stinkende bloemen

21-06-2010 12:35 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eergisteren op de markt prachtige riddersporen gekocht, beetje chloor in het water gedaan, blaadjes die onder water zouden komen eraf gehaald en toch... stinken ze! Wat heb ik vergeten, iemand tips?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Stinkt sowieso al erg snel na 2 dagen, weet je zeker dat de vaas wel goed schoon was, eventueel ook vaas met heet water en chloor wassen, anders zou ik het echt niet weten.
Chloor in het water? Waar is dat goed voor?
Chloor?
dan kan ze als ze de bloemen weg doet de wc er nog mee reinigen Saar. Slechte kuisvrouw ben jij zeg.
Hahaha, die tip kreeg ik ooit om te voorkomen dat het water gaat stinken, paar druppels maar hoor. Maar in dit geval werkt het dus niet... erger me mateloos aan de geur maar ze zijn zo mooi!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Zet ze buiten op de tuintafel?
Oh, maar dat ligt aan de bloemen volgens mij. Ik heb ook ooit ridderspoor gehaald, eens maar nooit weer. Die meuren je huis uit.
Hmpf.. dan maar een luchtverfrisser aan de vaas hangen, ik heb helaas geen tuintafel, balkon is te klein.
Tip van de dag:

Goede zijden bloemen. Stinken niet, gaan niet dood, en als je ze zat bent flikker je ze in de kast
Hé ja Suus, die ruiken ook zo lekker!

Felice; chloor niet doen, dat tast je bloemen aan en daardoor hou je ze minder lang op de vaas. Water dagelijks vervangen dan maar bij ridderspoor
er zit net fris water in
Dan moet je maar niet meer aan het water ruiken
Chloor voorkomt bij bepaalde bloemen schimmel, maar je moet het niet overal in doen. Bij rozen en zonnebloemen is het onontbeerlijk, maar bij tulpen geen goed idee bijvoorbeeld.

Alle bloemen die een dikke zachte steel hebben: dagelijks het water verschonen, vaas spoelen en niet vergeten: de stelen spoelen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Bij ridderspoor komt die lucht niet van het water, maar van de bloemen zelf. Niks aan te doen volgens mij.

En ik doe ook meestal chloor in het water, maar slechts een druppel op een hele vaas.
Chloor in het water ? Volgens mij kunnen bloemen daar echt niet tegen.

Ik gebruik chloor om het onkruid te bestrijden op de oprit.

Werkt prima, maar zeker nooit gebruiken tussen de planten of bloembedden, want dan is alles om zeep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven