Dweilen

22-06-2010 19:21 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maar waarmee? Wat is nou een handig ding om je vloer (plavuizen, laminaat, etc.) mee te dweilen. Ik heb nu een wisser aan een stok, maar die glijdt er voortdurend af en maakt helemaal niet zo handig schoon. Wie heeft de gouden tip?
quote:Apple27 schreef op 22 juni 2010 @ 20:18:

[...]

dan is het misschien nat swaffelen...Bij ons heet de mop dan ook de Swaffelstok
Ik geen m'n kinderen een emmer met 'n sopje en 2 dweilen.... ;)
Eh... ik ga niet op mn knieën... Nu 15 weken zwanger, dus dat lijkt me ook niet heel handig.

Dat ding van Yeti80, die heb ik! Maar dan van het AH merk. Wát een onding is het! Wij hebben nogal grote vloeroppervlakken, dus ik word er een beetje gallisch van dat ik steeds om de paar meter die hoes moet losmaken, uitwringen, er weer om doen, etc. Bovendien glijdt 'ie er heel vaak zelf vanaf.

Die Leifheit picobello en die mop van Leifheit lijken me wel wat.
Pimpelmees, oh! Goed idee! Ga ik ook eens proberen bij mijn dochter van 2
ik lees mee! god dank is bij een studentenhokje van 10 m2 eens in de maand zwaffelen genoeg Maar zon stok met een hoes die er steeds afglijdt, die moesten ze gewoon verbieden. Leifheit betaal je, maar ja, als het dan werkt is het goed natuurlijk.

Ik stop een goedkope stok in mijn maltheser leeuwtje
Leifheit picobello. Betaal je wat voor idd, maar werkt prima!!
quote:Apple27 schreef op 22 juni 2010 @ 20:24:

Eh... ik ga niet op mn knieën... Nu 15 weken zwanger, dus dat lijkt me ook niet heel handig.

Dat ding van Yeti80, die heb ik! Maar dan van het AH merk. Wát een onding is het! Wij hebben nogal grote vloeroppervlakken, dus ik word er een beetje gallisch van dat ik steeds om de paar meter die hoes moet losmaken, uitwringen, er weer om doen, etc. Bovendien glijdt 'ie er heel vaak zelf vanaf.

Die Leifheit picobello en die mop van Leifheit lijken me wel wat.Mijn moeder heeft ook zo'n hoesje wat je elke keer los moet maken om hem uit te wringen. Wat jij nu hebt zeg maar. Vind het ook een walgelijk ding. Leifheit heeft sowieso wel goed spul. Kost wel een paar cent. Maar je hebt er veel plezier van, en lang ook. Succes met je beslissing!
Zo'n mob had mijn man ook, maar hoe hou je die schoon dan? Wij hebben een dweil die je in de was kunt doen, maar hij dweilt niet prettig. Mob lijkt me wel weer fijn, maar het schoonhouden van die mob lijkt me dan weer lastig.
quote:Lien_tje schreef op 22 juni 2010 @ 19:33:

Tip van mn moeder: De Wringer Profi van Leifheit. Ideaal ding! En gewoon verkrijgbaar bij de Blokker.

[afbeelding]

[afbeelding]

Zelf heb ik de compacte versie zoals hier op het plaatje en verschillende soorten dweilen. En die dweilen kunnen na gebruik gewoon in de wasmachine.Ik heb deze ook. perfect ding. Heb m al jaren en de echte leifheit doek die eromheen gaat allang vervangen door een goedkope versie van de Action. Gaan telkens in de was. Ik gebruik de emmer overigens niet (heb i niet eens). gewoon de doek eraf en in het water, wringen en er op trug.
quote:Sanmi schreef op 22 juni 2010 @ 21:21:

Zo'n mob had mijn man ook, maar hoe hou je die schoon dan? Wij hebben een dweil die je in de was kunt doen, maar hij dweilt niet prettig. Mob lijkt me wel weer fijn, maar het schoonhouden van die mob lijkt me dan weer lastig.De mop van Leifheit klik je na gebruik los en dan kan 'ie mee in de wasmachine. Hier gaat 'ie gewoon in de kookwas mee.
Die dingen die je onder die picobello doet kunnen trouwens ook gewoon in de (kook)was. Ik vond 'm alleen wat te nat blijven, maar misschien ligt dat wel aan mijn volledige gebrek aan kracht.
Yeti80, wat handig! Hebben ze die ook in pubermaten?
quote:qwertuu schreef op 22 juni 2010 @ 21:35:

Die dingen die je onder die picobello doet kunnen trouwens ook gewoon in de (kook)was. Ik vond 'm alleen wat te nat blijven, maar misschien ligt dat wel aan mijn volledige gebrek aan kracht. Ja inderdaad, gaat gewoon in de was, die microvezelspons van de picobello. Ideaal dat ook de mop gewoon in de was kan. Ik vind overigens het erg meevallen met hoe nat de picobello blijft. Denk niet dat het een gebrek aan kracht is overigens. Je schuift het ding naar beneden en dan moet ie wringen. Dus als je hem naar beneden hebt gekregen dan zou ie gewoon net zo droog moeten worden als bij een ander lijkt me. Het is wel even wennen die schuif, gaat best zwaar. In het begin heb ik er wel mee staan klooien. Maar nu gaat het goed.
Wat ik trouwens met de (ouderwetse) mop niet fijn vind is dat je niet zo goed kracht kan zetten. Als je een moeilijk plekje hebt zit je gelijk met je stok te prikken. Weet niet hoe het bij de leifheit is. Misschien hebben ze daar wel wat op gevonden tegenwoordig.
quote:mormeltje08 schreef op 22 juni 2010 @ 21:31:

[...]

Ik heb deze ook. perfect ding. Heb m al jaren en de echte leifheit doek die eromheen gaat allang vervangen door een goedkope versie van de Action. Gaan telkens in de was. Ik gebruik de emmer overigens niet (heb i niet eens). gewoon de doek eraf en in het water, wringen en er op trug.

Maar die emmer maakt het juist zo handig! Wringen werkt met een soort hefboom mechanisme waardoor het bijna geen moeite kost. En nooit per ongeluk toch teveel water op mn houten vloer.

Overigens is bukken om de doek er af te halen ook niet nodig (je trapt met je voet het klik mechanisme open en als hij weer dicht moet kun je 'm er weer in klikken als je verder gaat met de vloer).
Apple ben benieuwd of je al een keuze hebt kunnen maken en zo ja, welke. En natuurlijk hoe hij bevalt (maar zover zal je nog niet zijn denk ik)
quote:Lien_tje schreef op 23 juni 2010 @ 00:23:

[...]

Maar die emmer maakt het juist zo handig! Wringen werkt met een soort hefboom mechanisme waardoor het bijna geen moeite kost. En nooit per ongeluk toch teveel water op mn houten vloer.

Overigens is bukken om de doek er af te halen ook niet nodig (je trapt met je voet het klik mechanisme open en als hij weer dicht moet kun je 'm er weer in klikken als je verder gaat met de vloer).Juistem. Ik vind 't echt ideaal.
Ik denk dat we voor die Leifheit picobello spons dinges gaan. Een emmer heb ik zelf wel en die mob/mop lijkt me niks eigenlijk. Maar eens kijken van de week (of over een paar weken na mn vakantie)
Denk dat je er veel plezier van zult hebben (voor zover dat mogelijk is met dweilen dan).
Ik kan het niet laten... Maar liefst 4 (VIER) hele pagina's over dweilen...

t leeft dus echt wel hier, dat dweilen

(ben zelf debet aan 3 posts hier nu dat wel)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven