kwijt bent.

Het zou kunnen werken.
Wat vinden jullie hiervan? Geloven jullie dat er een gevoel na jaren ineens kan verdwijnen?[/quote]

---------------

Niet ineens, tenzij er iets radicaals gebeurt (zoals vreemdgaan of ontdekken dat je partner toch niet de persoon is die je dacht dat hij /zij was..) maar een gevoel kan zeker weg glijden.

Jij houdt toch ook niet van dezelfde kleren, hobbys en muziek als 10, 20 jaar geleden? Mensen ontwikkelen zich nu eenmaal en het is mooi als 2 mensen dezelfde richting op ontwikkelen, maar dat is niet altijd zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven