Mode & Beauty alle pijlers

Schoenmaker

15-06-2010 09:11 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 4 paar schoenen ter reparatie weggebracht en ik vroeg me eigenlijk af of 'nu' meer mensen dat doen?

En wat kost het dan?

Ik ben nu voor nieuwe hakken en nog wat licht herstelwerk ¤34,50 kwijt.
Kan je die hoesjes ook los kopen of moet een schoenmaker deze er omheen zetten?
Ik laat alleen de hakken maken. Dat kost 9,50 voor een paar. Als de schoenen verder nog mooi zijn vind het zonde om ze weg te gooien, maar bij een paar laarzen krijg ik het altijd voor elkaar om de hak snel te laten slijten.

Als er gaten of scheuren of whatever in de schoen komen doe ik ze wel weg.
Heb 3 straten verder een ouderwetse schoenmaker waar ik al jaaaaaaaaren kom. Ik koop meestal dure schoenen en laarzen in de uitverkoop en ben daar ook zuinig op.

Meest voorkomende werkzaamheden:

Laarzen oprekken.

Zolen en hakken

beschadigingen repareren.

En idd bij een paar pumps beschermhoesjes..
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
ik vind de prijs van schoenmakers erg wosselen, heb er in mijn beurt eentje doe gerist het dubbelle van de ander durft te vragen.... Daar ga ik dus niet meer naartoe, want ze zijn net zo goed.

Ik spaar wat schoenen op en ga eens per half jaar ofzo, geef dan 20-30 euro uit aan een paar of 4-5. Veel schoenen, veel hakken he?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Als ik ze niet had weggebracht had ik nu de 50 paar Gucci kunnen kopen.
Ik laat schoenen en laarzen wel maken, aanlijmen en hakjes vervangen, omdat ik met mijn maat heel moeilijk passende schoenen kan vinden. Goedkoop is het niet, volgens mij heb ik afgelopen winter 12,50 betaald per paar

Bij laarzen moet de schacht altijd ingenomen worden, maar dat vind ik wel vreselijk duur (20 euro per laars). Dan heb ik overigens wel al laarzen met extra smalle schachtwijdte, maar fabrikanten schijnen te denken dat met je schoenmaat (43) ook je kuiten meegroeien.
xlong, ken je duoboots? Die hebben maat 43 laarzen in kuitmaten van 30 tot 50 cm.

Ik heb dure schoenen en laat die als het nodig is graag repareren: nieuwe hakken, nieuwe zolen, nieuw binnenwerk. Hakken helemaal vervangen (of beschadigingen wegwerken en hakje vervangen) meestal rond een tientje, hakken en zolen het dubbele, maar goed dan gaan ze weer minimaal een half jaar mee en anders dan bij mijn vorige schoenmaker (die heel goedkoop was) liggen mijn hakken er nooit meer af en laat de zool ook niet los.
Hermes, ik heb nog even op de site gekeken. Ze hebben nu inderdaad wat meer in maat 43 (alleen laarzen, schoenen gaan tot 42), al ben ik niet echt weg van de modellen, het zijn vooral van die rijlaarsmodellen.
Ik breng regelmatig schoenen weg. Ik heb pas nog mijn winterlaarzen laten opknappen: van buiten nog helemaal mooi (bijna niet te zien dat ze een winter gedragen zijn) zolen nog perfect maar de binnenzool en hiel waren kapot. Voor 20 euro zit er dus een nieuwe binnenzool en hiel in en kunnen mijn laarzen weer een winter mee.
Mooi dat ik die topic tegenkom! Zojuist zijn mijn mooie nieuwe sandaaltjes gesneuveld Paar weken geleden gekocht in Bangkok en was/ben er heel blij mee!

Het zijn fijne sandaaltjes met een paar bandjes van leer. Toen ik net bijna struikelde is het middenbandje tussen de teen losgeschoten. Hebben jullie er misschien ervaring mee of dit gerepareerd kan worden? Ik ga morgenochtend sowieso naar de schoenmaker, maar wilde het alvast even vragen :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven