kindvriendelijke spelletjes op DS lite

24-06-2010 15:13 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van bijna vijf heeft mijn Nintendo DS lite ontdekt. Ik ben namelijk een fanatieke sudoku speler en dat vindt hij reuze interessant. En nu wil hij ook....

Nou moet ik zeggen dat ik totaal geen verstand heb van de mogelijkheden aan spellen die de DS biedt (heb zelf alleen sudoku en braintraining ). Maar het lijkt mij niet een heel verkeerd idee om hem op enigszins educatieve wijze met het ding te laten spelen. Hij begint zich namelijk behoorlijk te vervelen met zijn Dora Computer . Ik zie hier in het dorp enorm veel jonge (!) kinderen met zo een ding lopen, maar het lijkt mij een goed idee om eerst maar eens te kijken of hij het echt leuk vind. Als ie het reuzeleuk blijft vinden: wellicht een idee, maar nu eerst maar even oefenen dacht ik zo.

Ja en nu komt ie: wie weet leuke "games" voor op het ding, geschikt voor een 5 jarige? Ik hou niet van agressieve spelletjes en hoop dat er ook iets educatiefs is. Heeft er iemand goede ervaringen?

Dank!
Misschien vind je hier wat geschikte/leuke spellen tussen:

http://www.peuteren.nl/speelhoek/leukste_games.php

http://electronica.infonu ... pellen-voor-kinderen.html
dank loomii ik ga meteen ff kijken
I did it mom.... (meisjesversie of jongensversie deel 1 en 2)
dank imni, ga ik ook even naar op zoek
Ik heb laatst even Lego Rockband gespeeld, is geinig. En ook goed voor je motoriek :P.
Nintendogs is hier de grote hit. Dus als je zoon van honden houdt?
Even zelf gekeken in mijn ds:

- zoo tycoon

- mysims kingdom

- Dora's puppy

- zhu zhu pets (blijkt een hit te zijn)

- mario & sonic op de olypische spelen. ( Op de wii vind mijn zoontje het helemaal prachtig om te spelen)

Kijk ook even op de site van bol.com. Daar vind je veel spelletjes voor je DS en kan je ook recenties lezen en sorteren op leeftijd.
Kirby!!!

Alles van Kirby is super! Dat speel ik eindeloos.... en ik ben 28
Hier ook een zoon van 4. Hij houdt van:

Robbie Konijn

Tim Power (diverse varianten)

Spelletjes van Dora of Diego

Er is ook een spelletje van Cars en van Bob de Bouwer

Succes!
Hier een dochter die Mario Kart, Mario Bros, Littlest Petshop en Strawberry Shortcake het liefst speelt.
hé wat fijn al die reacties. ik heb cars al op mijn verlanglijst bij BOL gezet. weet iemand op Pluk van de Petteflet iets is? Die leek me ook wel wat.

Die andere spelletjes ga ik ook nog ff bekijken.
oh! en kent iemand Thinks Kids? Leek me ook wel wat
mijn dochter krijg voor haar 4e verjaardag een ds. op dit moment is de mijne onderhand haar eigendom hihi.

zij speelt

dora puppy

allerlei diego spellen

i did it mum en dan alle delen

spongebob

mario & sonic

fifi and the flowertots

mega mindy

zij kan niet alles goed, maar ze vermaakt zich prima... en sommige spellen heb ik alleen in het engels, maar ze snapt het wel. en spreek af en toe gewoon een engels woord haha

pluk van de pletteflat is erg leuk. mijn beide kinderen speelde dit.
quote:bee-tje schreef op 25 juni 2010 @ 11:22:

oh! en kent iemand Thinks Kids? Leek me ook wel wat

Nee, ik ken het niet. Vergelijkbare spellen hebben mijn kinderen wel gespeeld en dat was dan even héél leuk, maar ze waren er snel op uitgekeken.

Misschien is dit wel een leuke site voor je. Hier kun je o.a. een hoop reviews vinden:

http://www.gvkidsgames.nl
top! dank allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven