Geld & Recht alle pijlers

Rij-Instructeur komt afspraak niet na

14-06-2010 18:24 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijdje gespaard te hebben besloot ik in april om eindelijk te beginnen aan het behalen van een rijbewijs. Na een proefles gehad te hebben gaf ik aan dat het voor mij belangrijk is om binnen korte tijd redelijk veel rijlessen te kunnen volgen (4 uur per week en indien ruimte meer). Dit omdat ik voor mijn werk binnen korte tijd mijn rijbewijs dien te behalen. Rij-instructeur (zzp'er) ging akkoord met dit voorstel en gaf aan genoeg ruimte te hebben. Om goedkoper uit te zijn nam ik een pakket en maakte dit geld giraal aan rij-instructeur over.

Tot op heden heb ik slechts twee lessen gehad. Rij-instructeur is in de tussentijd op vakantie geweest, heeft een operatie ondergaan welke al langere tijd vaststond en heeft nu rijlessen afgezegd in verband met persoonlijke omstandigheden.

Inmiddels zit de hele situatie mij niet echt lekker. Het liefst vorder ik mijn geld terug.. maar ik vrees dat dat niet zomaar zal gaan/ niet mogelijk is.

Dames (en heren).. iemand enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen? Alle tips/adviezen zijn welkom!

Ananas
Wow.. Wat een reacties.. Bedankt!

Een grote opluchting toen ik er gisteren achterkwam dat ik als studente nog meeverzekert ben met mijn ouders voor rechtsbijstand. Meteen contact opgenomen en indien meneer niet binnen 2 weken op mijn aangetekende brief reageert, zal ik de zaak indienen bij DAS. Twee weken leek een redelijk termijn.

Meneer gaf eerder aan aangesloten te zijn bij een overkoepelende organisatie, dit blijkt een verzekeraar te zijn (geen Bovag). Hij heeft wel een KVK-nummer, heb ik eerder opgezocht.. of zegt dit niets?
Ik heb geen idee hoe het zit met anderen die een pakket hebben bij meneer. De leerlingen die ik tot nu toe tegen ben gekomen betaalden allemaal per les.
KvK nummer is niets anders dan zijn inschrijvingsnummer bij de Kamer van Koophandel....
Nope
KvK zegt niets.

Ik zou helemaal geen twee weken meer wachten. Die kerel neemt jouw klacht niet serieus terwijl je er meerdere keren hebt aangegeven hier met hem over te willen praten.

Je hebt hem nu die brief gestuurd: staat hier ook de termijn van 2 weken in die jij voor jezelf hanteert?

In ieder geval zou ik hem deze week nogmaals een (aangetekende) brief sturen waar je in aangeeft dat je vóór datum X het bedrag op je rekening wil hebben en anders gaat de zaak via je advocaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven