Denkt hij aan haar?

21-06-2010 11:53 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_106929 wijzigde dit bericht op 05-07-2010 18:21
Reden: privacy.. theeft er lang genoeg gestaan :)
% gewijzigd
Respect.
..popcorn?
Ben jij 'het kind'?

Heftig zeg...
Mooi geschreven, erg triest maar zo herkenbaar.

Ik kocht altijd een cadeau'tje voor mezelf voor vaderdag omdat er geen vader was aan wie ik een cadeau'tje kon geven :(
Ik kocht een cadeautje voor mijn vader op moederdag omdat mijn moeder er niet was.
..popcorn?
ja ik ben dit kind..

@ ninon, dat vind ik wel een mooi idee. misschien ga ik dat volgend jaar ook wel doen.

@nola, het lijkt me ook echt verschrikkelijk als je moeder degene is die ontbreekt..

bedankt voor de reacties. xx
Peas on earth!

En bedankt voor de 'eye-opener'!

Weliswaar heel anders maar ik zie veel terug in mijn kinderen die zo graag hun opa en oma 'terug willen' door lief te doen, dingetjes te maken enz. (Opa en oma willen amper contact want ze vinden ze vervelend)
anoniem_69847 wijzigde dit bericht op 21-06-2010 12:22
Reden: woordje vergeten
% gewijzigd
Wat mooi omschreven, maar wat een droevig verhaal .

In je laatste alinea vraag je jezelf af of hij denkt aan de gedichtjes die je voor hem hebt geschreven, en aan de werkjes die je voor hem knutselde. Gezien je verhaal denk ik niet dat hij daar aan zal denken. Je schrijft immers dat al die werkjes richting opa zijn gegaan. Het is moeilijk denken aan dingen die je nooit tastbaar in handen hebt gehad, en denken aan de intentie van je kind is nou eenmaal een 'beperkte' gedachte (ter vergelijk, ik heb hier aan mijn muur een stuk of acht moederdagknutselwerken, de intentie is 'maar' één gedachte).

Je doet jezelf geen plezier door dit soort gedachtenpatronen in stand te houden. Ik hoop voor je dat je realisme kunt vinden in je kijk op de situatie. Zowel op hoe die was als op hoe die nu is. Al zou ik ook niet echt goed weten hoe je dat zou kunnen bereiken. Heb je professionele hulp? Lijkt me bij uitstek een verhaal waar je in je eentje geen helderheid in kunt scheppen.
hey twinkeling,

gelukkig heb ik hulp gehad en ben ik al een eind in het verwerkingsproces. Alhoewel ik denk dat dit nooit helemaal over zal gaan. Vooral mijn perfectionisme is een groot deel van mijn persoonlijkheid geworden.

Eens in de zoveel tijd.. Op vaderdag of mijn verjaardag, gun ik mezelf mijn kinderlijk verdriet zonder het te relativeren. Ik wil soms de rauwe afwijzing voelen en mijn tranen de vrije loop laten. Zo laad ik mezelf weer op en kan ik het voor de komende tijd weer even volledig loslaten ..

Die ene x dat ik hem ontmoet heb, heb ik hem bijna alles verteld. Hij weet dondersgoed van mijn knutselwerkjes enzv..

Bedankt voor je advies.. :knuffel:

@noni, het lijkt me moeilijk voor jou om te zien dat je kinderen het zo hard proberen.. Ik begrijp zulke grootouders niet..
Pffffieuw, mooi, heftig, confronterend verhaal.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Heel mooi geschreven.

Het grijpt ontzettend aan.

Respect voor jou....
Sweetsummer, mooi en eerlijk geschreven! Je hebt me er wel mee geraakt.
Lieve sweetsummer.

Tranen prikken hier achter m,n ogen.

Wat heb je dit geweldig geschreven.

Ik heb meeeeeeer dan RESPECT voor jou!
Dankjewel lieve allemaal.

Het deed me goed om dit van me af te schrijven.. En jullie reacties helpen nog meer

Xx
Wat fijn dat je er wat aan hebt SweetSummer . Ik hoop dat je nog veel fijne reacties krijgt!
ik moet erg huilen van je verhaal..

Jarenlang maakte ik ook knutselwerkjes voor opa. Mijn vader bestond immers niet in mijn leven. Hij leefde wel, ik wist ook waar. Maar mijn moeder zei dat hij niet meer met ons om wilde gaan. Dat we niet meer bang hoefden te zijn want hij zou ons met rust laten.

Jaren later besefte ik me dat ze dat zei zodat ze zich niet hoefde te verdedigen. Dat ze ons nooit kwijt zou raken.

Jaren later besefte ik me dat hij o zo zijn best deed om ons te ontmoeten.. een band op te bouwen... zijn fouten goed te maken.

Helaas kwam dat besef te laat en overleed mijn vader juist nadat ik de beslissing had gemaakt hem op te zoeken en contact te zoeken en te houden.

Zijn nalatenschap heb ik afgewikkeld. Zijn spullen staan hier in huis. Je kan geen verdriet hebben om wat je niet hebt gekend zeggen ze, maar mijn hart bloed ergens om hem...

Zijn verdriet heb ik gelezen, zijn eenzaamheid heb ik gelezen, zijn pijn heb ik gezien in zijn briefjes naar mij en mijn zussen.

De dingen die hij bewaart heeft van de afgelopen jaren..

Met alle liefde had ik hem een vaderdagcadeautje willen geven...nu geef ik hem niks meer.... het enige wat ik nog kan geven is zijn herinnering aan mijn kinderen.... proberen met alle macht in me zijn naam hoog te houden en te zuiveren waar ik kan..

pfff... ik moet er nog meer van huilen nu...

Sterkte Sweetsummer.... je hebt het mooi verwoord!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Lieve Biol,

wat vreselijk dat je vader overleed op het moment dat jij net zo'n belangrijke beslissing nam.

Zonde is het, dat je je vader niet hebt leren kennen omdat je moeder bang was zich te moeten verdedigen.

Ik wens je enorm veel sterkte met je verdriet.. Ik hoop dat je het inderdaad een plekje kunt geven door de herinneringen aan je vader hoog te houden.

Liefs
Jeetje Biol, wat een heftig verhaal . Ben je boos op je moeder, of kun je begrip opbrengen voor haar angst?

Ik stuurde een vriend afgelopen week een vaderdag kaartje omdat hij al jaren zo hard vecht om zijn kinderen te zien conform bezoekregeling. Hij sms'te me 's avonds dat het zijn eerste vaderdagcadeautje ooit op vaderdag was .

Het maakt me zo verdrietig als kinderen zó intens de rekening gepresenteerd krijgen voor het leed van hun ouders. Ik hoop dat je ooit met een fijn en tevreden gevoel kunt denken aan hoe je hiermee omgaat / bent gegaan. Ik vind het in ieder geval reuze knap dat je jezelf hebt weten te ontworstelen aan het beeld waarmee je bent opgegroeid en de beslissing hebt kunnen maken wèl contact met je vader te zoeken. Dat dat niet meer gelukt is doet daar niets aan af .
Sweetsummer, wat mooi geschreven...maar oh zo verdrietig...
ergens neem ik het mijn moeder wel kwalijk... maar ja... dat is achteraf en daar wordt niemand beter van..

Maar goed, ik wil hier niet mijn verhaal van maken.. dit was het topic van Sweetsummer
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Sweetsummer, zucht
Sweetsummer en Biol, wat een verdrietige verhalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven